نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم فوتبال بارسلونا در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لالیگا باید در خانه از والنسیا پذیرایی کند.

به گزارش خبرورزشی، آبی‌واناری‌ها بعد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، به لطف ۵ امتیاز فاصله با رقبا و صدرنشینی با ۴۹ امتیاز، برای حراست از جایگاه خود باید پیروز از زمین خارج شوند. در طرف مقابل شرایط برای والنسیا کاملاً ناپایدار است. آن‌ها که با ۲۹ امتیاز در مکان هفتم جدول قرار دارند، برای اینکه به آلاوس پنجم جدولی برسند و خودشان را به سهمیه اروپایی نزدیک کنند به امتیاز خارج از خانه نیاز دارند.

بارسلونا
بارسایی‌ها در بازی با سویا نشان دادند وقتی پای جام وسط باشد از هیچ چیز نمی‌گذرند. آن‌ها که بازی رفت را ۲ بر صفر به حریف قدرتمند خود باخته بودند، در بازی برگشت برای اولین بار در جام‌حذفی با نفرات اصلی خود به زمین آمدند و اتفاقاً با ۶ گل سویا را درهم کوبیدند تا با مجموع نتیجه ۶ بر ۳ راهی نیمه‌نهایی شوند. شرایط در لیگ هم همین‌طور است. هر لحظه امکان دارد یک لغزش کوچک جایگاه بارسلونا را در خطر بیندازد. به همین خاطر چاره‌ای جز برد برای تیم والورده وجود ندارد. رقبای بارسا در جدول آن‌قدر پیگیر هستند که والورده با ثبت ۸ برد متوالی در لیگ نتوانسته فاصله اش را از ۵ امتیاز بیشتر کند. آبی‌واناری‌ها از شروع ماه دوازدهم سال ۲۰۱۸ تا الان ۲۳ گل ثبت کردند که نشان از قدرت خط حمله آن‌ها در نیم‌فصل دوم دارد.

والنسیا
برای والنسیا این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه همه چیز می‌تواند به کلی تغییر کند. تیم ۲۹ امتیازی که در رتبه هفتم جدول است با برد خارج از خانه می‌تواند به رتبه پنجم برسد، اما نکته‌ای که این میان وجود دارد این است که باخت هم می‌تواند سرنوشت این تیم را پیچیده و حتی به جایگاه دوازدهم جدول هم ببرد. تراکم تیم‌ها در میانه جدول و هم‌امتیاز بودنشان این قابلیت را ایجاد کرده تا با یک برد و یا باخت همه چیز به کلی تغییر کند. اگر مارسلینو گارسیا بتواند بارسلونا را شکست دهد، هفته آینده باید با آلاوس پنجم جدولی بازی کند. ۲ پیروزی می‌تواند خفاش‌ها را به رؤیای اروپایی‌شان نزدیک کند و البته با ۲ شکست هم به نیمه پایین جدول خواهند رفت. والنسیا در ۹ مسابقه از ۱۰ بازی اخیر خود گلزنی کرده و با ۴ پیروزی از ۵ بازی اخیر خود امید دارد تا بتواند مقابل بارسلونای قدرتمند سربلند بیرون بیاید.

جدال آخر
۷ اکتبر ۲۰۱۸ بارسلونا و والنسیا در ورزشگاه مستایا با هم بازی کردند که بازی با نتیجه یک بر یک مساوی به اتمام رسید. لیونل مسی و ازگوئل گارای گلزنان دو تیم بودند.

مصدومان و محرومان
به‌جز سرخیو بوسکتس که محروم است، بارسلونا دو مصدوم هم به نام‌های ساموئل اومتیتی و رافینیا دارد. اوضاع در تیم مقابل هم تعریفی ندارد چراکه مارسلینو باید بدون گونسالو گوئدس، گئوفری کندوگبیا و موکتار دیاخابی بازی کند.

آمار بازی
۷) بارسلونا در ۷ بازی اخیر مقابل والنسیا بدون شکست بوده است.
۸) بارسلونا در ۲ بازی اخیر خود ۸ گل به ثمر رسانده و والنسیا ۶ گل.
۲۰۱۶) آخرین بار والنسیا در سال ۲۰۱۶ موفق شد بارسلونا را در نوکمپ شکست دهد.
۵) دنیل پارخو با ۵ گل زده بهترین گلزن والنسیا به حساب می‌آید.
۱) والنسیا در ۲ بازی اخیر تنها یک گل دریافت کرده است.

ترکیب احتمالی
بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، لانگله، آلبا، ویدال، آرتور، راکیتیچ، مسی، سوآرس و کوتینیو
والنسیا: نتو، پیکینی، پائولیستا، گارای، گایا، سولر، مینا، کوکولین، چریشف، مورنو و پارخو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی