نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس در هفته نوزدهم لیگ برتر دو امتیاز حساس در کورس قهرمانی را مقابل نفت مسجدسلیمان از دست داد و این در حالی است که شاگردان برانکو دو امتیاز هم در تهران مقابل همین تیم از دست داده بودند.

به گزارش خبرورزشی ، علت اصلی از دست رفتن امتیازات پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان پایین جدولی عدم موقعیت‌سازی هافبک‌های پرسپولیس و در نهایت عدم گلزنی مهاجمان این تیم بود. البته این تنها بازی‌ای نبود که پرسپولیس به دلیل عدم گلزنی امتیاز از دست می‌داد و به علت ضعف خط حمله امتیازات زیادی را از دست داده است. نگاهی به امتیازات سرخپوشان در هفته نوزدهم سال گذشته نشان می‌دهد تیم برانکو ۶ امتیاز کم‌تر دارد و این افت محسوس بی‌ربط با عملکرد هجومی این تیم نیست.
سرخپوشان تهرانی نسبت به فصل گذشته لیگ برتر در خط دفاع هم دچار تزلزل شده‌اند، اما این ضعف چشمگیر نیست و دلیل اصلی افت پرسپولیس به حساب نمی‌آید. در ادامه، عملکرد پرسپولیس در فصل گذشته و فصل جاری را تا هفته نوزدهم بررسی می‌کنیم.
یاد صدرنشینی به‌خیر
پرسپولیس این مقطع از فصل در سال گذشته صدر‌نشین لیگ برتر بود، اما حالا در رده دوم جدول جا دارد.
منفی ۶
پرسپولیس در لیگ هجدهم تا پایان هفته نوزدهم ۶ امتیاز کم‌تر کسب کرده و با روز‌های رؤیایی اش فاصله دارد.
پاشنه‌آشیل
پرسپولیس که فصل قبل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشت تا پایان هفته نوزدهم ۳۱ گل زده در کارنامه داشت، اما حالا ۹ گل کمتر یعنی ۲۲ گل در کارنامه دارد. خط حمله پرسپولیس فاصله زیادی با روز‌های اوجش دارد و همین موضوع پاشنه‌آشیل تیم برانکو شده است.
دیوار تخریب‌نشدنی
پرسپولیس که فصل قبل بهترین خط دفاع لیگ را داشت این فصل فقط یک گل بیشتر نسبت به هفته نوزدهم فصل قبل دریافت کرده و ۸ بار دروازه اش باز شده است.
مردان کلین‌شیت
پرسپولیس مثل فصل گذشته رقابت شدیدی با حریفان در ثبت بیشترین کلین‌شیت دارد و نسبت به فصل گذشته تا هفته نوزدهم تنها یک بار کم‌تر کلین‌شیت کرده است.
طلسم گل نزدن
پرسپولیس در فصل اخیر ۵ بازی را بدون گل به پایان رسانده که حاصل تمامی این بازی‌ها تساوی با حریفان بود و این در حالی است که فصل قبل پرسپولیس تا هفته نوزدهم تنها در ۳ بازی گل نزده بود.
رشد تساوی‌ها
پرسپولیس تا پایان هفته نوزدهم مانند فصل قبل تنها یک شکست در کارنامه دارد، اما تفاوت اصلی آن‌ها نسبت به فصل قبل در تساوی‌هاست که از ۵ به ۸ افزایش پیدا کرده و سه برد پرسپولیس را کاهش داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی