نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قطر رسماً میزبان مرحله دوم انتخابی المپیک فوتبال بانوان شد. اگرچه این خبر در لابه‌لای اخبار درشت فوتبال گم شد، اما اهمیت آن و کاری که فدراسیون فوتبال در زمینه بین‌المللی و حرکت‌های مدیریتی کرد بی‌نظیر بود.

خبرورزشی/جهانگیر کوثری؛  تغییر میزبانی فلسطین به دلیل حضور رژیم اشغالگر کار بزرگ و ارزشمندی بود. مهم از این نظر که تیغ فدراسیون فوتبال ما برید و توانست با نامه نگاری‌ها و روش‌های اداری سنجیده کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فدراسیون جهانی فوتبال را توجیه کند که میزبانی فلسطین را تغییر دهند تا تیم ملی بانوان ما بتواند بازی‌های گروهی خود را در کشور دیگری انجام دهد. با نامه‌نگاری و پیگیری فدراسیون فوتبال، قطر به عنوان میزبان انتخاب شد و این تغییر صورت گرفت. تیم ملی فوتبال بانوان ما در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در گروه C با تیم‌های چین‌تایپه، فیلیپین و فلسطین همگروه است و قطر میزبانی آن را به عهده دارد و امید می‌رود با شرایط خوبی که نفرات تیم ملی دارند بتوانیم شرایط بهتری نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشیم.
سابقه فوتبال بانوان ما به ۴۸ سال پیش برمی‌گردد و تیم تاج نخستین تیمی بود که تشکیل شد و به دنبال آن پرسپولیس و دیهیم نیز اقدام به تیمداری کردند. پس از انقلاب تیم‌های بانوان دستخوش تغییراتی شدند تا سال ۲۰۰۵ و بازی‌های غرب آسیا که تیم ملی فوتبال بانوان ما برای اولین بار در مسابقات نسبتاً رسمی شرکت کرد و به مقام دوم رسید و اردن میزبان آن بود. دو سال بعد دوباره تیم ما در بازی‌های غرب آسیا مقام دومی خود را تکرار کرد. در شرایط فعلی و با تغییر و تحولاتی که در فوتبال بانوان ما اتفاق افتاده است امید می‌رود بتوانیم به مرحله دوم صعود کنیم. یادمان باشد که بهترین‌های دنیا در فوتبال بانوان جدا از برزیل، آلمان، آمریکا، سوئد و نروژ در آسیا حضور دارند و کلاً زنان چین، ژاپن، تایلند، ویتنام، چین‌تایپه، کره‌شمالی، کره‌جنوبی و استرالیا از قدرت‌های بزرگ در دنیا به حساب می‌آیند. ۲۸ سال از عمر فوتبال زنان جهان در مسابقات جهانی می‌گذرد و همیشه آسیایی‌ها در پله‌های دوم و سوم حضور داشته‌اند. ژاپن در سال ۲۰۱۱ که آلمان میزبان بود قهرمان شد و در فینال آمریکا را شکست داد. چهار سال بعد آمریکا موفق شد جایش را با ژاپن عوض کند. چینی‌ها هم مقام دوم و چهارم را داشته‌اند. در جهان آمریکایی‌ها با سه مقام قهرمانی، آلمان با دو قهرمانی و نروژ و ژاپن با یک مقام قهرمانی سرآمد فوتبال بانوان جهان به حساب می‌آیند.
در سال ۲۰۱۹ فرانسه میزبان هشتمین دوره خواهد بود. برای بازی‌های المپیک تیم ایران حریفان بزرگی را پیش‌رو دارد که ژاپن، چین و تایلند مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌آیند و ژاپن میزبان المپیک ۲۰۲۰ خود را آماده قهرمانی کرده است. ژاپن در بازی‌های مقدماتی شرکت ندارد، اما استرالیا، کره‌شمالی، کره‌جنوبی، چین و تایلند از مرحله سوم مسابقات مقدماتی و ویتنام و ازبکستان از مرحله دوم وارد مسابقات می‌شوند. کلاً ۱۸ تیم برای رفتن به المپیک ۲۰۲۰ در این مرحله به رقابت می‌پردازند که امیدواریم ایران کنار چین‌تایپه، فیلیپین و فلسطین، صعود‌کننده اول باشد. در مورد صعود به مراحل بعدی و رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ بیشتر خواهیم نوشت که بانوان ملی‌پوش شرایط سختی دارند تا جزو سه سهمیه بانوان آسیا در المپیک باشند و نام خود را در المپیک جاودانه کنند. شما دیگر دختران انتظار نیستید و باید راه تازه‌ای را در فوتبال بانوان ایجاد کنید. دختران دشت ایران‌زمین، دختران آلاچیق نو، دختران روز، بی‌خستگی دویدن، دختران شبنم، پرواز فواره ای‌تان را خواهید برافراشت، حتی اگر موهایتان در زیر گرمای شب پنهان بماند. روز مبارزه فرا رسیده است. بگشایید و فتح کنید دروازه‌های حریفان را و پیش بروید و شعله‌ور سازید تا دیرگاه لهیب آتش را.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی