۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دربی مرسی‌ساید برای اهالی بندر لیورپول مثل جام‌جهانی است، همانطور که مربیان دو تیم قبل از این بازی به یکدیگر طعنه زده‌اند!

اورتون- لیورپول؛ جام جهانی مرسی‌ساید! به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت ۱۹:۴۵ در دیداری از هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس اورتون در ورزشگاه گودیسون‌پارک میزبان لیورپول خواهد بود. دیداری که پیش از آن یورگن کلوپ و مارکو سیلوا سرمربیان دو تیم به نوعی به یکدیگر کنایه زده‌اند. کلوپ گفته این بازی برای اورتون مثل فینال جام جهانی است و سیلوا هم در پاسخ گفته از نحوه خوشحالی بعد از گل شانسی بازی رفت مشخص است شهرآورد برای کدام تیم مثل فینال جام جهانی است!

اورتون؛ نمی‌شود که نمی‌شود؟
باشگاه اورتون هرچه تلاش می‌کند به بیگ‌سیکس نزدیک شود، نمی‌شود که نمی‌شود! سرمایه‌گذاری فرهاد مشیری و جذب چند بازیکن نامدار در لیگ برتر هم این تیم را به رده‌ای بالاتر از ششمی نرسانده و همچنان آبی‌های بندر لیورپول حسرت حضور در لیگ قهرمانان را می‌خورند. مارکو سیلوای پرتغالی که در واتفورد خودش را نشان داده بود نتوانسته در اورتون نتایجی که باشگاه انتظار دارد را بگیرد و خطر قطع همکاری او را تهدید می‌کند. در حال حاضر هم جدول نشان می‌دهد اورتون به رده‌های پایینی نزدیک‌تر است تا اینکه به رده‌های بالا برگردد. شاید شکستن طلسم شهرآورد با سیلوا بتواند باشگاه را راضی کند کمی بیشتر به مربی پرتغالی فرصت بدهد.

لیورپول؛ قهرمانی می‌خواهی همه را ببر
بعد از چند بازی سخت و ۳ تساوی در ۴ بازی، لیورپول هفته گذشته با برد قاطع برابر واتفورد دوباره قدرت خودش را نشان داد. شاگردان کلوپ پس از برتری برابر واتفورد همچنان صدرنشین هستند، اما اگر سرخ‌های مرسی‌ساید می‌خواهند طلسم قهرمانی در لیگ برتر را بشکنند دیگر نباید امتیاز از دست بدهند. در بازی رفت شهرآورد برابر اورتون با دشواری یک برد کسب کردند که همان گل اتفاقی اوریگی اگر نبود حالا باید برای پس گرفتن صدر تلاش می‌کردند. کمی آن‌طرف‌تر در گودیسون‌پارک لیورپول برای ۳ امتیاز تلاش خواهد کرد تا نگذارد سرنوشت قهرمانی‌اش به دست منچسترسیتی بیفتد.

آخرین جدال
در شهرآورد رفت در لیگ برتر اوریگی پس از ضربه فان‌دایک که اتفاقی روی تیر دروازه فرود آمد و جلوی پای او افتاد موفق شد در واپسین ثانیه‌ها گلزنی کند و لیورپول، اورتون را یک بر صفر شکست داد.
آمار بازی
۲۳۲) تعداد شهرآورد‌ها در مرسی‌ساید به عدد ۲۳۳ خواهد رسید. در ۲۳۲ بازی قبلی اورتون ۶۶ مرتبه پیروز شده و ۹۳ مرتبه لیورپول تیم برتر میدان بوده، ۷۳ بازی هم با نتیجه مساوی خاتمه یافته است.
۵۳) در لیگ برتر انگلیس ۵۳ مرتبه این شهرآورد برگزار شده که تعداد برد‌های اورتون هنوز دو رقمی نشده و در عدد ۹ باقی مانده، لیورپول ۲۳ بازی را برده و ۲۱ بازی هم مساوی شده است.
۱۸) همچنان شاهد طولانی‌ترین دوره شکست‌ناپذیری لیورپول در شهرآورد هستیم. در ۱۸ بازی اخیر لیگ برتری اورتون حتی یک برد هم نداشته و لیورپول ۹ بازی را برده است. ۹ بازی دیگر هم با تساوی به پایان رسیده.
۲۰۰) این دویستمین مرتبه‌ای خواهد بود که در بالاترین سطح لیگ انگلیس شهرآورد مرسی‌ساید برگزار می‌شود. بیشترین تعداد بازی در سطح اول انگلیس جدال استون‌ویلا و اورتون با ۲۰۲ بازی است.
۳) لیورپول در پی این است برای سومین مرتبه در ۸ فصل اخیر اورتون را دبل کند. در فصل‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ و ۲۰۱۷-۲۰۱۶ هم سرخ‌ها همشهری را در بازی‌های رفت و برگشت بردند.
۲۱) با ۲۱ کارت قرمز، شهرآورد بندر لیورپول خشن‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر انگلیس بوده است.
۵۰) محمد صلاح که در لیگ برتر ۴۹ گل برای لیورپول زده همچنان به دنبال ثبت پنجاهمین گل خودش است. اگر او در شهرآورد گل بزند زودتر از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر به آمار ۵۰ گل خواهد رسید.
۸) اورتون در ۱۲ بازی اخیر لیگ برتری‌اش در ۸ دیدار بازنده بوده است و با همین باخت‌ها از رده ششم به رده نهم سقوط کرد.
۱۵) لیورپول با تنها ۱۵ گل خورده بهترین آمار دفاعی لیگ برتر را دارد. میانگین گل خورده شاگردان کلوپ ۵۳/۰ به ازای هر بازی است.

مصدومان و محرومان
لیتون بِینس و یری مینا مصدومان اورتون هستند که شاید به شهرآورد برسند. جو گومز، دیان لوورن و الکس اوکسلید چمبرلین هم مصدومان لیورپول هستند که قطعاً به شهرآورد نمی‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اورتون: پیکفورد، کولمن، کین، زوما، دین، اشنایدرلین، گِیه، ولکات، سیگوردسون، ریچارلیسون و کالورت لِوین
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی