نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه نباید ورزشکاران یک رشته راحت پول میلیاردی از جیب بیت‌المال بگیرند و بقیه ورزشکاران در جنگ اقتصادی باشند،گفت: اگر مشکلات اقتصادی وجود دارد باید برای همه باشد.

به گزارش خبرورزشی، محمد بنا درباره اهداف کادر فنی تیم ملی در اردوی جدید فرنگی کاران، گفت: هدف اصلی ما در حال حاضر مسابقات جهانی قزاقستان است که سعی داریم فرنگی کاران را در این رقابت‌ها به اوج آمادگی برسانیم. در این میان در رقابت‌های بین‌المللی مختلف هم شرکت خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم در مسیر سختی که پیش رو داریم به موفقیت برسیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر این که کار در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز بسیار سخت‌تر از گذشته است، در این باره گفت‌: نتایج فرنگی کاران آسیایی را در تورنمنت‌های مجارستان و بلغارستان رصد کردم. ۱۸ آسیایی در بلغارستان مقام آوردند و ۱۶ کشتی‌گیر فرنگی کار آسیا نیز در مجارستان رتبه کسب کردند. در جام وهبی امره ترکیه که خودمان حضور داشتیم و همچنین رقابت‌های کرواسی نیز کشتی‌گیران آسیایی عملکرد خوبی داشتند. این موضوع نشان دهنده این است که ما در آسیا هم کار سختی پیش رو داریم چه برسد به جهان. وقتی در قلب اروپا و در مسابقات بین‌المللی مثل نیکولای پتروف، کشتی‌گیران شاخص و عنوان داری مانند ولاسوف و چاکوادزه می‌بازند، نشان می‌دهد کشتی در سراسر جهان و قاره آسیا فراگیر شده و کشور‌ها در حال رشد و پیشرفت هستند.
وی درباره نتایج خوب سه آزادکار ایران در رقابت‌های بین‌المللی بلغارستان و این که آیا این موضوع باعث افزایش انگیزه در کشتی آزاد و فرنگی ایران خواهد شد یا خیر، اضافه کرد: مگر کسی از حسن یزدانی و پرویز هادی این توقع را دارد که در این تورنمنت خارجی نتیجه‌ای غیر از این کسب کنند؟ رضا یزدانی هم بازگشت خوبی به میادین داشت، اما حسن یزدانی و پرویز هادی از شانس‌های اصلی تیم ملی برای کسب مدال در مسابقات جهانی محسوب می‌شوند و باید در تورنمنت بین‌المللی طلا بگیرند. در فرنگی هم این امیدواری وجود دارد و ما زمان کافی نیز در اختیار داریم. به هر حال انسان با امید زنده است و دست از تلاش بر نمی‌داریم. این که برخی صحبت می‌کنند و می‌گویند که کشتی فرنگی ایران از دنیا عقب افتاده است را قبول ندارم. هر چند که کار بسیار سختی پیش رو داریم. اما همیشه به بچه‌ها اعتقاد دارم و معتقدم اگر خوب تمرین کنند و حرف مربیان را گوش دهند قطعاً به موفقیت می‌رسند.
محمد بنا در ادامه درباره اظهارات داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر پیش رو بودن شرایط سخت اقتصادی تحت عنوان "جنگ اقتصادی" و این که پرداخت پاداش ورزشکاران با تأخیر انجام خواهد شد، اظهار کرد: ابتدا این را بگویم این که قانونی مصوب می‌شود و می‌گویند باید جوایزی به قهرمانان مدال آور که افتخارآفرینی می‌کنند داده شود، باید به طور قطع به مرحله اجرا گذاشته شود و ورزشکاران بدانند که با مدالی که می‌آورند جوایز خود را دریافت می‌کنند. البته از قبل هم این سکه بازی‌ها را دوست نداشتم. سکه برای دربار است و کلاً این روش را قبول ندارم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به این که مردم تحت فشار شدید اقتصادی قرار دارند، گفت‌: وقتی می‌بینیم مردم کف جامعه زیر فشار مشکلات اقتصادی قرار دارند و در خط مقدم جنگ هستند، مگر ورزشکاران تافته جدا بافته از مردم هستند؟ و بسیاری از آن‌ها نیز در رشته‌هایی مثل کشتی این فشار‌ها را تحمل می‌کنند.
وی با بیان این که نباید مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی فقط گریبان یکسری از رشته‌های ورزشی مثل کشتی، وزنه‌برداری، بوکس و … را بگیرد، گفت‌: این که داورزنی بگوید ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بعد از جیب بیت المال و نه از جیب شخصی به یک ورزشکار برای دو بازی دو میلیارد تومان بدهند یا از آن طرف دنیا مربی بیاورند و میلیاردی به او پول دهند و در مقابل به ورزشکاران خودمان بگویند، چون در جنگ اقتصادی هستیم باید مشکلات را تحمل کنید، را قبول ندارم. اگر این مشکلات وجود دارد نباید فقط برای کشتی و وزنه‌برداری و بقیه باشد و ورزشکاران یک رشته خیلی راحت پول بگیرند. البته معتقدم با شرایطی که پیش آمده است همه رشته‌ها کم یا زیاد با این مشکلات دست به گریبان هستند.
بنا در پایان گفت‌: چاره‌ای جز ساختن و تحمل مشکلات نداریم، پول خوب است، اما تعصب و عشق خیلی بیشتر از پول باید به یک ورزشکار انگیزه دهد تا برای کشورش افتخارآفرینی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی