۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سوپراستار والیبال ایران به خبرورزشی گفت: همه جای دنیا شومن سالن تماشاگران را هدایت می‌کتد نه اینکه برای تیم مقابل خط و نشان بکشد.

خبرورزشی/مهری رنجبر؛ محمد موسوی سوپراستار والیبال ایران برای بازی دوم نیمه‌نهایی محروم شد. اتفاقات بد این روز‌های والیبال حال سرعتی‌زن ملی‌پوش پیام مشهد را هم بد کرده. تا حدی که خودش اعتراف می‌کند دیگر دوست ندارد بازی کند: «لیگ سال آینده از این هم بدتر می‌شود. دیگر بدم می‌آید والیبال بازی کنم. دوست دارم کسی مرا نشناسد. تا دو سال پیش افتخار می‌کردیم، اما حالا آن‌قدر بد تا می‌کنند که خیلی از بچه‌ها دیگر دل و دماغ بازی در لیگ را ندارند و فکر می‌کنم خیلی‌ها هم فصل بعد می‌روند. کاش به جای لیگ، قهرمانی کشور برگزار شود. یادم است آن موقع قهرمانی کشور اصلاً این مسائل را نداشت.»
ناظر داوری را نمی‌شناختم
او چرایی هل دادن ناظر داوری بازی اول نیمه‌نهایی در ورامین را این‌طور تعریف می‌کند: «بعد از بازی وقتی داشتم با سرداور بازی صحبت می‌کردم، مدام یکی مرا از پشت می‌کشید و می‌گفت: «زشت است تو الگویی، بیا برو رختکن.» من هم می‌گفتم: «دست نزن.» او را نمی‌شناختم و فکر می‌کردم تماشاچی است. چون در مدت ۱۶-۱۷ سالی که بازی می‌کنم تا به حال او را ندیده بودم. فکر کردم غریبه‌ای است که داشت مرا نصیحت می‌کرد. در حالی که ظاهراً امسال ناظر داوری شده است. به او گفتم: «تو چه‌کاره‌ای؟ من دارم با داور صحبت می‌کنم.» گفت: «هیچی.» منم اعصابم خرد بود و هلش دادم. من به داور می‌گفتم خط‌نگهدارش که نهایت ۱۷ ساله بود چرا رأی اشتباه داد، رأیش را عوض نکردی؟»
۳، ۴ نفر به سمتم حمله کردند
او هنوز نمی‌داند چطور بعد از بازی زمین پر از تماشاچی شد: «ما با بازیکنان ورامین که دست می‌دادیم متوجه شدم کلی لباس شخصی‌ها، لیدر‌ها و ماساژور‌ها سمت من می‌دویدند که یکسری از بازیکنان ورامین به حمایت از من با آن‌ها درگیر شدند. احسن هم آمد و مرا کشید و می‌گفت اینجا خطرناک است، اما من گفتم هیچ ابایی ندارم. همان موقع که احسن مرا می‌برد، باز سه، چهار نفر سمت ما می‌دویدند که بعد فهمیدیم مأمور بودند. ورامینی‌ها مدعی شده بودند مأموران ما را زده اید در حالی که مأمور باید لباس تنش باشد که ما پشت آن‌ها قایم شویم نه اینکه لباس شخصی تن‌شان باشد که فکر کنیم باید مقابل آن‌ها از خودمان دفاع کنیم.»
ناظر بازی موقع فحاشی هندزفری داشت
سوپراستار والیبال ایران معتقد است لیدر‌ها تنها وظیفه تشویق را دارند نه تحریک هواداران: «همه جای دنیا شومن سالن موقع گرم کردن بازیکنان میکروفون به دست، تماشاگران را هدایت می‌کند نه اینکه برای تیم مقابل خط و نشان بکشد، اما اینجا هیچ فیلترینگی وجود ندارد و لیدر‌ها بدتر تماشاگران را علیه بازیکنان تیم دیگر تحریک می‌کنند و از همه بدتر روی روان آن‌ها می‌روند. لیدر ورامینی‌ها مدام داد می‌زد: «جهنم واقعی را اینجا به پیام مشهد نشان می‌دهیم و...» ناظر مسابقه هندزفری در گوشش بود، انگار هیچی نمی‌شنید و فقط نگاه می‌کرد. من نمی‌دانم وقتی هواداران ورامین علیه من و بهزاد حیدرشاهی فحاشی رکیک می‌کردند، چطور ناظر نمی‌شنید؟
اما حرف‌های زیر تور مرا شنیده و گزارش کرده. نمی‌گویم از آن‌ها شارژ شده یا ترسیده، اما تخلف ورامینی‌ها را گزارش نداده و تنها عکس‌العمل‌های ما را گزارش کرده. در حالی که سرپرست ورامین هم تأیید کرد، اما ناظر مغرضانه گزارش داد.»
بازیکنانی مثل من سیبل شده‌اند
مصاحبه حمید حق‌بین، سید را حسابی شاکی کرده: «او در مصاحبه‌ای گفته؛ اگر موسوی باشد دیگر من در والیبال پا نمی‌گذارم. اگر ناظران و امثال حق‌بین در والیبال هستند به خاطر من و امثال من است و تیم ملی. آن‌ها کجای والیبال هستند که درباره حذف شدن یا ماندن من حرف بزنند؟ فکر نمی‌کنم در جایگاهی باشند که حق دخالت در این مسائل را داشته باشند. ناظر اگر منصف باشد واقعیت‌ها را گزارش می‌کند. انگار ورامین غول ترسناکی شده و آن‌ها نمی‌خواهند با گزارش‌شان برای دفعه بعد که بیایند اتفاق خاصی بیفتد. پس حقوق می‌گیرد چه کند؟ علیه من مصاحبه کند؟ او رئیس فدراسیون است؟ سرمربی تیم ملی یا وزیر ورزش؟ این حرف‌ها در حیطه کاری او نیست. حتی در کمیته انضباطی هم می‌گفت هرچه من بگویم و بعد هم با بغض از جلسه بیرون رفت وگرنه می‌خواستم صدای فحاشی‌ای که علیه من در تماس با مدیر‌عامل باشگاه کرده بود را بگذارم. به نظرم حالا فدراسیون باید درباره انتخاب ناظران اقدام کند. این روز‌ها بازیکنانی مثل من سیبل شده‌اند و علیه ما جوسازی می‌کنند. می‌خواهند ما را خراب کنند. در حالی که من با تلاش خودم به اینجا رسیده‌ام و خدا دوستم داشته است. اگر من بدانم او کجای داستان است خودم می‌روم.»
چرا کمیته انضباطی تماشاگران ورامین را محروم نکرده؟
سرعتی‌زن محروم پیام مشهد از بازی دوم نیمه‌نهایی لیگ برتر ناراحت است که هیچ مسئولی از فدراسیون در ورامین نبوده: «من قبل از بازی با سرپرست فدراسیون صحبت کردم و گفتم بازی حاشیه‌دار می‌شود و حتماً به ورامین بیاید، اما هیچ مسئول فدراسیونی نبود. ما حتی به خاطر دفعه قبل در باشگاه سایپا تمرین کردیم و شب به ورامین رفتیم. فدراسیون تنها می‌گوید شما الگویی باید محروم و جریمه شوی. نمی‌دانم چرا پیشگیری نمی‌کنند؟ چرا ناظر قوی نمی‌گذارند؟ چرا کمیته انضباطی در این مدت هیچ محرومیتی به ورامین بابت تماشاگرانش نداده؟ اما بازیکن ما حرفی بزند و واکنش نشان دهد محروم می‌شود؟ ورامین سه سال به بازیکنانش پول نداد و هیچ مشکلی نداشت، حتی یک بازی اش این طرف و آن طرف نشد. چون نماینده مجلسش سریع به داورزنی زنگ می‌زند؟»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی