نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی آژاکس پیروزی قاطع شاگردانش در خانه آلمان برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را نتیجه عملکرد بی‌عیب ونقص شاگردانش دانست.

حسرت بزرگ سرمربی آژاکس بعد از برد تاریخی به گزارش خبرورزشی، اریک تن‌هاخ پس از پیروزی ۴ بر یک شب گذشته تیم آژاکس در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو که منجر به اولین صعود آن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از (با پیروزی ۵ بر ۳ در مجموع دو بازی رفت و برگشت) شد، به خبرنگاران گفت: عملکرد ما تقریباً بی‌عیب و نقص بود. در مجموع دو بازی رفت و برگشت ما قطعاً استحقاق صعود به مرحله بعدی را داشتیم. قرعه‌کشی مرحله بعد؟ من نمی‌توانم تأثیری در قرعه‌کشی داشته باشم، پس نمی‌خواهم به آن فکر کنم. تمام تیم‌هایی که ممکن است حریف‌مان شوند قدرتمند هستند، اما رئال مادرید هم حریف قدری بود.
این اولین پیروزی آژاکس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در ۲۲ سال اخیر و اولین صعود آن به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها از سال ۲۰۰۳ بود.
تن‌هاخ افزود: این پیروزی تاریخی است و اهمیتی باور نکردنی داشت. تقریباً تصور چنین بردی غیرممکن بود و هیچ کسی باور نمی‌کرد که چنین اتفاقی رخ دهد. برنامه‌ای که ما داشتیم این بود که تملک توپ داشته باشیم و رئال مادرید را در اجرای بازی‌اش به زحمت بیندازیم. در تغییر فاز بازی عملکرد ما بسیار خوب بود و دفاع‌مان باورنکردنی بود. تمام بازیکنان‌مان عالی بودند و من برای آژاکس و در کل فوتبال هلند خوشحالم.
سومین گل آژاکس در این بازی تا حدودی جنجالی بود چرا که کمک داور ویدئویی بعد از ۴ دقیقه بررسی در نهایت بیرون رفتن توپ از خط دروازه در حرکتی که منجر به گل شد را تشخیص نداد. به این ترتیب گل آژاکس سالم اعلام شد. این اتفاق در حالی رخ داد که در بازی رفت دو تیم نیز کمک داور ویدئویی گل سالم تیم هلندی را به اشتباه مردود اعلام کرد.
سرمربی پیشین بایرن مونیخ با اشاره به همین موضوع افزود: از آنجایی که کنار زمین ایستاده بودم، صحنه را دیدم، اما باید صبر می‌کردیم تا کمک داور نظرش را اعلام کند. واقعاً لحظه پرتنشی بود. این بار تصمیم VAR به نفع ما تمام شد. باید این روز به باید بسپاریم و از آن لذت ببریم. ما الان در سه تورنمنت شانس داریم و فصل‌مان بسیار خوب پیش می‌رود، اما تا پایان فصل کسی به ما جام نمی‌دهد. ما می‌خواهیم به اهداف‌مان برسیم و حالا سقف هدف‌های مان را حتی بالاتر از قبل می‌بریم.‌ای کاش می‌توانستم این بازیکنان را فصل آینده هم در تیمم نگه دارم، اما می‌دانم که این فقط یک خیال شیرین است.
آژاکس تا الان یکی از مهره‌های کلیدی‌اش همچون فرنکی دی‌یونگ در خط میانی را به بارسلونا فروخته و انتظار می‌رود که کاپیتان و مدافع میانی پرطرفدارش دی‌لیخت را هم به تیمی دیگر بفروشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی