۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راضی کردن یکی از بهترین دروازه‌بانان حال حاضر جهان به ماندن در منچستریونایتد، مأموریت بزرگی است که پیش روی مسئولان این باشگاه قرار دارد.

دخئا، فوق ستاره‌ای در یک تیم معمولی به گزارش خبرورزشی، تک شکست منچستریونایتد در ۱۶ بازی زیر نظر اوله‌گنار سولشائر مقابل پاری‌سن‌ژرمن و در بازی رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نشان از این دارد که تیم منچستری هنوز برای رسیدن به جمع بزرگان اروپا راه درازی در پیش دارد.

اما اینکه منچستریونایتد امشب در حالی به پاریس می‌رود که در بازی رفت در خانه خود فقط دو گل از حریف قدرتمند فرانسوی خورد به این دلیل است که داوید دخئا درون دروازه این تیم نمایش درخشانی داشت و باعث شد کورسوی امیدی برای شیاطین سرخ باقی بماند و گرنه ممکن بود اتفاقات بدتری برای این تیم رخ دهد.

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی اسپانیا و منچستریونایتد دو مهار فوق العاده مقابل ضربات کیلیان امباپه و خوان برنات در بازی سه هفته قبل داشت و اگر درخشش خیره‌کننده او نبود پاری‌سن‌ژرمن با یک برد پرگل شهر منچستر را ترک می‌کرد. در آن دیداری یک بار دیگر سطح بالای دخئا به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان اروپا، به چشم آمد.

محرومیت پل پوگبا به دلیل اخراج در بازی رفت باعث شد او نتواند در شهر زادگاه خودش، منچستریونایتد را همراهی کند. همین موضوع باعث می‌شود مسئولیت داوید دخئا به عنوان ستاره تیم سنگین‌تر شود.

نگرانی
خبر نگران‌کننده برای منچستریونایتد و هوادارانش این است که دخئا هنوز نخواسته برای تمدید قرارداد فعلی اش که تا ۲۰۲۰ است، با باشگاه مذاکره کند. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، دخئا خواهان آن است که حقوق او دست‌کم با الکسیس سانچس، به عنوان پردرآمد‌ترین بازیکن باشگاه، برابر شود.

ستاره شیلیایی با دستمزد ۵۰۰ هزار پوند در هفته (شامل پاداش‌ها) در ژانویه فصل گذشته به یونایتد پیوست، اما هیچ‌گاه نتوانست در حد یک بازیکن تأثیرگذار ظاهر شود طوری که در ۴۱ دیداری که برای این تیم به میدان رفته فقط پنج گل به ثمر رسانده است.

برخلاف سانچس، اما دخئا در چهار فصل از پنج فصل گذشته عنوان بازیکن فصل منچستریونایتد را از سوی هواداران به خود اختصاص داده و حالا معتقد است این درخشش و ثبات باید با دستمزدی مناسب از سوی باشگاه پاسخ داده شود، انتظاری که غیرمنطقی هم نیست.

تغییر سرنوشت
اما شاید فقط چند دقیقه در آخرین روز فصل نقل و انتقالات ۲۰۱۵ کافی بود تا سرنوشت ورزشی دخئا به طور کامل تغییر کند. آن سال هم دخئا برای تمدید قرارداد با منچستریونایتد به مشکل خورد و همین راه را برای رئال مادرید هموار کرد تا برای خرید بازیکنی که مدت‌ها علاقه‌مند به جذبش بودند، اقدام کنند، اما مشکل تأیید فکس در روز آخر باعث شد به شکل عجیبی این انتقال رقم نخورد و دخئا در منچستریونایتد ماندنی شود.

رئال مادرید از همان سال به بعد در سه فصل متوالی فاتح لیگ قهرمانان شد و در هر سه فصل هم کیلور ناواس دروازه‌بان اول این تیم بود. این دروازه‌بان کاستاریکایی عملکرد خوبی داشت، اما کسی او را در حد و اندازه‌های داوید دخئا نمی‌داند و به همین دلیل هم بود که رئال مادرید تصمیم گرفت این فصل تیبو کورتوا را از چلسی بگیرد.

مشتریان بزرگ
هرچه رئال مادرید بیشتر در اروپا حکمرانی کرد، منچستریونایتد بیشتر از صحنه اول فوتبال اروپا دور شد. در چهار فصل پیش از حضور دخئا در یونایتد، این تیم با هدایت الکس فرگوسن به سه فینال لیگ قهرمانان رسید، اما در هفت فصل بعد از آن، یونایتد فقط یک بار توانسته به یک‌چهارم نهایی برسد و به نظر می‌رسد این فصل هم در رسیدن به این مرحله ناکام باشد مگر آن‌که امشب معجزه‌ای در پاریس رقم بخورد. رفتن کورتوا به مادرید، راه حضور دخئا در این تیم را تقریباً برای همیشه بست. با این وجود پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس تیم‌های خواهان دخئا هستند و هر دو نیز این توانایی را دارند که شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را به دخئا بدهند در حالی که یونایتد با اوضاعی که دارد در نهایت حضور در جمع چهار تیم بالای لیگ برتر انگلیس را سقف آرزو‌هایش می‌بیند.

مأموریت بزرگ
سولشائر، سرمربی یونایتد در این هفته دخئا را بهترین دروازه‌بان جهان خواند و از او تمجید کرد. مربی تیم می‌داند که باید با این حرف‌ها و هر ترفند دیگری که لازم است، این فوق ستاره را در اولدترافورد نگه داشت. این مربی نروژی با رفتار و عملکرد خوبش، توانسته دل بازیکنان، اعضای باشگاه و هواداران را به دست بیاورد و همین موضوع نیز باعث شده امیدواری منچستری‌ها به تمدید قرارداد دخئا بیشتر شود، چراکه دروازه‌بان اسپانیایی با سرمربی فعلی تیم رابطه بسیار خوبی دارد.

راضی کردن یکی از بهترین دروازه‌بانان حال حاضر جهان به ماندن در منچستریونایتد، مأموریت بزرگی است که پیش روی مسئولان این باشگاه قرار دارد و شاید این یکی از اولین گام‌ها برای بازگرداندن یونایتد به سطح اول اروپا باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی