۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال استقلال اینکه تیمش باید هر سه چهار روز در میان به میدان برود را دشوار توصیف کرد.

به گزارش خبرورزشی، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: همان‌طور که گفته بودم روز‌های سخت‌مان فرا می‌رسد. هر سه چهار روز بازی داریم و فشردگی برای ما سخت است.
مستقیم از قطر آمده‌ایم و فرصت ریکاوری نداشتیم
وی افزود: تیم‌هایی که مقابل ما قرار می‌گیرند با تمام وجود بازی می‌کنند. برای فردا نمی‌دانم کدام نفرات بازی می‌کنند و باید امروز شرایط بازیکنان را بررسی کنیم. ما مستقیم از قطر آمده‌ایم و فرصت ریکاوری نداشتیم. نقش پزشکان ما از دکتر نوروزی گرفته تا ستوده و رهبر مهم است. البته باید به دکتر نوروزی به خاطر مدال نقره آسیا هم تبریک بگویم. من به او نشان طلا می‌دهم.
برای من هم لیگ برتر مهم است و هم لیگ قهرمانان آسیا
سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین یادآور شد: در فشردگی مسابقات ریکاوری برای ما بسیار مهم است. وریا غفوری، گادوین منشا و فرشید باقری کمی مشکل دارند و بیشتر باید مراقب‌شان باشیم. برای من هم لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان آسیا مهم است.
در این شرایط تنها ریکاوری جسمی کافی نیست
این مربی آلمانی درباره برنامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: در چنین شرایطی تنها ریکاوری جسمی کافی نیست و بازیکنان باید از لحاظ روحی و ذهنی آماده باشند. طبیعی است که برای یک بازی ۲۵ بازیکن نمی‌توانند باشند و چند نفر باید بمانند و بعداً اضافه شوند. انتظار داریم آن‌هایی که با ما نبودند به شرایط خوبی رسیده باشند، بازیکنانی، چون علی کریمی و طارق همام که هم با مربی بدنساز کار کرده‌اند و هم پزشک تیم.
می‌توانیم در آسیا برگردیم و شانس داشته باشیم
شفر ادامه داد: برای بار نخست نیست با فشردگی مسابقات روبه‌رو می‌شویم و همه باید از تیم حمایت کنند تا شرایط بهتری داشته باشد. دوباره می‌گویم هدف ما تنها موفقیت در لیگ نیست و می‌خواهیم در آسیا هم موفق باشیم. ما با تیم بالای جدول تنها چهار امتیاز فاصله داریم و از شانس رسیدن به بالای جدول برخوردار هستیم. وقتی بازی‌های رئال مادرید - آژاکس یا پاری‌سن‌ژرمن - منچستریونایتد را می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که کار آن‌ها سخت‌تر است. ما می‌توانیم در آسیا برگردیم و شانس داشته باشیم. ما باید مثل بازی با فولاد خوزستان بازی کنیم و همه دست به دست هم دهیم و کمک کنیم.
‌می‌توانستیم با الدحیل یک - یک مساوی کنیم
وی در واکنش به این سؤال که نتایج تیم‌های ایرانی در هفته لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که امسال خیلی حرفی برای گفتن ندارند، گفت: من بازی پرسپولیس - پاختاکور ازبکستان و ذوب‌آهن - الزورای عراق را ندیدم و درباره تیم خودم صحبت می‌کنم. ما در بازی با الدحیل شانس تساوی یک - یک یا باخت یک بر صفر را داشتیم. موقعیت‌هایی در این دیدار به دست آوردیم، اما آن‌ها را از دست دادیم. با این حال نگرانی بابت آسیا ندارم و الان برای بازی فردا تمرکز کرده‌ایم و سپس دیدار با العین.
همیشه در گروه‌های سخت قرار می‌گیریم، اما به بازیکنانم ایمان دارم
سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: در گروه ما سه قهرمان از سه کشور حضور دارند، اما در گروه‌های دیگر تیم‌های دوم، سوم و چهارم را می‌بینید. ما همیشه در گروه سخت قرار می‌گیریم، اما مشکلی نیست و به بازیکنانم ایمان دارم و می‌توانیم الدحیل و الهلال عربستان را در خانه شکست دهیم. شاید تیم‌های دیگر ۴۰، ۵۰ میلیون دلار هزینه کرده باشند، اما برای ما مهم نیست و می‌توانیم شکست‌شان دهیم.
نگرانی بابت دربی نداشتیم
شفر در مورد اینکه آیا موافق برگزاری بازی تیمش مقابل مسجدسلیمان در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر بوده است یا نه، گفت: مشکل ما در مورد برگزاری بازی در ایام نوروز بود، آن هم زمانی که همه تیم‌ها در تعطیلات هستند و ما باید سه چهار روز قبل از دربی بازی می‌کردیم و کارمان سخت می‌شد. نگرانی بابت دربی نداشتیم، صحبت ما در مورد بازی در نوروز بود. در ایام نوروز بازیکنان کنار خانواده‌های‌شان هستند. در فرهنگ ایرانی بازیکنان می‌خواهند در روز‌های ابتدایی نوروز در کنار خانواده‌شان باشند و من هم به این فرهنگ احترام می‌گذارم که بازیکنان با روحیه به تمرینات برگردند به همین خاطر گفتیم فردا بازی کنیم.
بازیکنان ماشین نیستند و نیاز به رسیدگی دارند
وی ادامه داد: ما زمان محدودی داریم و بازیکنان باید ریکاوری کنند. ما باید امکاناتی حرفه‌ای از جمله داشتن ماساژ را داشته باشیم، امکاناتی مثل باشگاه الدحیل که خیلی نمی‌خواهم درباره آن‌ها صحبت کنم. قرار نیست یکسری از بازیکنان همیشه بازی کنند و ممکن است برای آن‌ها مصدومیت به وجود بیاید مثل محمد دانشگر که ضربه‌ای به او خورده و نمی‌تواند بازی کند. آن وقت یک نفر دیگر باید جایش را بگیرد. در اینجا کادر پزشکی اهمیت دارد و همه باید به هم کمک کنند. مثل یک ماشین که اگر سه هفته از آن کار بکشیم و رسیدگی نکنیم، نمی‌تواند کار کند. بازیکنان ماشین نیستند و نیاز به رسیدگی دارند.
منشا مصدوم نیست، خسته است
وی در واکنش به این پرسش که آیا مشکل گادوین منشا محرومیت او برای دیدار فرداست یا مصدومیت، عنوان کرد: منشا مصدومیتی ندارد، اما خسته است. دیروز با سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ صحبت کردم. ما جلسه‌ای در رابطه با تیم امید داشتیم. ما ارتباط خوبی با فدراسیون فوتبال داریم. شنیدم نقل قولی از فتاحی درباره من منتشر شده است. فتاحی گفت هرگز چنین حرفی نزده و آن صحبت‌ها دروغ است. یک خبرنگار با یک خبر دروغ که منتشر می‌کند می‌تواند وجهه اهالی رسانه را خراب کند. لطفاً شما اجازه این کار را ندهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی