نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چرا استقلال مهم است و باید «دورادور» هم شده مراقبش بود؟ چون تشکیل‌دهنده بخش عمده‌اى از تیم ملى است! چرا باید پرسپولیس را پایید و هوایش را داشت؟ چون مهم‌ترین عناصر بازى تیم ملى را در خود پرورش مى‌دهد و پاییدن پرسپولیس، پاییدن تیم ملى است!

خبرورزشی/اردشیر لارودی؛ عین همین دلیل عینى را، مى‌توان درباره سپاهان به‌کار گرفت! نظیر همین استدلال محکمه‌پسند را باید و باید براى تراکتورسازى هم روى میز گذارد که هم سه کاپیتان آخرین تیم ملى را در خود دارد، هم ٧٠ هزار تماشاگر یکسره تراکتورى هم دارد و هم قطب نوپدید فوتبال ایرانى را پدید آورده!
براى فوتبال «مازنى» ایران هم باید دلایل مشابه و تعاریف نظیرى را مطرح نمود! براى فوتبال خوزستان -و نیز براى بخش برزیلى فوتبال ایران، یعنى آبادان- نیز همین وسواس، ضرورت دارد!
بزرگانى مثل استقلال، پرسپولیس، پدیده، سپاهان و اصفهان و مازندران و خوزستان و سهند و سبلان را، به امان خودشان رها کردن غلط اندر غلط است!
تغییراتى در متن ترقى‌خواهى
 در کار خیر، حاجت هیچ استخاره نیست!
بنابراین، در امر واجب و مهم پوست‌اندازى دایره مدیریتى فوتبال، هیچ جاى، چون و چرا نیست! حرفى اگر باشد -که مسلماً هم هست- در استفاده بهتر و عالی‌تر از این فرصت است که در شرایط فعلى، لازم مى‌نماید!
به عبارت دیگر، همین الان و همین حالا، به زمانى رسیده‌ایم که باید به سود مدیریت روزآمد و آینده‌نگرانه فوتبال، کارى کرد که اساسى باشد و کارى کرد که از روزمرگى، فاصله بگیرد!
فوتبال، خون تازه مى‌خواهد! فوتبال، افکار نو و اندیشه‌هاى کاربردى مى‌خواهد! فوتبال بدون تردید، نیازمند تجربه‌هاى گرانبها و گرانسنگ نیز هست ولى فوتبال باید قابلیت استفاده از «پیرانه‌سرى و کهنه‌کارى» پیران نیک‌اندیش را داشته باشد!
فوتبال، استقلال را دارد و پرسپولیس را و هم تراکتورسازى و سپاهان و اهواز و آبادان و تبریز و سپاهان و خوزستان و مازندران را. باید باید از قدرت اداره این ثروت هم برخوردار شد! باید به استقبال تغییرات ترقیانه در بخش اندیشه‌ورزى و اجرایى فوتبال رفت!
ملوان و عادت به بردن
 در نشست مردان تصمیم‌گیر فوتبال، چه گذشت؟ این سؤالى است که هنوز بى‌پاسخ مى‌نماید ولى موارد دیگرى هم هست که جواب خود را، پیش از این و بیشتر از این دریافت کرده‌اند!
مثل جام آزادگان و بازى‌هاى لیگ یک که سال به سال دریغ از پارسال است! گاهى بى در و پیکر مى‌نماید! گاهى هم به‌شدت دیدنى مى‌شود! مثل همین هفته که ملوان، در انزلى، نمایشى عالى از فوتبال شمالى را به صحنه آورد و با درخشش شهریار مقانلو، شهردارى تبریز را به تمام معنى مغلوب کرد! حیف که ملوان دیر شروع کرد! حیف که ملوان، اول فصل را دستى دستى به دور ریخت! و الا امروز، احمدزاده و تیمش، سوداى صعود در سر داشتند! در سایر بازى‌ها، مساوى‌هاى پى در پى، همه را غافلگیر کرد! تیم وینگو، براى چندمین بار دو امتیاز حس را از دست داد؟ صفر-صفر در خرمشهر با تیم اروند کارون! گل‌گهر را، چیزخور کرده‌اند! ٩٠ ارومیه با شاهین بوشهر، بدون گل تمام کردند! صفر-صفر! قشقایى با گل ریحان کرج مساوى شد! خونه به خونه و اراک یک–یک شدند! بادران، پاکدشت را یک-٢ مغلوب کرد و مس رفسنجان با نتیجه ٣-٤، بازى ٣-یک باخته را از فجر برد!
هم پول کافى، هم اراده لازم
 در پایان روز سى و چهارم و سى و سوم و سى و دوم (!)، گل‌گهر با ٤٤ امتیاز اول است! شاهین بوشهر با ٤٣ امتیاز دوم و پاکدشت، با ٣٨ امتیاز سوم!
ملوان هم با ٢٨ امتیاز، خیالش راحت است که دیگر افتادنى نیست! فوتبال ملوان، خیالش جمع است که به لیگ ٢ سقوط نمى‌کند! مفهوم شد؟
دیروز، از خطه شمال، یک خبر خوب آمد! رئیس‌جمهورى، دستور لازم و بودجه کافى براى دوباره‌سازى ورزشگاه تختى انزلى و شهید عضدى و سردار جنگل رشت را صادر کرد! هم دستور، هم بودجه! دیگر بهانه‌اى نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی