نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور برگزار شد.

هدایتی: کل بدهی‌ها به گردن من است
به گزارش  خبرورزشی، قاضی مسعودی مقام در ابتدای چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری را قرائت و به متهمین تفهیم کرد و گفت: در جلسه قبل تعدادی از متهمین دفاعیات خود را ارائه دادند و امروز هم سایر متهمین دفاعیات خود را ارائه می‌دهند و پس از آن وارد آخرین دفاعیات خواهیم شد.
قاضی رسیدگی کننده به پرونده پس از تفهیم اتهام به حسین حدادان به عنوان یکی دیگر از متهمان پرونده به اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور خواست تا با حضور در جایگاه به دفاع از خود بپردازد و از او پرسید آیا اتهامات انتسابی به خود را قبول دارد؟
حسین حدادان پس از حضور در جایگاه، پاسخ داد: خیر. اتهامات را قبول ندارم. من مدیرعامل شرکت جیحون بودم و کار‌های آژانس را انجام می‌دادم. آقایان از طرف نماینده خود پیشنهاد دادند می‌خواهیم شرکتی بزنیم و کار اقتصادی انجام دهیم. به ما گفتند شما حالت فیزیکی دارید و کاری انجام نمی‌دهید.
قاضی از حدادان پرسید: چه میزان دریافتی داشتی؟
متهم پاسخ داد: ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان.
قاضی در واکنش، اظهار کرد: برخی اشخاص هستند و اسناد موجود است که مبالغی مانند ۶۰۰ میلیون تومان دریافتی داشتند.
حدادان، گفت: مجموع دریافتی‌های من در سال ۹۱، ۳۵ میلیون تومان هم نمی‌شود.
قاضی مسعودی مقام از وی پرسید شما چه کاری انجام می‌دادید؟ سند تجاری امضا نمی‌کردید؟
حدادان پاسخ داد: ما کار بازرگانی نمی‌کردیم. خدا شاهد است که نمی‌دانستم کار اقتصادی انجام می‌دهند. سند امضا کردم، اما مرا برای افتتاح حساب به بانک بردند. نیما مقدم نماینده حاج آقا بودند.
قاضی پرسید؟ حاج آقا چه کسی است؟ نگو حاج آقا. اسم او را بگو.
متهم پاسخ داد: حاج آقا، آقای اکبر یقینی هستند. ایشان و موسوی نژاد مرا به بانک بردند. ما با اطمینان به آقای یقینی امضا می‌کردیم.
وی افزود: من به آقای هدایتی گفتم زن و بچه دارم ما را تعویض کنید. می‌گفتم چرا ما باید چک سفید امضا کنیم؟ من نمی‌دانستم چه کاری انجام می‌شود. من نمی‌دانستم این‌ها می‌خواهند وام بگیرند. مگر می‌شود در حد ٢٠ دقیقه این میزان وام گرفت؟
نماینده دادستان در توضیح اتهامات حدادان گفت: این شرکت تسهیلات نگرفته است، ضمانت‌نامه دریافت کرده تا ضمانت‌نامه تبدیل به پول شود. برای مثال در یک مورد با ضمانت‌نامه از فولاد خوزستان، فولاد خریداری شده است.
در ادامه وکیل این متهم در دفاع از موکل خود این اتهام را یک تبانی میان هدایتی و موسوی نژاد دانست و عنوان کرد: موکل من هیچ اطلاعی از ارتباط آقایان یقینی و هدایتی نداشت. موکل من یک راننده تاکسی بود که با معرفی فردی به نام نیما مقدم که نقطه کور این پرونده است به یقینی معرفی شده است. موکل من فریب خورده است و در این رابطه هیچ منفعتی به جز ماهیانه ٦٠٠ هزار تومان دریافت نکرده است.
وی ادامه داد: هدایتی به این علت که می‌خواست تسهیلات بگیرد این شرکت را از آقای یقینی خریده است. اظهارات آقای هدایتی در دادگاه نیز موید همین صحبت است که ایشان به آقای یقینی گفته به چند شرکت احتیاج دارم. مدیرعامل وقت بانک سرمایه شعبه فرمان نیز در جلسه قبل گفتند که مصوبه را برای ما می‌آوردند و می‌گفتند اجرا کن. این مساله یعنی همه امور قبل‌تر انجام شده بود.
در ادامه این جلسه، قاضی از مهدی فتحی خواست تا با حضور در جایگاه در رابطه با اتهام انتسابی معاونت در اخلال در نظام اقتصادی از خود دفاع کند.
قاضی اتهامات را قبول دارید؟ متهم: ضابطین زحمت کشیده‌اند، بگویم نه درست نیست
فتحی با حضور در جایگاه در پاسخ به این سوال قاضی که آیا اتهامات انتسابی را قبول دارد یا نه؟ گفت: با وجود زحمات ارگان‌های مختلف و ضابطین اینکه یکباره بگویم نه، درست نیست. به نظر من سوء تفاهم شده است و با احترام به همه این اتهامات را انکار می‌کنم.
وی در توضیح دفاعیات خود، عنوان کرد: در سال ۸۱ در آژانس تلفنی مشغول بودم و گاهی از طریق آقای مقدم کار‌های شرکت را انجام می‌دادم ایشان مورد اعتماد آقای یقینی و دوست چندین ساله من بودند. راننده آژانس یک پراید اجاره‌ای بودم. یک روز ایشان تماس گرفتند و گفتند تو زمین خورده‌ای با حاج آقا (یقینی) صحبت کردم شما را در شرکت استخدام کند.
فتحی، ادامه داد: گفتم کار شرکت بلد نیستم. گفتند به مرور یاد می‌گیری. به من سمت مدیرعاملی شرکت عمران تجارت امین را پیشنهاد داده بودند. این پروسه چند ماه طول کشید و من مدام با دیگران مشورت می‌کردم. از حاج آقا (یقینی) تعریف کردند، گفتند چند هیئت دارد و هر سال اربعین با هزینه خود چند نفر را به کربلا می‌فرستد و حدود ۱۲ روز نذری می‌دهد. حتی چند ماه مبالغی مانند یک میلیون تومان تا چهار میلیون تومان به اسم آقای یقینی به من می‌دادند و لیست افرادی در پایین شهر می‌دادند و می‌گفتند برای آن‌ها خواروبار تهیه کنم. خودم هم حدود ۵۰ یا ۶۰ تومان روی آن مبالغ می‌گذاشتم و خرید می‌کردم.
این متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی، عنوان کرد: با پیش‌زمینه‌ای که از آقای یقینی داشتم و با این نیت که می‌خواهند دست مرا بگیرند و به امید اینکه کار تجاری یاد بگیرم و در آینده با سرمایه اندک خود آن را ادامه دهم این کار را پذیرفتم، اما تا آخرین لحظه در مورد وام و تسهیلات چیزی نمی‌دانستم. برای ما دفتر گرفتند و حتی منشی استخدام کردند. از دارایی، اداره بیمه، شهرداری می‌آمدند و نظارت می‌کردند، اما من منتظر کار بودم. نهایت کار ما رفت و آمد به اداره ثبت شرکت‌ها بود یا چک بردن و آوردن.
وی، افزود: یک روز به مقدم گفتم من آمده ام اینجا کار یاد بگیرم. چند ماه گذشت و احساس رضایت نداشتم و می‌خواستم بروم. حقوق من اوایل ۶۰۰ هزار تومان و بعد‌ها یک میلیون تومان بود. گفتند آقای یقینی گفته با وجود تحریم‌ها توان کار تجاری نداریم و می‌خواهم شرکت‌ها را جمع کنم. گفتم چه بهتر! یک روز گفتند می‌خواهند این شرکت‌ها را به آفای هدایتی بفروشند. خرداد ماه سال ۹۲ ب من تماس گرفتند و آدرس یک دفترخانه در پاسداران را به من دادند و گفتند به آنجا بروم. آن روز آقایان مقدم، کیان پیشه و موسوی نژاد در دفترخانه بودند. این کار تا حدود ساعت ۳ عصر طول کشید. به ما گفتند آقای هدایتی ملکی خریده و می‌خواهد آن را به نام شرکت‌ها کند و افراد مورد وثوق هدایتی جای ما را بگیرند و کار کنند.
فتحی، در ادامه بیان کرد: گفتند فروشنده سریع پولش را می‌خواهد شما نگران نباشید کار خلافی نمی‌کنید و این اوراق را امضا کنید. در این حین به ما گفتند راستی چند دقیقه به بانک سرمایه در انتهای کوچه برویم و از ما خواستند افتتاح حساب کنیم. گفتند کار خاصی نیست و به محض جابجایی دست چک‌ها به شما بازمی گردد. اصلا در جریان تسهیلات و ضانت نامه و وام گرفته شده خبر نداشتم. تنها وامی که من گرفتم مربوط به دهه ۸۰ و وام ازدواج بوده است که آن هم پس از چهار بار به بانک رفتن از گرفتن آن منصرف شده بودم. کار ما در بانک سرمایه ۲۰ دقیقه یا نهایت نیم ساعت طول کشید بعد‌ها متوجه شدیم که وام گرفته شده است.
این متهم به معاونت د اخلال در نظام اقتصادی کشور، عنوان کرد: پس از آن ما همچنان در دفاتر بودیم. یک روز در سال ۹۲ آقای رفیعی به همه بچه‌ها تماس می‌گیرد و می‌گوید فلانی چه نشسته اید که بدبخت شدیم. این‌ها وام گرفتند و گفت این را پس ازمراجعه به بانک و زمان گرفتن پرینت حسابش متوجه شده است. رییس بانک به او گفته تو ۷۰ میلیون تومان وام گرفتی حداقل می‌گذاشتی یک میلیون تومان در حساب بماند.
وی، ادامه داد: به دفتر یقینی رفتیم و او از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد. گفت شما بروید من پیگیری می‌کنم. بعد‌ها گفت نگران نباشید آقای هدایتی وام گرفته. مشهور، معروف و متمکن است و اقساط را پرداخت می‌کند. من هدایتی را دورادور می‌شناختم، اما بابت کار او را از نزدیک ندیده بودم. کمی آرام شدیم، اما سوال بود چرا با نام ما این کار را کردند. از آن روز یک روز خوش ندارم.
فتحی خطاب به نماینده بانک سرمایه پرسید: شما برای استخدام در یک سمت سازمانی در بانک چقدر تحقیق می‌کنید؟ من که حتی پول خرید یک ماشین نداشتم و با ماشین اجاره‌ای کار می‌کردم قرار است ۶۵ میلیارد تومان ضمانت نامه به نامم صادر شود. من کجا درخواست ضمانت نامه و وام داده بودم؟ مگر می‌شود در عرض ۲۰ دقیقه کاری به این وسعت انجام داد؟
این متهم، خطاب به فردی که این اقدامات را انجام داده است، گفت: آقایی که این کار‌ها را انجام داده مدیون خانواده ما است. آقایی که جرءت عذرخواهی در عموم مردم را ندارد حداقل به ما زنگ می‌زد و می‌گفت این افراد با امضای من به این دفاتر رفتند و بدبخت شدند از آن‌ها عذرخواهی کنم.
در ادامه جلسه دادگاه نورالدین مقصودیانی متهم دیگر این پرونده، به عنوان نفر بعدی مورد خطاب قاضی قرار گرفت و قاضی مسعودی مقام پس از تفهیم اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از او خواست برای دفاع از خود در جایگاه حاضر شود.
مقصودیانی، گفت: کار من پیک موتوری است و قبل از آن هم کارگر فصلی بودم که آقایی که الان در قید حیات نیستند من را به آقای یقینی معرفی کردند. مدتی هم پیک موتوری آقای یقینی بودم تا اینکه ایشان به من گفت تو آدم خوبی هستی می‌خواهم یک شرکت به نامت بزنم. بعد از این موضوع من دوسال همزمان مدیرعامل شرکت و پیک موتوری بودم. با گذشت این مدت به من گفتند بیا می‌خواهیم شرکت را واریز کنیم.
آقای یقینی یک آدم معتقد هیاتی بودند که در کربلا موکب داشتند
وی ادامه داد: آقای یقینی یک آدم معتقد هیاتی بودند که در کربلا موکب داشتند و من براساس اعتقاداتم ١٤ روز در موکب ایشان در کربلا خدمت کردم. اگر آقای یقینی می‌گفت الان شب است من قبول می‌کردم. بعد هم که اسم آقای هدایتی آمد، چون برند ورزشی بودند و سایت خیریه داشتند به ایشان هم اعتماد کردم. من حتی تفاوت وام و تسهیلات را هم نمی‌دانم. هر زمان که می‌خواستند من امضا کنم، چون سر و وضعم خوب نبود، سریع می‌رفتم امضا می‌کردم و بر می‌گشتم. هر زمان می‌رفتم آقای مقدم و آقای کیان‌پیشه هم آنجا بودند.
با پایان اظهارات مقصودیانی وکیل وی با حضور در جایگاه گفت: دفاع من در خصوص این موکل همانی است که در خصوص آقای حدادان و خانم پهلوان گفتم. موکلین من فریب خورده‌اند. این‌ها پیک موتوری و راننده بودند و فریب هیئت و کربلا رفتن یقینی را خوردند. ایشان سوء نیت، هدف اخلال در نظام و پولشویی نداشتند در نتیجه تقاضای صدور حکم برائت برای موکلینم دارم.
در ادامه هدایتی در واکنش به این اظهارات، پرسید: آیا قرارداد فروش به نام من یا عوامل من دارید؟
قاضی مسعودی مقام در پاسخ گفت: لازم نیست قراردادی وجود داشته باشد. اساسا نقل و انتقال شرکت‌ها مسئولیت تضامنی دارد.
وکیل مدافع حدادان و مقصودیانی نیز پاسخ داد: در محتویات پرونده اظهارات خودشان موجود است که گفتند من این شرکت‌ها را خریداری و ۹ میلیارد پرداخت کردم.
مقصودیانی، ادامه داد: آقای قاضی من معنای کلمه پولشویی را تا زمان خواندن کیفرخواست نمی‌دانستم. من چه مدیرعامل و عضو هیئت مدیره‌ای هستم که به پیک موتوری بودن ادامه دادم؟
قاضی مسعودی مقام، در واکنش به این سخنان، اظهار کرد: می‌گویید این‌ها به دلیل سهل انگاری ناشی از نداشتن مکنت مالی بوده است. اینکه مرا کربلا بردند و... یعنی زمینه را برای شما ایجاد کرده و شما باید می‌فهمیدید. این‌ها حداقل اقدامات یک انسان متعارف است.
در ادامه نماینده بانک سرمایه در واکنش به اظهارات مهدی فتحی، گفت: آقای فتحی می‌گوید من هیچ درخواستی به بانک نداده‌ام و فقط افتتاح حساب کرده‌ام در صورتی که ایشان درخواست ضمانت‌نامه به بانک داده‌اند.
وکیل فتحی در دفاع از موکل خود گفت: اقدامات نابخردانه آقایان مدیر در این مجموعه کاملا مشهود است. من دفاع از موکلم را این گونه مطرح می‌کنم که با معرفی وثائق نامعتبر و ضمانت‌نامه این جرم‌ها واقع شده است. آن چیزی که برای ما محرز شده همکاری آقای هدایتی و آقای یقینی است. اما آیا ذات اخذ تسهیلات جرم است؟ حالا باید از موکلین ما بپرسید آیا می‌دانستند این وثائق نامعتبر است و درخواست تسهیلات دادند؟
قاضی مسعودی مقام در واکنش به دفاعیات وکیل مدافع، تصریح کرد: مساله ما شرکت‌های موهوم است. موکلین شما اقرار کرده‌اند که راننده تاکسی و پیک بودند، اما به عنوان مدیرعامل شرکت در این ساختمان هاحضور داشتند و به نام آن‌ها خرید و فروش صورت می‌گرفت.
وکیل در پاسخ گفت: هدف آقای یقینی از آوردن آدم‌های بی تجربه واریز ماهی یک ملیون تومان به عنوان حقوق بود. شما که نمی‌توانید که به فوق لیسانس بازرگانی ماهی یک ملیون حقوق بدهید. اساس این شرکت‌ها آشنایی آقای یقینی با آقای هدایتی بود. موکل من از اینکه می‌خواهند با شرکت وی تسهیلات بگیرند، مطلع نبود.
نماینده دادستان ادامه داد: جرم یک سلسله زنجیر است که موکل شما هم حلقه نهم این سلسله زنجیر بوده است. وی از ارتباط آقایان یقینی و هدایتی اطلاع نداشته، اما می‌دید که شرکتی که به نامش شده فعالیت ندارد، اما برای همین شرکت در بانک درخواست تسهیلات داده و دسته چک گرفته است. موکل شما در حیطه وظایف خودش مرتکب جرم شده است.
در ادامه جلسه دادگاه احمد رفیعی متهم دیگر این پرونده پس از تفهیم اتهام معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور برای ارائه اطهارات خود در جایگاه حاضر شد و گفت: من مدیرعامل شرکت ذوب نورد آرتین و قبل از این کارگر کارخانه بودم. به ما نگفته بودند که می‌خواهند وام بگیرند. بعد از آن آقای یقینی گفت باید در بانک سرمایه شعبه برج فرمان حساب باز کنید تا بعد شرکت جابجا و به آقای هدایتی واگذار شود.
این متهم در ادامه بیان کرد:، اما در بانک چند سند را به ما دادند تا امضا کنیم. آنجا بود که فهمیدیم می‌خواهند وام بگیرند. بعد از چندماه رفتیم بانک و گفتند شما ۷۰ میلیارد وام گرفته‌اید. من هیچ اطلاعی نداشتم و ارتباط خاصی هم با دفتر آقای یقینی پیدا نکردم. من ماهیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و این اواخر یک میلیون حقوق می‌گرفتم.
پس از پایان دفاعیات این متهم، وکیل وی برای دفاع در جایگاه حاضر شد و گفت: موکل من هیچ نقشی در این جرم نداشته است.
پس از پایان اظهارات تمامی متهمان در این پرونده، قاضی مسعودی مقام از حسین هدایتی دولابی خواست تا با حضور در جایگاه آخرین دفاعیات خود را بیان کند.
حسین هدایتی در آغاز اظهارات خود گفت: آقای رییسی روز گذشته در مراسم معارفه خود گفتند در مبارزه با فساد باید به حواشی توجه نشود و باید در این شرایط به کارآفرینان کمک شود تا بی گناه در زندان نباشد.
قاضی در واکنش به این اظهارات گفت: ما هیچ گاه تحت تاثیر جو نبودیم و نزدیک به ۲۰ سال است که قضاوت می‌کنم و این پرونده اولین پرونده بنده نیست.
هدایتی: اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است
هدایتی ادامه داد: من این آقایان را در این دادگاه دیدم. این‌ها مظلومانه محاکمه می‌شوند و رییس آن‌ها حتی جرات ندارد مردانه بیاید از این افراد دفاع کند و جرم را گردن بگیرد. من اقرار می‌کنم کل بدهی به گردن من است.
وی افزود: من شرکتی از آقای یقینی خریداری نکردم. آقای وکیلی ایشان را به من معرفی کرده که الان هم می‌داند آقای یقینی کجا است. من از این آقای وکیل پنج شرکت واجد شرایط خواستم. ایشان شرکت‌های واجد شرایط را در قالب یک قرارداد به من داده اند. وقتی در سال ۹۲ ضمانت‌ها دریافت شد، من ۲۸ ملیارد ریال به ایشان پرداخت کردم. آقای یقینی هم دست خط داده‌اند که تمامی حقوق از سوی آقای هدایتی پرداخت شده است و همه مسئولیت با آقای یقینی است.
هدایتی افزود: شما فکر می‌کنید من ۱۱ میلیارد بابت چند شرکت کاغذی پرداخت کرده‌ام. هدایتی که ۴۰ سال کار اقتصادی کرده خودش هفت کارگر ندارد که بخواهد شرکت صوری افتتاح کند؟ من کل اسناد این شرکت‌ها را به وکیلم داده‌ام تا تقدیم دادگاه کند.
هدایتی خاطرنشان کرد: در دادسرای ویژه جرائم اقتصادی، سال ۹۳ بانک سرمایه از من شکایت کرد و ۳ صفحه در پرونده موجود است. این سه صفحه را بخوانید که آقای دکتر سعید، مسئول شعبه بازپرسی منع تعقیب برای من زد و گفتند اگر کسی کاری کرده آقای موسوی نژاد است. ایشان گفتند که اگر یک بار دیگر دنبال این پرونده باشید، من متوجه می‌شوم که دارید برای یک آدم آبرو دار. پرونده سازی می‌کنید.
‎وی ادامه داد: در پروژه‌های کارسان و لیان من شرکت‌هایی را به آقای موسوی نژاد معرفی کردم و در اینجا آقای موسوی‌نژاد مظلوم واقع شده اند. من به شرطی این پروژه را خریدم که همه چیز درست باشد، من صد‌ها ملک خریداری کردم چطور می‌شود این ملک را ندید بخرم؟ من شرکت‌ها را به ایشان معرفی کردم و ایشان به بانک معرفی کردند. من فکر می‌کردم این متهمان نیرو‌های چند ساله یقینی هستند و آقای یقینی باید بیایند جواب دهد.
هدایتی افزود: ایشان قرار بود این ضمانتنامه‌ها را بگیرد و بعد من این ملک‌ها را بخرم. تمام مراحل قبل از تاریخ هشتم خرداد ۹۲ بوده، معرفی شرکت اگر جرم است من می‌پذیرم. آوردن منابع اگر خلاف است من می‌پذیرم و آقای موسوی نژاد نقشی نداشتند. شما گفتید ۲-۳ ماه بعد از سپرده تسهیلات گرفتید، سپرده ۲ تا ۳ سال بعد برده شده و هنوز ۲۰-۳۰ میلیاردش موجود است و مدارک خود بانک است، نمی‌دانم به شما رسیده است یا خیر.
این متهم گفت: رئیس شعبه تائید کردند و گفتند فقط این سپرده‌ها یک روز باز و بعد بسته شده است. جهت تبانی با کارشناسان رسمی دادگستری جهت گران نمایی، املاک تینوش و قصر سپیدان در جهرم توسط آقای موسوی نژاد بوده که این قسمت در کیفرخواست من آمده است.
هدایتی در بخشی از اظهارات خود در دفاع از حسین شریعتی دیگر متهم پرونده، گفت: نوید جواهری، حسین شریعتی را به عنوان نماینده فرستاد تا با بخشایش تفاهم نامه امضا کند رفت امضا کند و پول بیاورد، اما پولی نیاورد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به قاضی، بیان کرد: امیدوارم با بررسی مواردی که گفتم و به کمک حق تعالی به مظلومیت ما در این پنج شرکت پی ببرید. در سال ۹۲ زمانی که ما ملک را تحویل گرفتیم عکس و فیلم داریم که کار در چه مرحله‌ای بوده و سال ۹۵ که مدیران بانک سرمایه بازدید کردند چه اندازه پیشرفت کرده است. ۵۰ درصد پروژه روی زمین بود و آقای موسوی نژاد ملک را نساخته بود. در عدم خلاف و مصوبات و کارشناسی‌ها ملک ۲۷ هزار متر قیده شده، اما در کیفرخواست ۷۰ هزار متر ساختمان گفته می‌شود.
این متهم، خطاب به قاضی ادامه داد: در صدور رای عجله نکنید. شب دراز است و قلندر بیدار، کارشناس بفرستید پروژه را ببیند. یکی به داد من برسد. یک کارشناس ملک یا بانک تحقیق کند. سند املاک ساخته نشده عرصه و عیان تحویل بانک شده است در حالی که اصلا ساخته نشده و ما این را دو شب پیش فهمیدیم. شاید عقل جِن هم به این کار نرسد که با ملکی که ساخته نشده سند گرفته شود.
هدایتی در ادامه خطاب به نماینده دادستان، تصریح کرد: آقای قهرمانی من از زرنگی به این روز افتادم. طبق محساباتم در خرید ملک سود می‌کردم. زمانی که فهمیدم سرم کلاه رفته سند ۳ ملک در شمیران را فک رهن نکردم.
هدایتی همزمان با ارائه دفاعیات خود اسنادی از قبیل اوراق و عکس و... را طی دفعات مکرر برای قاضی مسعودی مقام می‌برد و قاضی با دقت مستندات ارائه شده را مورد بررسی قرار می‌داد.
پس از اظهارات هدایتی، نماینده دادستان اظهار کرد: کسی نمی‌گوید ضمانت‌نامه‌ها صوری است. شما در قرارداد با فولاد خوزستان امضای ذی نفع را ندارید.
هدایتی در واکنش به این صحبت، گفت: شما که به دنبال این نیستید حتما ما را محکوم کنید. از فولاد خوزستان نماینده بیاورید.
قهرمانی، ادامه داد: آقای هدایتی دو مسیر برای به یغما بردن بانک سرمایه طی می‌کند. مسیر اول تسهیلاتی بوده و این مسیر برای آن‌هایی که می‌خواهند نخبه باشند ریسکی محسوب می‌شود، زیرا قابل ردیابی است. مسیر دیگر ضانت نامه است تبدیل ضمانت نامه به کالا ردیابی آن را سخت می‌کند. در بررسی‌هایی که انجام شد کارخانه نورد لوله پس از مالکیت آقای هدایتی ۵۰۰ میلیارد بدهی دارد به نحوی که نماینده سازمان بازرسی در آن زمان اعتقاد داشت آقای هدایتی به اتهام افساد فی الارض مورد تعقیب قرار گیرد.
نماینده دادستان، عنوان کرد: لازم می‌دانم به عنوان مدعی العموم تاکید کنم به جای اتهام به ارگان‌ها و وزارت اطلاعات و ... اسم افرادی که در دلالی‌ها کمکتان کردند را بیاورید. وزیر وقت آموزش و پرورش در سال ۹۵ به رییس قوه قضاییه نامه‌ای نوشت که در آن نامه تاکید کرده بود پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان شائبه سیاسی دارد و این صندوق پاک است و می‌خواهند این صندوق را بدنام کنند. امروز می‌بینیم که با وجود کیفرخواست‌هایی که هر روز صادر می‌شود این صندوق چقدر پاک بوده است.
قهرمانی از هدایتی، پرسید: شما می‌گویید تولید کننده هستید. میگوی شما کجاست؟ تسهیلاتی که گرفتید به حساب این بازیگر و آن هنرپیشه و فلان هنرمند و ... و برای شهرت طلبی شما رفته است. شما اگر هنری در تولید داشتید مستندات ارائه دهید. آقای هدایتی مسیر تسهیلات را طی کردند و پول را در مسیر تولید خرج نکردند.
عذرخواهی نماینده دادستان از هدایتی
در بخشی از این جلسه و همزمان با ارائه توضیحات نماینده دادستان در مورد یکی از شرکت‌های منسوب به هدایتی، قهرمانی از واژه خرید ملک به جای اجاره ملک برای فردی به نام ضیایی استفاده کرد. در این زمان هدایتی خطاب به نماینده دادستان. گفت که در بیان صحبت‌های خود دقت داشته باشد و ضمن محفوظ دانستن حق شکایت برای خود در جایی خطاب به قهرمانی گفت: این صحبت‌ها همه عوارض دارد. در صحبت‌های خود دقت کنید. حالا که اینطور است امروز بیش از ۱۰ مورد برای من این حق ایجاد شده است.
قهرمانی در واکنش به این صحبت‌ها گفت: بله، اشتبا‌ها از کلمه خرید استفاده کردم و آن را به اجاره، تصحیح می‌کنم. اگر اشتباه کنم جسارت عذرخواهی دارم.
هدایتی گفت: من ۱۲ سال است دسته چک ندارم. آقای قاضی اگر یقینی امروز بود جلسه دادگاه خیلی متفاوت بود.
قاضی مسعودی مقام، گفت: شما که گفتید از سال ۷۵ شرکت داشتید، با همان شرکت تسهیلات می‌گرفتید.
هدایتی پاسخ داد: آن زمان شرکت بدهی داشت.
قاضی پرونده ادامه داد: در جلسه‌ای به آقای یقینی گفته شده شما حاضر نشوید به شما ۲۳ میلیارد داده می‌شود.
هدایتی ضمن انکار این صحبت، عنوان کرد: این‌ها را چه کسی گفته است؟
قاضی پاسخ داد: وکلای سابق شما به یقینی مراجعه و به او پیشنهاداتی می‌کنند. این‌ها برای ایجاد انحراف در جریان رسیدگی‌ها است. این موارد در جلسات مکرر و با حضور افراد مکرر بوده است. آقای یقینی در نهایت گرفتار می‌شود. اگر حکم به ضرر صادر شود دستگیر می‌شود و دفاع متناسب ارائه ندهد به ضررش خواهد بود.
وی، ادامه داد: شما با رفتار‌های ناشایست، تهدید و ترغیب و تشویق به جایی نمی‌رسید. دفاعیات به داد شما می‌رسد. اینکه شخصی را هدایت کنید در دادگاه حاضر نشود؟ وکیل تسخیری استخدام می‌کنید ۲۰ میلیون پول می‌گیرد و ادعا می‌کند ۴۰۰ میلیون تومان. این‌ها همه رصد می‌شود و اطلاعات موجود است. شما فقط می‌خواهید پول بگیرید و حق دلالی بدهید؟ شما که توانایی ساخت و ساز دارید از همین طریق وام بگیرید. چطور تاجری هستید که پول ندارید بدهی شرکت خود را پرداخت کنید؟
هدایتی، پاسخ داد: شما جعبه سیاه و پازل درست کردید. اگر یقینی بود مشکل فاکتور حل می‌شد. حضور ایشان به نفع من است و نبودشان به ضرر من.
قاضی مسعودی مقام تاکید کرد: این چنین هم نیست. مکالمات و مواردی هست که نمی‌توانیم علنی آن‌ها را بیان کنیم.
هدایتی واکنش نشان داد: یعنی ما با هم ارتباط داریم؟
در ادامه این جلسه قاضی از نماینده بانک سرمایه خواست تا اگر در رابطه با اظهارات ارائه شده توضیحی دارد در جایگاه حاضر شود.
نماینده بانک سرمایه در مورد اظهار نظر هدایتی و قید مدیران مظلوم توسط وی، گفت: ۶ سال از این مدیران مظلوم که می‌گویید تسهیلات گرفتید و بردید. چرا اجازه می‌دهید مظلوم واقع شوند؟
وی خطاب به قاضی ادامه داد: آقای قاضی متاسفانه به دلیل فساد مدیران، مدارکی که دست هدایتی و موسوی نژاد است از مدارک موجود در بانک کمتر است و مدارک از بانک خارج شده است. بانک در دو صورتجلسه در موضع ضعف و التماس از آقای هدایتی می‌خواهد وصول مطالبات کند و ایشان در جلسه دوم تعهد ۴۸ ماهه برای پرداخت می‌دهد و این اتفاق تا امروز صورت نگرفته است.
این جلسه با توضیحات نماینده داستان ادامه یافت و نهایتا در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه قاضی مسعودی مقام ختم این جلسه رسیدگی را اعلام و تاریخ جلسه بعدی را دوشنبه هفته آینده اعلام کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی