۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به بهانه نزدیک شدن به پایان سال، عملکرد ۱۰ تن از بازیکنان لژیونر در سال جدید را بررسی کرده‌ایم.

خبرورزشی/آرمین زمانی: هر یک از این لژیونرها بازیکنان روز‌های متفاوتی را سپری کرده‌اند. برخی بسیار موفق بوده‌اند و برخی بسیار ناکام و سال تعدادی از آن‌ها هم با جنگ با مصدومیت سپری شده است.
علیرضا جهانبخش
جهانبخش سال پرفراز و نشیبی را سپری کرد. او در آغاز سال عضو آلکمار بود و به همراه این تیم توانست عنوان آقای گلی لیگ هلند را به دست بیاورد و همین درخشش باعث شد برایتون با شکستن رکورد نقل و انتقالات خود این بازیکن را به خدمت بگیرد. علیرضا در جام جهانی درخشش چندانی نداشت. در برایتون نیز مصدومیتی بدموقع و طولانی باعث دور شدن این بازیکن از ترکیب تیمش شد و حتی حضور او در جام ملت‌ها را تحت تأثیر قرار داد. او در جام ملت‌ها گلزنی کرد و این روز‌ها در حال جا افتادن در ترکیب تیم باشگاهی خود است.
سامان قدوس
قدوس امسال از اوسترشوند به لیگ فرانسه و تیم آمیان رفت و با وجود شروع فوق العاده در ادامه درخشش کمتری داشت. این بازیکن دورگه که برای فوتبال ملی، تیم ایران را انتخاب کرد توانست در جام جهانی در ترکیب تیم ملی به میدان برود و روی گل ایران مقابل مراکش نیز تأثیرگذار بود. قدوس در ادامه در جام ملت‌ها هم گل زیبایی زد و نمایش خوبی داشت. قدوس در آمیان یکی از بازیکنان اصلی تیمش است.
مهدی طارمی
صحنه‌ای که از طارمی در این سال تا مدت‌ها در ذهن همه هواداران خواهد ماند، صحنه بیرون زدن توپ در دیدار مقابل پرتغال است. این مهاجم در الغرافه نیز روز‌های پر‌فراز و نشیبی را سپری کرد و در مقطعی هواداران این باشگاه خواهان رفتن این مهاجم بودند. طارمی یکی از بازیکنان محبوب کی‌روش بود و هم در جام جهانی و در جام ملت‌ها یکی از مهره‌های ثابت تیم بود.
سردار آزمون
شاید هیچ سالی در زندگی مهاجم ۲۴ ساله به اندازه امسال برای سردار عجیب نباشد. او بعد از جام جهانی بدون زدن گل مقابل سیل انتقادات هواداران قرار گرفت و از تیم ملی خداحافظی کرد. این تصمیم دوام چندانی نداشت و او به تیم ملی برگشت تا بهترین گلزن ایران در جام ملت‌ها شود. مشکلات مالی روبین کازان باعث شد این باشگاه تصمیم به فروش آزمون بگیرد و در حالی که ولورهمپتون به خرید این بازیکن خیلی نزدیک شده بود، مهاجم ایرانی راهی زنیت شد. سردار این روز‌ها در آزمون روز‌های فوق العاده‌ای را سپری می‌کند و در ۴ بازی ۵ گل زده است.
کریم انصاری‌فرد
کریم در جام جهانی تک گل ایران مقابل پرتغال را از روی نقطه پنالتی زد و سپس رهسپار ناتینگهام فارست انگلیس شد. این انتقال به خاطر مشکل در صدور مجوز کار این بازیکن خیلی زود به مشکل خورد تا کریم چندین ماه بدون قرارداد کنار ناتینگهام تمرین کند. بعد از رفع مشکل انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی دقایق کمی در ترکیب ناتینگهام بازی کرد و بعد رهسپار جام ملت‌ها شد. کریم در امارات هم گل زد، اما اخراج مربی ناتینگهام و حضور مارتین اونیل به جای کارانکا، آغازگر روز‌های کابوس‌وار کریم در ناتینگهام بود. انصاری‌فرد به تیم زیر ۲۳ ساله‌ها تبعید شد و به نظر می‌رسید بدون یک بازی کامل باید به دنبال باشگاهی دیگر باشد، اما درخشش این بازیکن در دیدار مقابل هال‌سیتی شرایط را عوض کرد و انصاری‌فرد با امیدواری بیشتری پا به سال جدید خواهد گذاشت.
سعید عزت‌اللهی
سعید عزت‌اللهی بعد از سپری کردن جام جهانی نسبتاً موفق به صورت قرضی به ردینگ رفت، اما مصدومیتی سنگین گریبان او را گرفت تا بیشتر روز‌های این فصل ستاره ایرانی در کلینیک و ریکاوری بگذرد. همین مصدومیت مانع حضور سعید در جام ملت‌ها هم شد. این روز‌ها مصدومیت عزت‌اللهی به پایان رسیده و به زودی شاهد پا به توپ شدن ستاره ایرانی ردینگ خواهیم بود.
میلاد محمدی
محمدی سال پرحاشیه‌ای را سپری نکرده، اما نام او فقط به یک دلیل در این لیست حضور دارد. پرتاب اوت استثنایی در جام جهانی! آن صحنه به عنوان یکی از برترین صحنه‌های ورزشی فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و امکان ندارد به این زودی‌ها فراموش شود.
کاوه رضایی
درخشش در شارلوا هم باعث نشد کی‌روش تصمیم بگیرد رضایی را مسافر جام جهانی کند. مهاجم ایرانی فصل جدید را هم با گلزنی شروع کرد تا بروژ با شکستن رکورد نقل و انتقالات بلژیک رضایی را با امید ادامه گلزنی‌ها به خدمت بگیرد. رضایی، اما در بروژ تا به امروز تنها یک گل زده و البته بخش زیادی از فصل را نیز مصدوم بوده تا نتواند درخشش خود را تکرار کند. همین مصدومیت باعث شد رضایی به جام ملت‌ها هم نرسد. مهاجم ایرانی در هفته‌های اخیر اکثراً نیمکت‌نشین بوده و بعید است فصل بعد را هم در پیراهن بروژ سپری کند.
امید ابراهیمی
شاید یکی از بهترین سال‌های دوران بازی ابراهیمی امسال بوده باشد. ابراهیمی در جام جهانی عملکردی درخشان داشت و سپس به الاهلی قطر رفت و در این تیم هم تبدیل به یکی از بازیکنان ثابت تیمش شد. ابراهیمی در جام ملت‌ها هم یکی از مهره‌های ثابت کی‌روش بود.
رضا قوچان نژاد
گوچی یکی از بازیکنانی بود که کی‌روش به جام جهانی برد، اما حتی یک دقیقه هم به او بازی نداد تا قوچان‌نژاد بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کند. خداحافظی او خیلی زود پذیرفته شد و گوچی هم تصمیم گرفت در سال‌های پایانی بازی خود به قبرس برود. این بازیکن در قبرس عملکرد خوبی نداشت و تبدیل به بازیکنی ذخیره شد تا آپوئل برای فرار از پرداخت حقوق سنگین او، مهاجم ایرانی خود را به طور قرضی به استرالیا و تیم سیدنی بفرستد. گوچی در این تیم یکی از بازیکنان ثابت است و شروع نسبتاً خوبی داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی