۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزارت ورزش بی‌توجه به خواسته های مهم جامعه کشتی، با اهدای آب نبات چوبیِ معرفی سرپرست جدید و تأیید صلاحیت فنی تعدادی از داوطلبان انتخابات، سرنوشت کشتی را به روزمرگی و بی‌تفاوتی گره زده است.

خبرورزشی/مهدی شیروانی؛ مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ قزاقستان ۲۳ تا ۳۱ شهریور در نورسلطان (آستانه) برگزار می‌شود. این‌رقابت‌ها به‌عنوان اولین گزینشی المپیک که به نفرات برتر هر وزن ۶ سهمیه واگذار می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. در آستانه این‌رقابت‌ها، بلاتکلیفی آزاردهنده‌ای بر ورزش‌ا ول کشور مستولی است. همین بلاتکلیفی، گروهی از بزرگان و نامداران را روبه‌روی هم قرار داده و حتی شاهد بعضی هتک حرمت‌ها و بی‌احترامی‌ها به افتخارآفرینان ورزش هستیم. بدون شک اگر تقصیر وزارت ورزش به‌عنوان متولی ورزش و مسئول اصلی خاتمه دادن به این شرایط، بیشتر از سایرین نباشد، قطعاً کمتر از آن‌ها نیست. 
از امروز تا شروع پیکار‌های جهانی به عنوان اولین گزینشی المپیک توکیو فقط ۱۲۳ روز (یعنی ۴ ماه) فرصت داریم. همه اصرار‌ها برای تسریع در برگزاری انتخابات کشتی به این دلیل است که طی همین مدت اندک باید تکلیفِ مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی و معرفی ملی‌پوشان اعزامی روشن شده، برای آماده‌سازی، تجهیز روحی و فنی آن‌ها به‌منظور موفقیت جهانی، کسب کامل سهمیه المپیک و... برنامه‌ریزی و اقدام کرد.
اما وزارت ورزش بی‌توجه به این خواسته مهم جامعه کشتی، با اهدای آب نبات چوبیِ معرفی سرپرست جدید و تأیید صلاحیت فنی تعدادی از داوطلبان انتخابات، سرنوشت کشتی را به روزمرگی و بی‌تفاوتی گره زده است!
متأسفانه وزارت ورزش به این دلخوش است که امور کشتی با حضور سرپرست انجام می‌شود و جای نگرانی نیست! اما توجه ندارد که موضوع بلاتکلیفی کشتی، آزاردهنده و نگران‌کننده است. افرادی که سرپرست جدید برای آن‌ها حکم صادر می‌کند نیز به بقای‌شان امیدوار نیستند، چه رسد به آن‌هایی که از قبل با فدراسیون کار می‌کردند.
با این شرایط محمد بنا و غلامرضا محمدی می‌توانند نسبت به ادامه کار و اجرای برنامه‌های مورد نظرشان امیدوار باشند؟! با کدام تضمین می‌توان چنین اطمینان خاطری را به سرمربیان تیم‌های ملی و به تبع آن‌ها کادر فنی، ملی‌پوشان و اردونشینان تیم‌های ملی منتقل کرد؟! اگر رئیس جدید فدراسیون کشتی، تصمیمات سرپرست جدید و مسئولان قبلی فدراسیون را قبول نداشت، چه باید کرد؟! یعنی تأیید صلاحیت چند قهرمان نامدار و افتخارآفرین کشتی ایران، آسیا، جهان و المپیک که هر کدام در پست‌های مختلف بار‌ها تأیید شده و مسئولیت‌های معتبری داشته‌اند، این اندازه سخت و دشوار است که با چنین تأخیر سؤال‌برانگیزی مواجهیم؟! برای پایان دادن به این بلاتکلیفی حداقل اعلام کنید تا بعد از مسابقات قهرمانی جهان، انتخابات فدراسیون برگزار نمی‌شود تا تیم‌های ملی در این مقطع تکلیف خودشان را بدانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی