نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد یکی از تیم‌هایی که در این برهه از زمان نیاز به برپایی اردوی تدارکاتی خارجی دارد، پدیده است.

خبرورزشی/سیدحمید صادق زاده؛ مهدی تاج چند هفته پیش بعد از جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشت، نکته‌ای را به باشگاه‌ها گوشزد کرد که جنبه دستوری داشت؛ برگزاری اردوی خارجی ممنوع. همچنین تیم‌ها موظف شدند البسه خود را از تولیدات داخلی تهیه کنند. در همان کش و قوس شایعه شد جذب بازیکنان خارجی توسط تیم‌های لیگ برتری ممنوع شده که فدراسیون فوتبال خیلی زود این خبر را تکذیب کرد.
حالا شهر خودرو خراسان که یکی از نمایندگان فوتبال ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود قصد برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور را دارد. همان‌طور که تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای برپایی اردوی تدارکاتی در خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند.
فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو، در این باره می‌گوید: «ما حتماً اردوی خارج از کشور را برگزار می‌کنیم هر چند فدراسیون فوتبال اعلام کرده خارج از کشور اردو نگذارید، اما می‌بینیم استقلال به دنبال جذب مربی خارجی است و پرسپولیس هم می‌خواهد قرارداد ۵ ساله با مربی خارجی‌اش ببندد، اما انگار این قانون برای شهرستانی‌هاست.»
واقعیت این است که نمی‌توان تیم‌های لیگ برتری را از برپایی اردوی تدارکاتی در کشور‌های خارجی منع کرد. همان‌طور که تیم‌های ملی هم در کشور‌های خارجی اردو می‌زنند و بازی دوستانه انجام می‌دهند. به طور مثال تیم جوانان هم‌اکنون در اردوی روسیه به سر می‌برد. البته این به سود باشگاه هاست که اردوی خود را در شهر‌های داخلی برگزار کنند چراکه موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود و از سویی می‌توان برخی از برنامه‌های اردویی در خارج از کشور را در شهر‌های داخلی شبیه‌سازی کرد. با این حال منع کردن تیم‌های لیگ برتری از برپایی اردوی تدارکاتی در کشور‌های خارجی به خصوص تیم‌هایی، چون شهر خودروی خراسان که نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، تصمیم درستی نیست و به نظر می‌رسد باید لغو شود.
یک واقعیت مهم هم وجود دارد که خیلی از کمپ‌های داخلی از نظر امکانات در حد و اندازه کمپ‌های خارجی نیستند چراکه اصلاً سرمایه‌گذاری روی ساخت کمپ‌های داخلی انجام نشده است.
شورای برون‌مرزی می‌تواند با بررسی کیفیت سفر‌های خارجی تیم‌های لیگ برتری تصمیم درستی در این باره بگیرد. به نظر می‌رسد یکی از تیم‌هایی که در این برهه از زمان نیاز به برپایی اردوی تدارکاتی دارد، شهر خودرو است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی