نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برزیل در دومین گام به مصاف ونزوئلا خواهد رفت، دیداری که به نظر می‌رسد کمی از بازی نخست‌شان دشوارتر باشد.

برزیل – ونزوئلا؛ فرو ریختن دژِ لاوینوتینتو به گزارش خبرورزشی، بامداد فردا (چهارشنبه ۲۹ خرداد) از ساعت ۵ برزیلِ میزبان در دومین دیدارش در گروه A کوپا آمریکای ۲۰۱۹ برابر ونزوئلا قرار خواهد گرفت. سلسائو شروع خوبی در تورنمنت داشته، در حالی که ونزوئلا هم موفق شده پرو یکی از مدعیان صعود را متوقف کند.

برزیل؛ موفقیت‌ها را ادامه بده
پس از روز‌های تلخ جام جهانی ۲۰۱۸ مردم برزیل نگران کوپا آمریکای ۲۰۱۹ بودند و بهتر است بگوییم هنوز هستند. بازی اول را برزیل با برد قاطع برابر بولیوی پشت‌سر گذاشت و نمایشی دلچسب ارائه کرد، اما برای قهرمانی راه درازی در پیش است. به آمار که نگاه کنیم تیته با ۸۱ درصد آمار پیروزی کم‌نظیری را ثبت کرده و تیمش در ۳ سال حضورش (پس‌فردا سالگرد حضور تیته است) فقط ۲ مرتبه شکست خورده، که این را هم فراموش نکنید شکست‌هایش در دیدار‌های بزرگی مثل نبرد با بلژیک در جام جهانی و برابر آرژانتین در سوپرکلاسیکوی آمریکای‌جنوبی بوده است. با این حال هیچ مربی دیگری مثل تیته نمی‌تواند هواداران برزیل را به آینده امیدوار نگه دارد. تیمش نقص‌هایی دارد ولی با وجود ناکامی طولانی‌مدت در همه تورنمنت‌ها مدعی هست و خواهد بود. موفقیت‌های برزیل در پیروزی‌ها باید ادامه پیدا کند تا سرانجام این تیم پای جام کم نیاورد. این دومین تورنمنت سلسائو با تیته است و تاریخ نشان می‌دهد در خانه برزیلی‌ها تیم متفاوتی بوده‌اند. ۴ مرتبه قبلی که میزبان بودند قهرمان شدند و مردم خرافاتی این کشور از قهرمانی‌شان اطمینان دارند. حریف دوم برزیل ونزوئلاست که تقریباً بازنده همیشگی برابر آن‌ها بوده. در کوپا آمریکای ۲۰۱۵ همین تیم را بردند، اما دوره قبل از آن در سال ۲۰۱۱ برابر ونزوئلا متوقف شدند. در هر صورت ونزوئلا می‌آید که برابر برزیل هم یک تساوی دیگر بگیرد.

ونزوئلا؛ غافلگیر کردن میزبان
قبل از تورنمنت ونزوئلا به‌عنوان بدترین تیم آمریکای‌جنوبی در تورنمنت کوپا آمریکا معرفی شد و با توجه سابقه کمتر «لاوینوتینتو» در مسابقات و کم‌افتخار بودن این تیم منطقی به نظر می‌رسید، اما هیچ‌چیز در این تورنمنت غیرممکن نیست و در دوره‌های گذشته هم همواره تیمی وجود داشته که شگفتی‌ساز شود و تا نیمه‌نهایی هم پیش برود. یکی از همین تیم‌ها ونزوئلای سال ۲۰۱۱ بود که در نخستین بازی‌اش در مرحله گروهی برزیل را متوقف کرد و در نهایت چهارم شد. رافائل دودامل به موفقیت‌هایی مثل سال ۲۰۱۱ فکر می‌کند و تیمش را جوان‌تر و باانگیزه‌تر از همیشه برای نتیجه گرفتن برابر قدرت‌های آمریکای‌جنوبی هستند. ونزوئلا که نه در کوپا آمریکا قهرمان شده و نه تابه‌حال در جام جهانی حضور داشته روی فوتبال پایه متمرکز شد و نایب‌قهرمانی در جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ با همین آقای دودامل نتیجه کار روی بازیکن‌های جوان بوده است. تیمی که حالا برخی از آن‌ها ملی‌پوش بزرگسالان شده‌اند. برای ونزوئلا کمترین شانس را برای صعود از این گروه قائل بودند، اما متوقف کردن پرو در نخستین گام نشان داد حداقل بعد از برزیل شانس دوم شدن در گروه را خواهند داشت. شاگردان دودامل اگر یک تساوی برابر میزبان بگیرند نبرد بزرگی در آخرین بازی برابر بولیوی خواهند داشت و صعود برای‌شان در دسترس خواهد بود. فعلاً غافلگیر کردن میزبان در اولویت است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی