نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خواننده پاپ محبوب کشورمان به خبرورزشی گفت: هرکسی در این مملکت محبوبیت داشت و مردمی بود را کنار گذاشتند. نمونه‌اش عادل فردوسی‌پور که هم انسان فوق‌العاده‌ای است و هم برنامه‌اش کمک‌حال فوتبال بود.

خبرورزشی/امید یوسفیان؛ رضا صادقی، خواننده محبوب کشور به شدت فوتبالی و پرسپولیسی است. برای مصاحبه با او تماس گرفتیم، وقتی متوجه شد موضوع گفت‌وگو پرسپولیس و فوتبال است، با صبر و حوصله به سؤالات‌مان گوش کرد و با شور و حرارت خاصی در مورد شرایط این روز‌های تیم محبوبش حرف زد. گفت‌وگوی فوتبالی ما با رضا صادقی را در ادامه می‌خوانید.

*آقای صادقی، شنیدیم به شدت پرسپولیسی هستید.
بله، من با افتخار پرسپولیسی هستم. از بچگی عاشق این تیم بودم. سال‌هاست پیگیر پرسپولیسم و نمی‌توانم عشقم به این تیم را مخفی کنم.
*نظر شما در مورد جدایی برانکو چیست؟
در اینکه برانکو مربی بزرگی است، تردیدی وجود ندارد. نتایج او با پرسپولیس فوق‌العاده بود. واقعاً حیف شد پرسپولیس به راحتی مربی خوبی مثل برانکو را از دست داد. فقط باید از برانکو به خاطر این چند سال فوق‌العاده و این حال خوب تشکر کرد، ولی می‌خواهم یک نکته را بگویم.
*بفرمایید.
در این که برانکو ستاره پرسپولیس بود، شکی نیست، ولی پرسپولیس خیلی بزرگ است. خیلی‌ها آمدند و رفتند، ولی تنها چیزی که باقی می‌ماند، پرسپولیس و نام بزرگش است. پرسپولیس مثل مادر است، هر طور که باشد، محبوب و دوست‌داشتنی است. مادر چه پیر باشد، چه جوان و چه گیس سفید داشته باشد، چه سیاه، همیشه مادر است. پرسپولیس هم به همین شکل است. همه پرسپولیسی‌ها از رفتن برانکو ناراحتند، ولی تیم ما پشتوانه ۴۰ میلیونی دارد و هیچ‌وقت از پا درنمی‌آید. از طرفی هم اگر برانکو می‌ماند و کلی حاشیه برایش می‌ساختند و پول نمی‌دادند، آن‌وقت اعتبار چند ساله‌اش خراب می‌شد. من هم از رفتن برانکو ناراحتم، ولی به نظرم او زرنگی کرد.
*به نظر شما چه کسی مقصر جدایی برانکو است؟
قطعاً مدیریت بیشترین تقصیر را دارد، ولی شما نگاه کنید هرکسی در این مملکت محبوبیت داشت و مردمی بود را کنار گذاشتند. نمونه‌اش عادل فردوسی‌پور که هم انسان فوق‌العاده‌ای است و هم برنامه‌اش کمک‌حال فوتبال بود. یا رضا رشیدپور که برنامه بسیار خوبی ساخته بود را به راحتی از دور خارج کردند. به نظرم سیاست این مدیران باید عوض شود. چند روز پیش دیدم عده‌ای جلوی باشگاه پرسپولیس تجمع کرده بودند. در این بین یک جوانی با چشم گریان آمد و گفت حاضر است موتور زیر پایش که شاید تنها دارایی‌اش بود را بفروشد و به تیم محبوبش کمک کند. واقعاً آدم این صحنه‌ها را می‌بیند، دلش می‌گیرد. نمی‌دانم چطور مدیران این صحنه‌ها را می‌بینند و بی‌تفاوت از کنارش می‌گذرند! شاید این مدیران ندانند، ولی آن‌ها جایی در پرسپولیس مردم ندارند.
*به نظر شما جانشین برانکو خارجی باشد یا داخلی؟
در این مقطع و با این شرایط مربی خارجی بهتر است. حداقل این است که زبان ما را نمی‌داند و متوجه بعضی صحبت‌ها نمی‌شود. البته نه اینکه مربیان داخلی بد باشند، ولی برایشان حاشیه می‌سازند و تحت فشار قرار می‌گیرند.
*فرشاد احمدزاده به پرسپولیس برگشت و شایعه بازگشت طارمی، امیری، محرمی و رضاییان نیز شنیده می‌شود. شما موافق بازگشت‌شان هستید؟
راستش را بخواهید خودم واقعاً از رفتن آن‌ها بسیار عصبی شدم. این بازیکنان در پرسپولیس شناخته شدند و اسم و رسمی پیدا کردند، ولی هر کسی ممکن است اشتباه کند. حالا این نفرات پخته‌تر شدند و فکر می‌کنم می‌توانند به درد پرسپولیس بخورند و به تیم کمک کنند.
*محبوب‌ترین بازیکن شما در پرسپولیس چه کسی است؟
بدون شک در حال حاضر سیدجلال بازیکن محبوب من است. او به لحاظ فنی و اخلاقی فوق‌العاده است. به نظرم پرسپولیس چند تا سیدجلال می‌خواهد. از بین قدیمی‌ها من عاشق علی پروین هستم. ضمن اینکه عابدزاده، علی انصاریان و فرشاد پیوس را هم خیلی دوست دارم.
*در جریان کسالت علی‌آقا قرار گرفتید؟
بله، بسیار ناراحت شدم از مشکلی که برای علی‌آقا پیش آمد. امیدوارم هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست بیاورد و سایه‌اش بالای سر خانواده و فوتبال ایران باشد. اتفاقاً وقتی خبر بستری شدن علی‌آقا را شنیدم، از دوستان پیگیر احوال سلطان فوتبال ایران شدم.
*اهل رفتن به استادیوم هستید؟
خیلی دوست دارم این اتفاق بیفتد و بازی‌های تیم محبوبم را از نزدیک ببینم. راستش یک بار برای دیدن شهرآورد به ورزشگاه رفتم و قرار بود از آسانسور به جایگاه بروم، چون نمی‌توانستم از پله‌ها بروم، ولی مسئولی که آنجا بود، نگذاشت به داخل بروم و مجبور شدم برگردم و بازی را از داخل ماشین دنبال کنم. در فصل جدید سعی می‌کنم حتماً به ورزشگاه بروم.
*اهل کری‌خواندن هستید؟
بیرون از زمان بازی نه، ولی وقتی بازی به خصوص شهرآورد شروع می‌شود، برای دوستان استقلالی‌ام کری می‌خوانم.
*از استقلالی‌ها با کدام‌یک در ارتباط هستید؟
علی منصوریان یکی از دوستان بسیار نزدیک من است. به غیر از آن با رضا عنایتی و امیر قلعه‌نویی هم رفاقت دارم.
*وقتی پرسپولیس در فصل گذشته برای اولین بار به فینال آسیا رسید، چه حسی داشتید؟
برای من وقتی پرسپولیس به فینال رسید، یعنی اینکه قهرمان شد، چون واقعاً با آن شرایط کاری کردند کارستان. واقعاً دم‌شان گرم.
*بعضی از پرسپولیسی‌ها با کی‌روش مشکل داشتند. شما در مورد کی‌روش چه نظری دارید؟
کی‌روش مربی خوبی بود، ولی بعضی تصمیماتش را دوست نداشتم مثل خط زدن سیدجلال یا دعوت نکردن آقای گل لیگ برتر که خنده‌دار بود. ولی باید از زحمت‌هایی که کشید، تشکر کنیم و نباید بدبدرقه باشیم، ولی رفتار‌های کی‌روش در عمل با باطنش کاملاً فرق داشت. مثل مشت کردن‌هایش که بیشتر شبیه شوخی بود.
*از بین تیم‌های خارجی طرفدار کدام تیم هستید؟
من عاشق رئالم، ولی قبلاً طرفدار سفت و سخت منچستر بودم تا زمانی که فرگوسن در این تیم بود و بین تیم‌های ملی هم طرفدار انگلیس هستم، ولی متأسفانه هیچ‌وقت جام نمی‌گیرد.
*پس بین رونالدو و مسی، طرفدار رونالدو هستید؟
قطعاً همین‌طور است و من رونالدو را انتخاب می‌کنم.
*شما برای قهرمانی تیم محبوب‌تان هم آهنگ خواندید؟
بله، در آن زمان حالم خیلی خوب بود و خواستم آن را با هواداران پرسپولیس تقسیم کنم. آهنگ مرحوم فرزین با نام پرسپولیس خسته بود که من بازخوانی کردم.
*آقای صادقی، قطعه جدید در حال حاضر برای ارائه دارید؟
بله، دو قطعه شهرآشوب و عاشقی یک‌طرفه را آماده کردم که به زودی پخش خواهد شد.
*راستی آلبوم آخرتان هم حسابی ترکاند.
لطف خدا و محبت بیش از اندازه مردم نازنین بود که باعث شد آلبوم پرطرفداری شود.
*در همه این سال‌ها اگر یک آهنگ را بخواهید انتخاب کنید، کدام را ترجیح می‌دهید؟
من آلبوم‌هایم را خودم می‌سازم و همه آهنگ‌هایم مثل فرزندانم هستند، ولی من آهنگ «تو با منی» را انتخاب می‌کنم.
*شما یکی از کسانی بودید که برخلاف خیلی‌ها همیشه از مردم حمایت کردید.
من خودم را خواننده نمی‌دانم. من هم جزوی از مردم هستم. آن‌ها بر من منت می‌گذارند و دوستم دارند. نمی‌توانم بی‌خیال اوضاع بدشان باشم. هر کاری از دستم بربیاید تا حال‌شان را خوب کنم، انجام می‌دهم حتی حاضرم برایشان برقصم.
*و حرف آخر؟
ممنون از تماس شما. فقط می‌خواستم به هواداران بگویم که طرفدار هر تیمی هستید، تیم مقابل و هواداران‌شان را تحقیر نکنید و به هم احترام بگذارید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی