نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دبیرکل کمیته پارالمپیک ایران گفت: «صرفا کسب سهمیه حضور در پارالمپیک 2020، ملاک اعزام نخواهد بود و بر همین اساس ورزشکاران را در سه گروه طبقه بندی کرده‎ایم.»

به گزارش   خبرورزشی ، هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: «نگاه مان به اعزام‌ها برای پارالمپیک توکیو «کیفی» است. صرفا کسب سهمیه، ملاک اعزام نخواهد بود و بر همین اساس ورزشکاران را در سه گروه طبقه بندی کرده ایم. گروه اول به ورزشکارانی اختصاص دارد که شانس کسب سهمیه و مدال به حساب می‌آیند، رشته‌هایی مثل والیبال نشسته مردان، پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پارا دوومیدانی، پاراوزنه برداری، جودو، پاراتکواندو و فوتبال پنج نفره رشته‌هایی هستند که در این گروه جای گرفته اند.»
او اضافه کرد: «رشته‌هایی مانند شنا، قایقرانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته بانوان و گلبال مردان هم رشته‌هایی هستند که در گروه دوم هستند؛ گروهی که شانس کسب سهمیه دارند، اما پیش بینی از مدال آوری آن‌ها نشده هرچند در آسیا صاحب مدال هستند. گروهی هم داریم که جوان هستند و باید برای پاراآسیایی آماده شوند که از حالا برای حضورشان در المپیک تدارک می‌بینیم.»
او افزود: «پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۲۲ رشته برگزار می‌شود. ۵۴۰ مدال طلا، نقره و برنز بین ۴۴۰۰ ورزشکار توزیع می‌شود و ۱۶۵ کشور در این مسابقات نماینده دارند که ۲۳۴۶ نفر در بخش مردان و ۱۷۵۴ نفر در بخش بانوان رقابت می‌کنند. ۳۰۰ نفر هم برگزارکننده رقابت‌های میکس هستند.»
هادی رضایی در مورد پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک از مدال آوری ایران در توکیو نیز گفت: «تا امروز در چند مرحله نسبت به کسب سهمیه و مدال‏آوری پیش بینی داشته ایم، در واقع هر دو ماه بر اساس رکورد ورزشکاران و همچنین ارزیابی وضعیت حریفان شان پیش بینی‌های جدید را در این زمینه داریم. بر اساس جدیدترین پیش بینی می‌توانیم در توکیو ۱۲ مدال طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز داشته باشیم. البته این آمار مربوط به امروز است. همچنین برای هر دسته ورزشکار یک رقم تعیین شده است. به عنوان مثال ورزشکاران طلایی حداکثر ۵ میلیون و حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند برای این ورزشکاران ۱۲ ماه حقوق پرداخت می‌شود، اما ورزشکاران نقره یا برنز ۶ ماه حقوق دریافتی دارند. اگر ورزشکاری تغییر رنگ مدال داشته باشد، مثلا پیش بینی نقره داشته باشیم، اما طلا بگیرد، ما به التفاوت حقوقش محاسبه شده و به این فرد پرداخت خواهد شد.»
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در مورد ورزشکار رشته تیراندازی با کمان که در هلند پناهنده شده بود، اضافه کرد: «این سوال را باید از فدراسیون جانبازان و معلولان بپرسید، چون وظیفه کمیته ملی پارالمپیک اعزام ورزشکار و تیم است. باید تضمین‌هایی در این مورد گرفته شود و البته کمیته جهانی ضددوپینگ هم تاکید دارد که بابت هر ورزشکار، ۱۰ هزار دلار پول بگیریم. از سوی دیگر، امیدواریم پوریا جلالی پور به ایران برگردد، اما اگر بخواهد برای کشور دیگری مسابقه بدهد، باید دو سال از آخرین رقابت ورزشکار در یک کشور گذشته باشد و از سوی دیگر، از کشور اول خود رضایتنامه بگیرد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی