۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی رو به پایان است و در حالی که تنها دو روز تا برپایی مجمع این فدراسیون زمان داریم، هیچ اراده‌ای برای تأیید صلاحیت علیرضا دبیر، امیررضا خادم و عباس جدیدی دیده نمی‌شود.

پرونده| سیاست کشتی را ضربه فنی کرد

به گزارش   خبرورزشی ، اولین بار در تعطیلات عید نوروز بود که شایعه رد صلاحیت دبیر، جدیدی، حیدری و خادم به گوش رسید. همان روز‌ها که گفته می‌شد حمید بنی‌تمیم که در حلقه یاران رسول خادم است تنها به واسطه احتمال رد صلاحیت امیررضا برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده و البته خیلی زود شایعه رد صلاحیت‌ها را تکذیب کردند، اما حالا مشخص شده تمام آن حرف‌ها و گفته‌ها دور از واقعیت نبوده است و احتمالاً حالا هم حمید بنی‌تمیم در غیاب دیگران، رئیس فدراسیون کشتی می‌شود که البته گزینه معقولی برای اداره کشتی است. اگر صلاحیت خادم، دبیر، جدیدی و دیگران برای شرکت در انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی و یا هر گونه فعالیت سیاسی و حتی اجرایی نظیر نشستن روی صندلی معاون پارلمانی وزارت ورزش یا برعهده گرفتن منصب ریاست سازمان ورزش شهرداری و... تأیید نمی‌شد، باز امکان پذیرش آن وجود داشت، اما مگر می‌شود ابرقهرمانان کشتی ایران صلاحیت اداره رشته ورزشی تخصصی خودشان را نداشته باشند؟ مگر می‌شود هادی ساعی، رسول و امیر خادم، حسین رضازاده، دبیر، جدیدی و دیگران صلاحیت نمایندگی مجلس و شورا و معاونت وزیر را داشته باشند، اما برای اداره تکواندو، کشتی، وزنه‌برداری و... فاقد صلاحیت شوند؟
با رد صلاحیت امیررضا، دبیر و جدیدی این شایعه در محافل عمومی بر سر زبان‌ها افتاده که شاید آن‌ها مقطعی که نماینده مجلس و شورا بودند یا منصب سیاسی داشتند، تخلف یا خطایی مرتکب شده باشند که حالا حتی صلاحیت‌شان برای اداره فدراسیون کشتی زیر سؤال می‌رود.
حتی اگر چنین چیزی هم باشد، مسئولان باید این موضوع را خیلی شفاف به مردم بگویند، البته به شرطی که تخلف و خطای چهره‌های غیرورزشی مجلس، شورا، دولت و... هم به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود. نمی‌شود که خاوری‌ها با ۳ هزار میلیارد به کانادا بروند و قهرمانان ورزشی که در ایران مانده‌اند، بی‌آبرو شوند.
استفاده از قهرمانان ورزشی در مناصب اجرایی و سیاسی سال‌ها مایه مباهات نظام بوده و یکی از کارکرد‌های مؤثر جمهوری اسلامی در حوزه ورزش و جامعه محسوب می‌شده، اما حالا خودمان داریم ابرستاره‌های ورزش‌مان را حذف و چهره ورزش ایران را نزد مردم کشورمان تخریب می‌کنیم. بی‌اعتبار کردن قهرمانان ورزشی پیش مردم هیچ سودی برای ورزش ندارد. فردا دوباره برای تبلیغ، برای دفاع از حقانیت‌مان در جامعه بین‌المللی و برای ۱۰ داستان دیگر به همین قهرمانان نیاز پیدا می‌کنیم و چگونه توقع داریم قهرمانی که فاقد صلاحیت معرفی شده، از نگاه جامعه مبلغ خوبی برای یک همدلی ملی و عمومی باشد؟!
روزی که سیاسیون برای پر کردن لیست‌های‌شان و جمع‌آوری رأی مردم سراغ این ابرستاره‌ها آمدند چقدر التماس کردیم قهرمانان ورزش را به یک میدان ناشناخته نبرید و خراب‌شان نکنید، اما حالا که باید از بازگشت آن‌ها به جامعه ورزش خوشحال باشیم، ابرستاره‌ها را با همان چوب تخلف احتمالی در حوزه سیاسی و اجرایی می‌رانید و صلاحیت‌شان را برای اداره فدراسیون تأیید نمی‌کنید.
کارشناسان و مسئولان ورزش پاسخ می‌دهند
آیا تأیید صلاحیت نشدن قهرمانان کشتی به ضرر ورزش تمام نمی‌شود؟
کیکاووس سعیدی: امیدوارم هرچه خیر ورزش است اتفاق بیفتد
سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در این خصوص به خبرورزشی گفت: این عزیزان از افتخارآفرینان ورزش ما بوده‌اند و قطعاً احترام‌شان برای همه ما واجب است، ولی به هر حال این یک روال طبیعی و معمول در هر انتخاباتی است که دستگاه‌های نظارتی پس از بررسی شرایط، کسانی را که احراز صلاحیت شده‌اند معرفی می‌کنند اگرچه معاون محترم وزیر ورزش هم گفته که تا شب انتخابات این فرصت وجود دارد که این عزیزان و قهرمانان خوب ما احراز صلاحیت شوند و در انتخابات حاضر شوند. کمیته ملی المپیک هم یک رأی دارد و قطعاً به فرد اصلح داده خواهد شد.
اکبر فلاح: ورزش کشورمان ضرر می‌کند
قهرمان پیشین کشتی آزاد جهان و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان در این خصوص گفت: قطعاً تأیید صلاحیت نشدن قهرمانان بنام کشتی کشورمان به ضرر ورزش تمام خواهد شد. مگر آن‌ها چه کار کرده‌اند؟ آیا حضور در شورای شهر یا مجلس شورای اسلامی جرم بوده است؟ چرا حالا که آن‌ها خواستند برای خدمت دوباره به کشتی ورود کنند برخی مسائل مطرح شده است؟ مگر رسیدگی به صلاحیت‌ها چقدر زمان می‌برد که کار این بزرگان را به شب آخر کشانده‌اند؟ این اتفاقی که افتاد خیلی بد بود و متأسفانه ما هم داریم به این چیز‌ها عادت می‌کنیم.
محمدرضا داورزنی: ما قدر بزرگان ورزش کشورمان را می‌دانیم
معاون وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفت: مطمئن باشید ما قدر بزرگان ورزش کشورمان را می‌دانیم و احترام زیادی برایشان قائل هستیم. تعدادی از این عزیزان احراز صلاحیت نشدند، اما این بدین معنی نیست که صلاحیت آن‌ها رد شده باشد. ما در گذشته هم بزرگانی را داشتیم که این مسئله برایشان به وجود آمد، ولی شب انتخابات تأیید به حضور را دریافت کردند و امیدواریم این مسئله برای این قهرمانان هم رقم بخورد.
بهروز نعمتی: احترام این بزرگان را حفظ می‌کنیم
سرپرست فدراسیون کشتی در این خصوص به ما گفت: آقایان امیررضا خادم، عباس جدیدی و علیرضا دبیر قهرمانان بنام و بزرگ کشتی هستند و ما احترام زیادی هم برایشان قائل هستیم. صلاحیت این بزرگان هنوز در دست بررسی است و اگر ظرف یکی، دو روز آینده مشکل حل شود نام آن‌ها به فهرست تأیید صلاحیت شده‌ها وارد خواهد شد تا در انتخابات شرکت کنند. هیچ‌کس منکر زحمات خادم، جدیدی و دبیر در کشتی نیست و حضورشان در انتخابات قطعاً به سود ورزش خواهد بود.
مصطفی هاشمی‌طبا: فردا چطور می‌خواهند پاسخگو باشند؟
معاون پیشین رئیس جمهور و رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی در این خصوص گفت: واقعاً آدم سر از کار‌های دوستان درنمی‌آورد. چطور می‌شود افرادی، چون خادم، جدیدی و دبیر را رد صلاحیت کرد؟ فردا چه جوابی می‌خواهند به جامعه ورزش بدهند؟ مگر می‌شود خادمی که تا همین چند وقت پیش معاون وزیر ورزش بود را برای انتخابات کشتی صلاحیتش را احراز نکرد؟ یعنی صلاحیت معاونت وزارت ورزش را داشته، ولی صلاحیت نامزدی فدراسیون کشتی را نداشته است؟ با این وجود من فکر می‌کنم ورزش ما با این کار‌ها لطمات زیادی خواهد خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی