۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رودری می‌تواند یک معامله بزرگ برای منچسترسیتی باشد و حتی شاید بهترین خرید تابستان ۲۰۱۹ لقب بگیرد چرا که پازل تاکتیکی گواردیولا را کامل خواهد کرد.

چرا خرید رودری بزرگترین معامله تابستان است؟ به گزارش   خبرورزشی ، لیست منچسترسیتی برخی اوقات مرز‌های مسخره بودن را جابه‌جا می‌کند! ستاره درخشانی مثل لروی سانه در ترافیک بازیکن باکیفیت مجبور می‌شود از روی نیمکت بازی‌ها را دنبال کند. با این حال یک منطقه از زمین وجود دارد که فصل قبل در آن کمبود‌هایی حس می‌شد و به همین دلیل در اولین فرصت پپ گواردیولا برای رفع آن اقدام کرد. رودری که از اتلتیکومادرید آمد بی‌شک می‌تواند یک معامله بزرگ برای منچسترسیتی باشد و حتی این هافبک ۲۳ ساله شاید بهترین خرید تابستان ۲۰۱۹ لقب بگیرد چرا که پازل تاکتیکی گواردیولا را کامل خواهد کرد.

بازگشت با افتخار به اتلتیکو
منچسترسیتی چقدر خرید موفق در سال‌های اخیر داشته است؟ رحیم استرلینگ، آیمریک لاپورت، ایلکای گوندوغان، برناردو سیلوا، لروی سانه و... این لیست هنوز در حال بلندتر شدن است. حالا رودری هم به این جمع اضافه خواهد شد. باشگاه اتلتیکومادرید بدون تردید می‌داند چگونه یک هافبک میانی را پرورش بدهد و داستان رودری با پیراهن روخی‌بلانکو یک موفقیت دیگر برای این باشگاه خواهد بود. نکته جالب این که زمانی رودری از آکادمی اتلتیکومادرید کنار گذاشته شده بود، اما چند سال بعد با انتقالی رؤیایی از ویارئال به باشگاه سابقش برگشت. به این هافبک ارزشمند لقب «خاموش‌کننده آتش» را داده‌اند، ولی خرید ۶/۶۲ میلیون پوندی سیتیزن‌ها ارزش خیلی خیلی بیشتری نسبت به یک خاموش‌کننده آتش خواهد داشت.

چرا خرید رودری بزرگترین معامله تابستان است؟

وارث فرناندینیو
رودری را با این دید دنبال می‌کنند که قرار است وارث فرناندینیو باشد، هافبک برزیلی که به پایان دورانش در ترکیب منچسترسیتی نزدیک‌تر خواهد شد. این بازیکن ۳۴ ساله در سال‌های اخیر چرخ‌دنده‌ای برای ماشینِ سیتی بود و برای فصول زیادی در این نقش حضور داشته است. در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ فرناندینیو ۶ بازی منچسترسیتی را از دست داد که ۲ بازی را تیم تحت هدایت گواردیولا واگذار کرد. در ۲۹ بازی که او در ترکیب اصلی به میدان رفته بود، سیتی همین ۲ باخت را داشت. رودری می‌آید تا پیچیدگی شرایط سیتی در صورت عدم حضور فرناندینیو را برطرف کند. آمار شگفت‌انگیزی از رودری ثبت شده که نشان می‌دهد او تنها بازیکن فصل قبل لالیگاست که در این رقابت‌ها بیش از ۱۰۰ مرتبه تکل صحیح زده است که با توجه به حضور هافبک دفاعی‌های برجسته‌ای همچون سرخیو بوسکتس و کاسمیرو در ترکیب بارسلونا و رئال‌مادرید قابل‌توجه است. اما همه‌چیز با این آمار تمام نمی‌شود و باید یادآوری کنیم او موفق شده بیش از ۶۰۰ مرتبه در بازپس‌گیری توپ به کمک تیم‌هایش بیاید.

چرا خرید رودری بزرگترین معامله تابستان است؟

بار روانی مثبت و قدرت رهبری
یکی از بهترین ویژگی‌های این هافبک ۲۳ ساله ذهنیت و تفکر او از لحاظ روانی است. «رودریگو اِرناندس کاسکانته» در ۱۶ سالگی توسط باشگاه اتلتیکومادرید برای اینکه خیلی جثه کوچکی داشت کنار گذاشته شد، با این حال به توانایی‌هایش ایمان داشت و پس از دوران خوبی که با ویارئال داشت به مادرید برگشت که باعث شد به درخشش خودش ادامه دهد. یکی از چیز‌های مهمی که او در دوران بازی‌اش به‌دست آورده مهارت رهبری است. موردی که خیلی از فوتبالیست‌ها برای رسیدن به آن زمان زیادی لازم دارند و شاید تا اواخر دوران فوتبال‌شان هم به آن نرسند. وقتی برای اردوی پیش‌فصل همراه سیتی به آسیا رسید تأکید کرد که قصد دارد رهبر تیم باشد. رودری اعتماد به‌نفس بالایی دارد و از مسئولیت‌پذیری خسته نخواهد شد. کاپیتان ونسان کمپانی تیم را ترک کرده و گزینه بعدی کاپیتانی داوید سیلوا است، اما او رهبری نیست که تیم نیاز دارد. حالا با حضور رودی می‌توانند امیدوار باشند یک استعداد خوب و یک رهبر برای سال‌های طولانی در تیم‌شان داشته باشند. البته فکر نکنید او فقط برای جانشینی فرناندینیو آمده، چراکه می‌تواند رو به جلو حرکت کند و در پست‌های دیگری هم به میدان برود. او دید خوبی برای ارسال پاس‌های دقیق در عمق دارد، اتفاقی که می‌تواند برای وینگر‌های تیم از جمله استرلینگ، سانه، برناردو و محرز بسیار خوب باشد. اگر دیدید در دیدار دوستانه برابر یوکوهاما، کوین دبروینه نمایش درخشانی داشت یکی از دلایل آن حضور بازیکنی مثل رودری کنارش بود.

چرا خرید رودری بزرگترین معامله تابستان است؟

بهترین خرید ممکن
در بازار امروز نمی‌توانید معامله‌های زیادی را پیدا کنید که بهتر از خرید رودری باشد. سیتی یک بازیکن جوان و باهوش را خریده که به اطرافیانش هم کمک زیادی خواهد کرد. ممکن است ۶/۶۲ میلیون پوند برای این بازیکن زیاد به نظر برسد، اما کیفیت او در آینده نشان خواهد داد ارزش چنین هزینه‌ای را داشته است. حتی به جرأت می‌توانیم بگوییم این معامله فراتر از یک خرید و یک انتقال بین تیم‌های فوتبال است. باشگاه منچسترسیتی در طول سال‌ها می‌تواند نشانه‌های جذابی از خریدی که تابستان ۲۰۱۹ انجام داد را ببیند. معامله خوبی که باز هم آبی‌آسمانی‌ها را به موفقیت خواهد رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی