نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۰
سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مبلغ قرارداد خارجی‌ها در ایران فوق‌العاده بالاست. پارسال هم بودیمیر پول زیادی از پرسپولیس گرفت (حالا ۶۰۰ هزار دلار طلب دارد!) و هم ایسما و منشا و الحاجی گرو و... قرارداد سنگینی با استقلال داشتند. خارجی‌های تراکتور و سپاهان و... هم از همین شرایط برخوردار بودند.

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ امسال قرارداد ۲ ساله استراماچونی با استقلال 1/5 میلیون یورو است و قرارداد کالدرون و دنیزلی هم قاعدتاً کمتر نیست. همین دیروز خبر رسید که متئو دارمیان مدافع منچستر با انتقالی 1/5 میلیون یورویی به پارما رفته است. یعنی در قلب اروپا هم هر پولی نمی‌دهند و مبالغ بالا فقط مختص بعضی‌هاست. تازه این در حالی است که یورو در اروپا ارزش مشخصی دارد و در ایران حدود ۱۳ هزار تومان است!
***
اگر ما خارجی‌هایی نظیر استنلی کی‌روش، مامه تیام، بشار رسن، میمبلای تراکتور و... را بیاوریم، حرفی نیست. آن‌ها خوبند و طبعاً پول خوب هم می‌گیرند، اما بازیکنی با کیفیت ماریو بودیمیر یا الحاجی گرو چرا باید به پول ایران ۸، ۹ میلیارد بگیرد؟ انصافاً با این پول چند مهاجم خوب داخلی می‌توان خرید؟ همین پارسال در استقلال روح‌ا... باقری بهتر از الحاجی گرو بود و وقتی مجیدی آمد تا حد بسیاری احیا شد. در پرسپولیس هم آمار علیپور (با اینکه افت کرد) به مراتب بهتر از بودیمیر بود، ولی قرارداد بودیمیر ۷، ۸ برابر علیپور بود که البته بیشتر به قیمت بالای دلار مربوط می‌شد.
***
امسال تراکتور که قرارداد‌های سنگینی حتی با بازیکنان داخلی می‌بندد، سه خارجی خوب به نام‌های سوگیتا، فورچونه و میمبلا دارد. اگر همه تیم‌ها خارجی‌هایی با این کیفیت بخرند می‌توان از آن‌ها حمایت و خریدهای‌شان را توجیه کرد، اما مسئله اینجاست که اکثر خرید‌ها به خاطر جلب رضایت دلال‌ها و جیب آن‌ها انجام می‌شود نه مصالح تیم‌ها!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی