۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ماه‌ها بعد از تعطیلی برنامه ۹۰ برنامه لیگ یک هم تعطیل شد! برنامه ۹۰ که تعطیل شد جریان ناسالم فوتبال کشور خوشحال شدند چراکه از این پس به‌راحتی می‌توانند کار خود را انجام دهند.

خبرورزشی/ امیرعباس واسعی؛ دیگر عادل فردوسی‌پوری وجود ندارد آدم‌ها را روی خط بیاورد و از آن‌ها در خصوص کارهایشان سؤال کند و توضیح بخواهد. حتی کسی نیست به مخاطبی که روی آنتن می‌آید بگوید اجازه می‌دهید من قانع نشوم! تا دلتان بخواهد در این فوتبال ناسالمی وجود داشت. میزبان به تیم مهمان زمین تمرین نمی‌داد. آب‌های آلوده را یادتان هست؟ اتفاق مشابه این فصل در بوشهر رخ داد و در رختکن یکی از تیم‌ها جوهرنمک ریخته شد. کسی نه به این موضوع پرداخت و نه کسی بود که از دیگری توضیح بخواهد. این عادل فردوسی‌پور بود که مو را از ماست بیرون می‌کشید. این بار هم به دنبال این هستند که همه چیز را عادی جلوه دهند. حتی فوت پسر بچه ۶ ساله‌ای که آماده می‌شد به مدرسه برود، اما سهل‌انگاری مهلتش نداد!
بعد از لیگ برتر این بار این اتفاق در لیگ یک رخ داد. برنامه لیگ یک تعطیل شده است. برنامه‌ای که گزیده بازی‌ها را به تصویر می‌کشید. داوری بازی‌ها را بررسی می‌کرد و اگر نابسامانی در لیگ یک رخ می‌داد آن را به تصویر می‌کشید و از عاملان توضیح می‌خواست، اما این برنامه هم تعطیل شد. برنامه‌ای که اگر وجود داشت حتماً به اتفاقات تیم ملوان می‌پرداخت. اتفاقات زشتی که شأن و اعتبار تیم ملوان را نشانه گرفت. از فاکتور‌های گرانی که برای تیم صادر شد تا مالکی که مشخص نشد اصلاً پول داشت برای تیم هزینه کند یا...
محمود فکری می‌گوید برای یک تیم خاص پنالتی می‌گیرند. در بازی این هفته ملوان- خوشه طلایی دروازه‌بان ملوان بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست می‌گیرد، اما اخراج نمی‌شود! چه کسی باید به این اتفاقات رسیدگی کند؟ تیم‌ها باید کجا اعتراض خود را بیان کنند؟
از همه مهم‌تر برنامه لیگ یک تنها به سالم‌سازی لیگ یک کمک نمی‌کرد، بلکه به تیم‌ها انگیزه می‌داد. اکنون بازیکن جوان دو گل سرنوشت‌ساز برای تیمش می‌زند، اما هیچ برنامه‌ای نیست گل‌هایش را نشان دهد. هر هفته تنها یکی دو بازی از شبکه‌های استانی پخش می‌شود و تنها برنامه لیگ یک بود که خلاصه همه بازی‌ها را نشان می‌داد و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کرد.
راستی چرا هرچه برنامه‌های خوب و مفید در فوتبال است تعطیل می‌شود، اما برنامه‌های غیرضروری جان بیشتری می‌گیرند؟ حتی در همین شبکه ورزش که گفته می‌شود پول برای تولید برنامه لیگ یک ندارد، برنامه‌هایی می‌سازند که هیچ آورده‌ای ندارد! ظاهراً برنامه ۹۰ و لیگ یک باید تعطیل می‌شدند، چون ناهنجاری‌ها را نشان می‌دادند. این‌طوری احتمالاً می‌خواهند نشان دهند که فوتبال بدون اشکال است. در صورتی که تعطیلی برنامه ۹۰ و لیگ یک نابسامانی‌های فوتبال را بیشتر می‌کند.
این ذات آدمی است که اگر چشم بر بالای سر خود ببیند مراقب رفتار خویش است. حضرت حافظ می‌فرماید: «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.» برنامه ۹۰ باید در فوتبال ایران زنده می‌ماند؛ همین‌طور برنامه لیگ یک. باید فوتبال ایران زیر نور رسانه‌ها باشد تا جریان‌های ناسالم جرأت عرض اندام پیدا نکنند. خاموش کردن نورافکن‌ها فقط به نفع جریان‌های ناسالم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی