نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت فیفا با انتشار گزارشی روشن و صریح درباره موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران اظهار نظر کرد.

زنان در استادیوم

به گزارش خبرورزشی ، در روزهای گذشته هیئتی از فیفا برای بررسی اقدامات ایران جهت تسهیل ورود زنان به ورزشگاه در بازی ایران مقابل کامبوج، به تهران سفر کرده بودند که نتیجه بازدید آن‌ها به سرعت و در یک بیانیه خبری منعکس شده است. نکته مورد اهمیت این بیانیه از این قرار است: زنان باید در همه مسابقات فوتبال از جمله لیگ برتر مجوز ورود به ورزشگاه را داشته باشند و البته بلیت بر اساس تقاضای آن‌ها عرضه شود و محدودیتی در خرید بلیت برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

متن این بیانیه ساعاتی پیش توسط فیفا منتشر و در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده است. در این بیانیه آمده: هیئتی از کارشناسان فیفا برای گفت‌وگو در مورد اقدامات طراحی‌شده برای موضوع اجازه حضور زنان در استادیوم‌های ایران برای تماشای مسابقات فوتبال به تهران سفر کردند. در کنار این هیئت، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حاضر بودند و با معاون وزیر ورزش و جوانان ایران، نمایندگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با محوریت روابط بین‌الملل، امنیت و فروش بلیت دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است در تاریخ ده اکتبر ۲۰۱۹ تیم‌های ملی ایران و کامبوج در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با هم بازی کنند و هیئت فیفا همچنین از استادیوم آزادی تهران نیز بازرسی کرد.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که هیچ محدودیتی در تعداد تماشاگران زن نباید وجود داشته باشد و تعداد بلیت‌هایی که به زنان اختصاص می‌یابد، باید براساس تقاضا باشد و بس.

بازرسی‌های موجود نشان داد که هیچ مانع عملیاتی بزرگی برای اجرای این اقدامات در ورزشگاه آزادی در زمان شروع بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ وجود ندارد. در همین راستا، هیئت فیفا مطابق مقررات مربوط به فیفا، در مورد روش‌های بلیت‌فروشی دقیق و همچنین شرایط عملیاتی مورد نیاز نیز صحبت کرده‌اند.

علاوه بر این، هیئت در مورد لزوم افتتاح استادیوم برای زنان برای حضور در بازی‌های ملی نیز صحبت کردند. در همین راستا فیفا اعلام کرد که بر اساس برنامه‌های عملیاتی و نتایج بازی ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ با فدراسیون فوتبال ایران در تهیه پروتکل عملیاتی و الزامات مربوط به آن برای مسابقات لیگ فوتبال ایران همکاری می‌کند. فیفا همکاری خود را با فدراسیون فوتبال ایران و نهادهای دولتی ذیربط ادامه خواهد داد تا این تغییرات مهم را مطابق مقررات فیفا انجام دهد.

موضع فیفا محکم و واضح است: زنان باید در همه مسابقات فوتبال در استادیوم‌های فوتبال در ایران اجازه ورود داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی