نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیرکل اسبق ورزش جوانان استان خوزستان واکنش تندی به ابلاغیه جدید وزارت نفت برای کمک نکردن به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نشان داد.

به گزارش خبرورزشی، وزارت نفت در تصمیم جدیدی که از سوی مسئولان ارشد این وزارتخانه اتخاذ شده به بخش‌های مختلف روی مجموعه خود اعلام کرده که ورزش حرفه‌ای از بدنه این وزارتخانه حذف خواهد شد. در این مصوبه همچنین محدودیت‌های زیادی برای ورزش قهرمانی هم اعمال شده است. در ابلاغیه جدید وزیر نفت علاوه بر حذف ورزش قهرمانی، تصمیماتی برای محدودیت برای ورزش حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.
حمیدرضا گرشاسبی مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان خوزستان، در خصوص این تصمیم وزارت نفت و اینکه نظر شما در این باره چیست، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که این تصمیمات غلط و غیرکارشناسی به راحتی ورزش را در این مناطق از بین می‌برد. در مناطق نفت‌خیز که سرمایه کشور از آنجا تأمین می‌شود مناطق فقیر و محروم زیادی وجود دارد که تنها دلخوشی مردم آنجا همین ورزش است. این را هم در نظر بگیرید که به دلیل نفت و گاز و همچنین کارخانه‌های پتروشیمی، آلودگی‌های زیادی وجود دارد که از متصاعد شدن گاز و نفت است. سموم به وجود آمده از نظر زیستی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند، اما وزارت نفت توضیح بدهد که چه خدماتی به این مردم که در شرایط آلوده زندگی می‌کنند، می‌دهد؟ آیا فکری برای سلامت مردم کرده‌اند.
وی ادامه داد: اگر وزیر نفت خیلی به فکر بودجه وزارت نفت است و فکر می‌کند با تعطیل کردن باشگاه‌های ورزشی می‌تواند از نظر مالی، وزارتخانه‌اش را سروسامان بدهد باید به این فکر کند که این مردم چطور می‌توانند در این شرایط سخت زندگی کنند؟ چطور مردم کلی سم و آلودگی بخورند، اما آقایان می‌خواهند در‌ها را به روی تفریحات مردم ببندند؟ این انصاف نیست؛ مردم این مناطق هیچ دلخوشی به‌جز ورزش و به خصوص فوتبال ندارند. تصمیم‌گیرندگان باید به این قضیه فکر کنند که با تعطیلی ورزش کاری می‌کنند که جوانان و نوجوانان این مناطق به سمت بزهکاری و اعتیاد سوق پیدا کنند و سرخورده شوند. از طرف دیگر مردمی که دست‌شان به دهان‌شان می‌رسد این مناطق را ترک می‌کنند و راهی تهران می‌شوند. این چه تصمیمی است که گرفته شده که باعث ناامیدی و بی‌انگیزگی بین مردم شده است؟ در این شرایط بحران اقتصادی و با صادر کردن این بخشنامه‌ها فقط بی‌انگیزگی بین مردم این مناطق به وجود آورده‌اند. آیا این شعار امید و نشاط همین بود؟
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: وزیر نفت از وقتی که سر کار آمده به دنبال تعطیلی ورزش است، اما او چه جایگزینی برای تعطیلی ورزش داشته است؟ با تعطیلی تیم‌های لیگ برتری مشکلات زیادی به وجود می‌آید. وزیر نفت در خانه خودش جوان و نوجوان ندارد که به راحتی باعث سرگردانی این همه جوان ورزشکار و علاقه‌مند به ورزش می‌شود؟ اگر می‌خواهند با این کار‌ها ورزش را به تعطیلی بکشند پس بهتر است استادیوم‌ها را هم با خاک یکسان کنند و به جای آن بنا‌های تجاری بسازند.
گرشاسبی اظهار داشت: انتظار من از وزارت نفت و وزارت ورزش این است که مقابل این کار‌ها بایستند و اجازه نابودی ورزش را در مناطق نفت‌خیز ندهند. همچنین از نمایندگان مجلس انتظار دارم که به این بخشنامه‌های غلط عکس‌العمل نشان دهند و از حوزه‌های انتخابیه خود دفاع کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی