نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۰
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شهرآورد اصفهان، با توجه به تأثیرى که این پیکار در جدول لیگ برتر دارد، شهرآوردى ایران‌شمول‌تر هم مى‌شود! مسابقه‌اى که نتیجه اش براى پرسپولیس، استقلال، تراکتور و شهرخودرو هم مهم است و خیلى مهم است.

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ بازى‌هاى هفته ششم در قیاس با دیدارهاى هفته پنجم و چهارم و سوم، بازى‌های سبک‌ترى است! نه اینکه بگوییم آسان بایدشان خواند، نه! بازى آسان نداریم! بازى غیرچالشى هم نداریم! هر مسابقه، یک جنگ تمام‌عیار است! هر برخورد، مادر برخوردهاى چالشگر دیگرى است، ولى در تقویم لیگ برتر، به هفته‌هایى برمى‌خوریم که «سبک‌ترند» و قابل هضم‌ترند! کمتر ثقیلند! کمتر پربرخوردند! مى‌توانند تکنیکى‌تر تمام شوند!
هفته ششم، یکى از مصادیق همین نوع بازى‌هاى «سبک» و نرم است! به بازى‌هاى خاص هفته ششم توجه کنیم، به منظورمان راحت‌تر پى مى‌بریم:
تراکتور - پارس جنوبى، نفت آبادان - سایپا، شهرخودرو - پرسپولیس، سپاهان - ذوب‌آهن و استقلال برابر گل‌گهر! «ما» به این بازى‌ها، مى‌گوییم سبک! بس که دیگر بازى‌ها، سفتند و سختند!
جنم و جربزه سپاهان
٢ - هفته ششم، هفته سپاهان است! هفته ششم، فرصتى است مجدد براى امیر قلعه‌نویى تا «جنم» و «جربزه» خود را به رخ بکشد! بعد از غلبه بر پرسپولیس، بعد از به خود آوردن گابریل کالدرون و بعد از آنکه یک‌جورى مشت مرد آرژانتینى «باز شد» حالا امیر مى‌رود تا در نقش جهان، «این منم» گویان وارد میدانى دیدنى شود که فوتبالى دارد تماشایى!
شهرآورد اصفهان، با توجه به تأثیرى که این پیکار در جدول لیگ برتر دارد، شهرآوردى ایران‌شمول‌تر هم مى‌شود! مسابقه‌اى که نتیجه اش براى پرسپولیس، استقلال، تراکتور و شهرخودرو هم مهم است و خیلى مهم است!
شهرآورد اصفهان، ستاره‌هاى خود را دارد: امید نورافکن، محمد محبى، محمدرضا حسینى، مرتضى منصورى، پیام نیازمند، کى‌روش هم هست، گل هم مى‌زند، ولى ستاره‌هاى سپاهان اینانند که برشمردیم!
و شهرآورد اصفهان، سوپرمن خود را هم دارد:... امیر قلعه‌نویى! بى‌دلیل نیست که از چند روز پیش، همه چشم‌ها دوخته شده به نقش جهان!
نورافکن، نورافکن، نورافکن
استقلال را چه مى‌شود؟ در استقلال، تیم تحت تأثیر محبت‌هاى مدیریتى است یا مدیران، تحت تأثیر بازى‌هاى نتیجه‌نگیر استقلال قرار دارند؟
هرکه هرچه مى‌خواهد بگوید، ولى استقلال مرضش نه تکنیکى - مهارتى است و نه تاکتیکى - فیزیکى! در تیم استقلال، قمر در عقرب به‌طور کامل مشهود است! در تیم استقلال، بدسلیقگى و بلکه بى‌سلیقگى، دست از سر تیم برنمى‌دارد! یک مثال ساده:
استقلال امید نورافکن را که بازیکن خودش بود - و هست - نخواست و نگرفت تا از آن سپاهان شود که سلیقه اش عالى‌تر بود و پسندش متعالى‌تر! حالا سپاهان، بهترین خط هافبک را دارد که هم جنگنده است - توسط نورافکن - هم پاسور است -توسط نورافکن - و هم تاکتیک‌پذیر و صاحب تکنیک است، باز هم توسط نورافکن! سپاهان با نورافکن، راه پیشتازى را مى‌کوبد و جلو مى‌رود، استقلال در همین راه، افتان و خیزان درجا مى‌زند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی