نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به شرایط تیم ملی امید نگاه کنید متوجه می‌شوید همیشه پای یک نتیجه در میان است و در ادامه فرهاد مجیدی هم به نظر می‌رسد به دلیل باخت به تیم ازبک مجبور به استعفا شد.

خبرورزشی/ امیر عباس واسعی؛ مربی جدید تیم امید چهارمین مربی‌ای است که هدایت این تیم را در مسیر صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بر عهده می‌گیرد. اولین مربی تیم امید در این مسیر امیرحسین پیروانی بود؛ مربی‌ای که با تیم ملی جوانان در جام ملت‌ها سوم شد و در جام جهانی هم بعد از ۴۰ سال طعم شیرین پیروزی را به دست آورد و در ادامه با همین تیم در بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کرد و به بهانه باخت به عمان از کار برکنار شد! در حالی که تیم او در این بازی‌ها زیر ۲۰ سال بودند و چند تیم هم به تیم امید بازیکن ندادند. در ادامه کرانچار سرمربی تیم امید شد. او در بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تهران سرمربی تیم امید بود و به همراه تیم به مرحله نهایی بازی‌ها صعود کرد، اما به دلیل تساوی برابر عراق از هدایت تیم کنار گذاشته شد. به شرایط که نگاه کنید متوجه می‌شوید همیشه پای یک نتیجه در میان است و در ادامه فرهاد مجیدی هم به نظر می‌رسد به دلیل باخت به تیم ازبک مجبور به استعفا شد.
اصلاً کمیته فنی درست می‌گوید و به درست یا اشتباه می‌خواهیم زمزمه کنیم که فرهاد مجیدی گزینه مناسبی برای تیم امید نبود! اما سؤال اینجاست آیا کمیته فنی نمی‌توانست پیش از انتخاب فرهاد مجیدی در مورد او تحقیق کند. فرصت همین‌طور از دست می‌رود و تنها سه ماه به شروع بازی‌ها باقی مانده است و بازیکنان تاکنون با سه تفکر پیش رفته‌اند و در ادامه مربی جدید هم حتماً تز‌های خاص خود را خواهد داشت. آیا در فدراسیون فوتبال یک نفر است که تصمیم می‌گیرد؟ و آیا حب و بغض شخصی در انتخاب مربیان دخیل است؟
چطور شد که به یک باره امیرحسین پیروانی بد شد؟ او اگر بد بود چطور با تیم جوانان در جام ملت‌ها درخشید؟ کرانچار مربی بدی بود؟ اگر مربی بدی بود نمی‌شد قبل از استخدام او به این واقعیت پی برد به خصوص که سال‌های سال است در ایران مربیگری می‌کند و آخرین حضورش هم در اصفهان بود، زادگاه مدیران فعلی و تصمیم‌گیرنده فوتبال و فرهاد مجیدی. متأسفانه جای تحقیق و پژوهش در ایران خالی است و تا جایی که فوتبال ایران جا دارد پر است از آدم‌هایی که خود را علامه دهر و صاحب تفکر می‌دانند. فوتبال ایران غرق تفکرات متعدد است در حالی که مورینیو به درستی می‌گوید فوتبال ورزش ساده‌ای است، اما رعایت سادگی در فوتبال خود سخت‌ترین کار ممکن است.
جای شکرش باقی است که فوتبال از المپیک حذف می‌شود و در دوره بعد دیگر چالش دعوا بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بر سر انتخاب مربی شکل نمی‌گیرد و دیگر باشگاه‌ها برای بازیکن دادن به تیم امید ناز نمی‌کنند و از همه مهمتر این‌طور مربی مدام پشت سر هم قربانی نمی‌شود! تیم امید در مسیر صعود به المپیک تا الان ۳ مربی به خود دیده و به زودی چهارمین مربی هم انتخاب می‌شود. یا این سه مربی بد بوده‌اند یا کمیته فنی. هر دو ایراد است. اگر سه مربی بد بوده‌اند نشان می‌دهد کمیته فنی انتخاب بدی داشته است و اگر کمیته فنی هم بد بوده که مربیان فرار کرده‌اند باز هم جای نقد به کمیته فنی وجود دارد.
فرصت‌سوزی یا مربی‌سوزی فقط و فقط به این خاطر است که مبنای برخی تصمیم‌ها در فدراسیون فوتبال به خاطر مسائل شخصی است نه اصولی و فنی و در چنین شرایطی خیلی امید به تیم نیست، تیمی که دست تقدیر نام بی‌مسمای «امید» روی آن گذاشته...!
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
با توجه به کناره‌گیری مجیدی، بهترین راهکار برای تیم امید چیست؟
مرتضی محصص: بهترین تصمیم را خواهیم گرفت
رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: قبل از هر چیز باید بگویم در ابتدا بحث جدایی مجیدی از تیم امید مطرح نبود و فقط موضوع اصلی همگرایی هر چه بیشتر بین او و مدیر فنی تیم یعنی حمید استیلی بود، اما مجیدی تصمیم گرفت تا از تیم ملی جدا شود. به هر حال قطعاً بهترین تصمیم را برای تیم امید خواهیم گرفت تا به فاصله ۳ ماه مانده به شروع بازی‌های مقدماتی المپیک این تیم بتواند با قدرت و کمترین حاشیه خودش را مهیای مسابقات کند. قطعاً تیم امید را تقویت خواهیم کرد.
محمود یاوری: مگر چه‌کار کرده بودیم که نگران باشیم
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: دلیلی ندارد که نگران باشیم، چون اصلاً کاری نکرده بودیم که بخواهیم نگران باشیم. من بعید می‌دانم که در این مقطع کسی هدایت تیم امید را قبول کند. فدراسیون باید یک مربی کهنه‌کار و باتجربه را بیاورد که راه چاره را بداند و از علم و تجربه‌اش استفاده کند اگر چه نرفتن به المپیک فاجعه نیست چرا که ۴۰ سال است به آن عادت کرده‌ایم. نمی‌شود با ۶ ماه کار، تیمی را برای المپیک آماده کرد. نگاه ما باید به آینده باشد. با کار‌های مقطعی نمی‌شود نتایج باثبات گرفت.
مجید نامجومطلق: فکر نمی‌کنم شرایط بهتر شود
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: همیشه به تیم امید بهای کمتری نسبت به تیم ملی بزرگسالان داده‌ایم در حالی که در فوتبال مدرن دنیا به تیم‌های پایه‌ای بهای بیشتری می‌دهند. در حال حاضر تنها اتفاقی که در تیم امید رخ داد سوزانده شدن فرهاد مجیدی بود. حالا چه تضمینی وجود دارد که جانشین مجیدی در کارش موفق شود؟ روندی که اشتباه طی شده باشد تا پایان عقیم خواهد ماند. به نظرم شرایط تیم امید از این بهتر نخواهد نشد.
رضا عنایتی: استیلی بهترین گزینه است
مهاجم اسبق تیم ملی و استقلال در این خصوص گفت: انتخاب استیلی در این مقطع حساس می‌تواند به سود تیم امید باشد، چون زمان زیادی به شروع بازی‌ها باقی نمانده است و بهتر است استیلی خودش سرمربی تیم امید شود هر چند بعضی‌ها می‌ترسند سرمربی این تیم شوند چرا که یک شکست بزرگ در کارنامه آن‌ها ثبت می‌شود. وقتی کرانچار را برکنار کردند اولین قدم را برای نرفتن به المپیک برداشتیم و به نظر می‌رسد برای جلوگیری از فاجعه بهترین گزینه سرمربیگری استیلی است.
حمید درخشان: باید یک مربی باتجربه بیاوریم
کاپیتان اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: وقتی مربی‌ای را انتخاب می‌کنید باید به او اعتماد داشته باشید و از او حمایت کنید نه اینکه پشتش را خالی و در کارش هم دخالت کنید. تیم امید دارد تاوان ندانم‌کاری فدراسیون فوتبال را می‌دهد. حالا هم فرصت بسیار کم است و باید فردی باتجربه هدایت تیم را بر عهده بگیرد و از تجربه‌اش در این فرصت ۳ ماهه استفاده کند و تیم را سر و سامان دهد اگر چه بعید می‌دانم در این فرصت کم بشود کار‌های مثبتی در تیم امید انجام داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی