نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۰
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر موشکافانه‌تر به پیام استعفای فرهاد مجیدی دقت کنید، هر جمله آن کنایه به یک‌سری اتفاقات است.

به گزارش خبرورزشی، فرهاد مجیدی چهارشنبه شب گذشته با این متن از تیم ملی المپیک خداحافظی کرد: «به خاطر دخالت‌های نادرست و غیرحرفه‌ای در امور سرمربیگری، تیم المپیک ایران را ترک می‌کنم. زمان زیادی از کارم در تیم امید به تلاش برای حل این مشکل بزرگ گذشت، اما نهایتاً ادامه این وضعیت شرم‌آور را به نفع تیم امید در آستانه یک تورنمنت مهم نمی‌دانم و روش‌هایی که براساس پست‌های تعریف نشده و غیراستاندارد توسط کمیته فنی بر تیم امید حاکم است، مطالب اصول مربیگری‌ام نبوده و نخواهد بود.»
این پایان دوران کوتاه مربیگری در تیم ملی امید بود. اگر موشکافانه‌تر به پیام استعفای فرهاد دقت کنید، هر جمله آن کنایه به یک‌سری اتفاقات است. منظور او از دخالت نادرست و غیرحرفه‌ای، همان دخالت کمیته فنی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌‎سازی‌هاست. فرهاد در ادامه از پست‌های تعریف نشده نوشت. کنایه او احتمالاً هم می‌تواند به دوپسته بودن حمید استیلی در تیم امید باشد و هم اینکه اعضای کمیته فنی قصد داشتند هر کدام فردی را دستیار او کنند. مجیدی در بحث دستیار با کمیته فنی به مشکلات عدیده خورد. او ابتدا قصد داشت یک کمک اسپانیایی را با رقم ۳ هزار یورو به تیم ملی بیاورد ولی کمیته فنی مخالفت کرد. آن‌ها ابتدا پیشنهاد دادند اکبر محمدی دستیارش شود، سپس معینی و در نهایت هم مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه را به او پیشنهاد دادند. فرهاد هم مخالفت کرد و این مسئله، اختلاف‌ها را افزایش داد.
نزدیکان مجیدی به این مربی گفته‌اند روز اولی که با پیشنهاد حضور مربی خارجی مخالفت شد، او باید استعفا می‌داد و می‌رفت. چیزی که احتمالاً خود فرهاد هم حالا به آن نتیجه رسیده است. نزدیکان مجیدی می‌گویند کار به جایی رسیده بود که حتی بعضی از اعضای کمیته فنی به فرهاد مجیدی می‌گفتند باید برنامه تمرینی خود را ابتدا به ما بدهید، بعد در صورت تأیید تمرین را برگزار کنید. این مشکل برای فرهاد از زمانی به وجود آمد که تیم امید به ازبکستان رفت. آنجا حرف‌هایی بین آن‌ها که اطراف تیم بودند رد و بدل شد که در نهایت به کمیته فنی در تهران رسید. نمود آن هم در گزارش این کمیته بروز کرد؛ وقتی اعضای در نامه‌ای که برای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نوشتند تأکید کردند تیم امید نمی‌تواند با او به المپیک برود.
نامه مهم کمیته فنی
روز چهارشنبه هفته گذشته کمیته فنی جلسه‌ای را درباره تیم امید برگزار کرد. در این جلسه ۵ عضو از ۶ عضو رأی دادند فرهاد مجیدی سرمربی نماند. یک نفر هم رأی ممتنع می‌دهد. اعضای کمیته قبل از جلسه با فرهاد مجیدی تماس گرفتند که بیاید از خودش دفاع کند. فرهاد، اما جواب تماس‌ها را نمی‌دهد. کمیته فنی هم بدون حضور سرمربی نامه‌ای را تنظیم و برای مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند که فرهاد مجیدی نمی‌تواند سرمربی تیم باشد و او گزینه‌ای نیست که ایران را به المپیک ببرد. در نامه آن‌ها تأکید کردند فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد بماند باید زیر نظر استیلی کار کند، چون حتی در برنامه‌نویسی برای تمرین مشکلاتی دارد.
فرهاد قرار بود دکور شود؟!
تاج برای حل مشکل، حمید استیلی و محمدرضا ساکت را صدا می‌کند. از سوی دیگر با فرهاد مجیدی تماس می‌گیرد که در جلسه حاضر شود. هدف ساکت و تاج این بود که با استیلی پیش از فرهاد گفتگو کنند و با او به توافق برسند. هدف آن‌ها این بود که استیلی را قانع کنند با فرهاد همکاری کند تا دو طرف به کار ادامه دهند، با این تفاوت همه چیز با هماهنگی استیلی صورت بگیرد و او برنامه‌ها را تأیید کند. یک نفر از کمیته فنی فرهاد را در جریان می‌گذارد که «می‌خواهند تو در تیم امید دکور باشی». فرهاد هم که متوجه این موضوع می‌شود جواب ساکت و تاج را نمی‌دهد و ساعتی بعد هم کناره‌گیری رسمی خود را از تیم امید اعلام می‌کند.
فرهاد نمی‌خواهد برگردد
بعد از استعفای فرهاد مجیدی، مهدی تاج با فرهاد مجیدی تماس می‌گیرد و او را پیدا نمی‌کند. او سرانجام از طریق یک واسطه با فرهاد تماس می‌گیرد. دیروز باخبر شدیم مجیدی به دیدار تاج رفته تا با رئیس آخرین صحبت‌ها را کند. البته فرهاد دیگر علاقه‌ای به بازگشت ندارد و در واقع جلسه شبیه خداحافظی بوده است. با توجه به وضعیتی که وجود دارد، احتمالاً تاج هم به این نتیجه رسیده بهتر است به همکاری پایان دهند. ساکت برای آنکه بفهمد در ازبکستان چه خبر بوده، به نامه کمیته فنی استناد نکرد و در این بین با چند بازیکن و مسئول تیم حرف زد که آن‌ها هم گویا حرف‌هایی زدند که باب میل فرهاد نبوده است.
استیلی و دستیارانش
با رفتن فرهاد مجیدی، حمید استیلی قرار است جانشین او شود. به هر حال زمانی نمانده و استیلی هم به خوبی بازیکنان را می‌شناسد. به احتمال فراوان از جمع امید نمازی، مرزبان، رضا شاهرودی، امیرحسین پیروانی، مهرداد خانبان، فرشاد ماجدی و محمد حبیبی دستیاران استیلی انتخاب خواهند شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی