۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طی چند روز آینده بهترین بازیکن سال قاره آسیا در سال ۲۰۱۹ توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، بنا بر انتخاب کارشناسان AFC، علیرضا بیرانوند از کشورمان، اکرم عفیف از قطر و تومواکی ماکینو از ژاپن نفرات انتخابی برای کسب  جایزه بهترین بازیکن سال قاره آسیا هستند. در این مقاله به معرفی رقبای علیرضا بیرانوند در مسیر بهترین بازیکن آسیا شدن می‌پردازیم.

اکرم عفیف (السد/ قطر)
اکرم عفیف مهاجم ملی‌پوش ۲۲ ساله‌ای است که در باشگاه ویارئال توپ می‌زند و در حال حاضر به طور قرضی در تیم السد حضور دارد. عفیف علاوه بر ویارئال در عضویت تیم‌های یوپن و خیخون نیز بوده است. او که در دوحه به دنیا آمده یکی از بازیکنان کلیدی تیم ژاوی محسوب می‌شود و یک برادر به نام علی نیز دارد که فوتبالیست است. او نیز همانند بسیاری از بازیکنان نسل فعلی تیم ملی قطر محصول آکادمی اسپایر است و در جوانی در تیم‌های پایه سویا نیز توپ زده است. این بازیکن تا به حال ۵۲ بار در تیم ملی قطر به میدان رفته و ۱۲ گل نیز زده است. عفیف علاوه بر قهرمانی با السد در رقابت‌های فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر، با تیم ملی قطر سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را نیز در کارنامه دارد و سال فوق العاده‌ای را سپری کرده است. او در لیگ قهرمانان امسال تا مرحله نیمه‌نهایی پیش آمد، اما مانند پارسال نتوانست به فینال برسد و در همین مرحله حذف شد. این بازیکن در ۳۶ بازی برای السد ۳۱ بار گلزنی کرده و رقیبی جدی برای بیرانوند به شمار می‌رود.

تومواکی ماکینو (اوراوا ردز/ ژاپن)
دیگر کاندیدای امسال ماکینو است که در فینال لیگ قهرمانان نیز حضور دارد. این بازیکن ۳۲ ساله در پست مدافع میانی به میدان می‌رود و از سال ۲۰۱۳ در باشگاه اوراوا توپ می‌زند. ماکینو که در هیروشیما به دنیا آمده در دوران بازی برای تیم‌های هیروشیما و کلن نیز بازی کرده است و سابقه انجام ۳۳ بازی ملی برای تیم ملی ژاپن را نیز دارد. این بازیکن سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه داد و در سال ۲۰۱۶ نیز لیگ ژاپن را فتح کرده. علاوه بر این او در سال ۲۰۱۸ نیز در جام امپراتوری به قهرمانی رسیده است. او هم مانند عفیف در فینال جام ملت‌های آسیا حضور داشت، اما با بدشانسی این دیدار را به قطر باخت. در صورتی که این بازیکن بتواند با اوراوا به دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا برسد، او هم رقیبی جدی برای بیرانوند خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی