نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری به خبرورزشی گفت: ما مربیان با دانش و خیلی خانم‌های با‌استعداد در کشور خصوصاً در استان خوزستان داریم، اما مشکل اصلی ورزش بانوان ما نداشتن اسپانسر خوب است.

خبرورزشی/ پریسا غفاری؛  بعد از ۹ ماه بالاخره اردوی تیم ملی فوتسال بعد از انتخاب شهناز یاری به عنوان سرمربی تیم ملی ۱۷ آبان در کمپ تیم‌های ملی فوتبال برگزار شد. یاسمن پاکجو، مارال ترکمان، یگانه خلیلی، نسا احدی، معصومه گنجی، سمانه لطفی، کافیه هزاریان، فاطمه رحمتی، سحر پاپی، طاهره مهدی‌پور، مریم نوری، مرجان یوسفی، هما آقایی، سحر زمانی، زینب کرمی، نرگس کریمی‌نسب، مهسا نظری، مهسا علی‌مددی، زهرا لطف‌آبادی، رؤیا کلاتی، نسرین قمی، معصومه همتی و مریم حکمتی اردونشینان این تیم بودند. از میان آن‌ها نام سحر پاپی هم دیده شد آن هم در جایی که فاطمه دیگر خواهر او سهمی در این لیست نداشت. این بازیکن خوزستانی که در تیم ملی‌حفاری هم توپ می‌زند از دعوت دوباره اش بسیار خوشحال است ولی شاید بیشتر از آن از اینکه تیم ملی دوباره سرو سامان گرفته است. 

از اردو تمرینات بگویید؟
تمرینات بسیار خوبی را استارت زدیم. با خانم یاری بیش از این کار کرده بودیم.

فکر می‌کنید شرایط آینده فوتسال چگونه خواهد بود؟
فوتسال بانوان ما از نظر بازیکن بسیار غنی است و این را در قهرمانی جام ملت‌ها ثابت کرده‌ایم، اما عدم برنامه‌ریزی مناسب در این چند مدت ما ممکن است باعث شود از فضای رقابت دور شویم. هر چند که فکر می‌کنم لیگ خوبی داریم و رقابت بین همه بازیکنان شدید است. ولی بحث ملی چیزی دیگری است.

از نظر کیفیت مربی در چه سطحی هستیم؟
ما مربیان با دانش و خیلی خانم‌های با‌استعداد در کشور خصوصاً در استان خوزستان داریم، اما مشکل اصلی ورزش بانوان ما نداشتن اسپانسر خوب است.

از سختی‌ها و شیرینی‌های ورزش حرفه‌ای کمی با ما صحبت کنید؟
لیگ ما حداقل ۶ ماه در سال طول می‌کشد و در این مدت خیلی از فضای خانه و خانواده دوریم و گاهی واقعاً از فشردگی تمرینات و استرس مسابقات خسته می‌شویم، اما پس از مدت کوتاهی استراحت دوست داریم دوباره به زمین بازی برگردیم و تمرین کنیم. در کل ورزش حرفه‌ای سخت است، اما شیرینی آن وقتی به نتیجه مورد نظرت دست پیدا می‌کنی بسیار عالی است. جام قهرمانی در آسیا و در لیگ. مثلاً در بازی‌های جام جهانی گواتمالا ۲ بر یک تیم ژاپن را بردیم، گل دوم را من زدم و این یکی از بهترین خاطرات زندگی ورزشی من است. کاش در ورزش حرفه‌ای ما را همانند مردان می‌دیدند.

به خانم‌ها توصیه ورزش می‌کنید؟
خیلی به خانم‌های اطرافم در خصوص ورزش کردن فکر و راهنمایی می‌دهم و اگر واقعاً ببینم انگیزه و علاقه به ورزش دارند انرژی زیادی به آن‌ها می‌دهم که حتماً به سراغ ورزش مورد علاقه خود بروند تا به جایگاهی که می‌خواهند برسند. خانم‌ها باید خود را باور کنند و بدانند که ورزش علاوه بر سلامتی، باعث می‌شود برای رسیدن به اهداف خود کم نیاورند و با ورزش می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن در جامعه داشته باشند و به عبارتی اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنند.

شده از ورزش کردن پشیمان شوید؟
گاهی وقت‌ها در ورزش به لحاظ روحی و روانی کم می‌آورم یا مثلاً در مسابقات شکست می‌خوریم به خودم می‌گویم که شاید به عقب برگردم ورزش را انتخاب نکنم، اما این احساس گذراست و عشق به ورزش آنقدر در من زیاد است که پس از مدتی به انتخابی جز ورزش نمی‌توانم فکر کنم. البته باید بگویم ضعف اسپانسر خودش باعث شده خیلی از خانم‌ها ورزش را رها و اهداف دیگر زندگی خود را دنبال کنند.

چرا فوتسال را انتخاب کردید؟
از کودکی به فوتبال علاقه داشتم و همیشه در رسانه‌ها دنبال می‌کردم و پس از اینکه در تمرینات فوتسال شرکت کردم دیدم استعداد ذاتی خوبی دارم و می‌توانم آن را حرفه‌ای دنبال کنم.

وضعیت ورزش در خوزستان چگونه است؟
استان خوزستان از نظر بازیکن و مربی بسیار غنی است، اما توجه زیادی به آن نمی‌شود. مسئولان ورزش استان ما حتی به زنان ورزشکارش کم توجه هستند. من و خواهرم هر دو بازیکن تیم ملی بوده‌ایم و چندین بار در بازی‌های آسیایی و جهانی به قهرمانی هم رسیدیم، اما مسئولان اهواز هیچ توجهی به ما ندارند و ما فقط به عشق فوتبال و با حمایت عاطفی خانواده‌های خود همچنان بازی می‌کنیم. در جایی هم شده که تعطیلات رسمی چند روزه بوده و تیم ملی‌حفاری قصد تمرین و بازی در سالن داشت، ولی سالنی برای تمرین در اختیار ما نگذاشتند و مجبور شدیم در خانه بمانیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی