نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با سقوط در رنکینگ فیفا، فوتبال ایران در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و اگر تیم ملی هوشیار نباشد این سقوط ممکن است با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرورزشی، رنکینگ جدید فیفا بی‌شک دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد که یکی از این تغییرات مربوط به جایگاه ایران خواهد بود. ایران سال‌های سال است تیم اول آسیا به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد این بار تیمی غیر از ایران بر سکوی نخست آسیا تکیه بزند. دلیل هم واضح است؛ ایران در برابر بحرین و عراق شکست خورده و در فیفا دی اخیر هم استراحت کرده است.
برخی می‌گویند رنکینگ فیفا مهم نیست و خیلی از کشور‌های تراز اول در فوتبال نسبت به این رنکینگ بی‌تفاوت هستند، اما واقعیت این است نمی‌شود چنین نگاهی به رنکنیگ فیفا داشت چراکه در مسابقات جهانی رنکینگ فیفا ملاک سیدبندی تیم‌هاست. این اتفاق قطعاً برای تماشاگران فوتبال ناراحت‌کننده خواهد بود به خصوص که باخت تیم ملی برابر بحرین و عراق بوده است نه تیم‌های تراز اول آسیا؛ تیم‌هایی، چون کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و...
البته که ایران در صورت از دست دادن جایگاه خود که محتمل خواهد بود می‌تواند بار دیگر این جایگاه را به دست بیاورد، اما به طور حتم کار، کار آسانی نخواهد بود. همان‌طور که ایران سال‌های سال با چنگ و دندان این موقعیت را به سختی حفظ کرد و به آسانی آن را از دست خواهد داد تیم جدید هم تلاش خواهد کرد همانند ایران این موقعیت را حفظ کند. شاید قدردان این اتفاق خوب نبودیم. اتفاقی که خیلی از مشکلات پشت پرده فوتبال ایران را پوشش و در بازی‌های بین‌المللی به تیم ملی اعتبار می‌داد.
طبیعی بود شکست برابر عراق و بحرین برای ایران تاوان داشته باشد. در این برهه از زمان صعود تیم ملی به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ برای ایران سخت شده و تیم ملی برای صعود به عنوان تیم نخست گروه باید هر ۴ بازی پیش رو را با پیروزی پشت سر بگذارد. از سوی دیگر این شکست‌ها به دیگر تیم‌ها هم جرأت می‌دهد برابر ایران برای کسب ۳ امتیاز بجنگند. جریمه دیگری که ایران باید بپردازد از دست دادن جایگاه نخست در رنکینگ فیفا خواهد بود. ایران دیگر نمی‌تواند مدعی شود تیم اول آسیاست. خداحافظی با این جایگاه اگرچه برای ایران سخت خواهد بود، اما دست‌کم یک درس بزرگ برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت؛ تیمی که برابر پرتغال به نتیجه مساوی یک بر یک دست می‌یابد اگر درست تمرین نکند و به درستی هدایت نشود ممکن است به تیم‌های درجه دوم آسیا ببازد.
با سقوط از رنکینگ فیفا فوتبال ایران در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و اگر تیم ملی هوشیار نباشد این سقوط ممکن است با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند به خصوص که رسانه‌های خارجی هم به دفعات این سقوط را تحلیل خواهند کرد و حتی ممکن است گذشته تیم ملی را هم زیر سؤال ببرند. بازگشت به روز‌های خوب گذشته سخت خواهد بود چراکه حرکت در سر بالایی سخت است و گاهی اوقات هم غیرممکن می‌شود.
تلاش و تدبیر و کوشش بیش از گذشته است که موجب بازگشت تیم ملی به روز‌های خوب می‌شود. شاید این سقوط برای فوتبال ایران لازم بود. تیمی که مسرور از نتایج خوبی که در برابر حریفان به دست آورده بود تصور می‌کرد در ادامه هم حریفان را به همین راحتی شکست خواهد داد. حتی اگر تنها سه روز پیش از بازی با بحرین تمرین کند. غافل از اینکه همه حریفان در حال تلاش و جبران عقب‌ماندگی‌ها هستند و این فاصله‌ها را روز به روز کمتر خواهد کرد.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند؟
آیا سقوط در رنکینگ فیفا وجهه فوتبال ایران را پایین می‌آورد؟
امیررضا واعظی‌آشتیانی: نباید مأیوس باشیم
معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی، در این خصوص گفت: خب طبیعی است که وقتی در دو بازی رسمی مقابل عراق و بحرین بازنده می‌شویم و رقبای ما بازی‌های بهتری ارائه می‌دهند و مدعیان هم در نتیجه‌گیری موفق هستند شرایط ما در فوتبال آسیا متزلزل می‌شود. اگرچه من مطمئن هستم که ما در بازی‌های برگشت امتیازات لازم را جمع‌آوری خواهیم کرد و به دور بعدی هم صعود خواهیم نمود و قطعاً در رنکینگ فیفا هم شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد. به نظرم نباید مأیوس باشیم و دوباره می‌توانیم جایگاه خود را به دست آوریم.
مجید جهانپور: سخت است، ولی دوباره برمی‌گردیم
مربی اسبق تیم ملی در این خصوص به خبرورزشی گفت: قطعاً حضور ما درصدر جدول رنکینگ فیفا در آسیا اعتبار خاصی به تیم ملی بخشیده بود و حالا پس از سال‌ها ما این جایگاه را از دست دادیم. قطعاً بازپس‌گیری اولی در آسیا خیلی سخت است، ولی ما توان این را داریم که دوباره برگردیم و با انجام چند بازی خوب بین‌المللی به صدر برسیم. ما به عراق و بحرین باختیم، ولی ژاپن تمام بازی‌هایش را برده و به طور حتم همین مسئله روی صدرنشینی ژاپن و سقوط ما تأثیر گذاشته است.
حسن حبیبی: شاید از این بدتر هم شد!
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: فدراسیون فوتبال در مدیریت کردن مارک ویلموتس بد عمل کرده و همین شده که تیم ملی انگار اصلاً سرمربی ندارد و تیم شرایط خوبی برای اردو‌ها و تمرینات ندارد. شاید با ادامه این روند ما دومی را هم از دست بدهیم و تا وقتی فدراسیون فکری به حال نحوه عملکرد ویلموتس و رفت و آمدهایش نکند سقوط تیم ملی ادامه پیدا خواهد کرد. ویلموتس باید با جدیت پای کار بایستد و تیم ملی را از شرایطی که در آن قرار داریم خارج کند.
حشمت مهاجرانی: می‌توانیم دوباره به صدر برگردیم
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: تیم ملی سال‌ها رنکینگ اول آسیا بود، ولی ۲ باخت پی در پی مقابل عراق و بحرین باعث شد این جایگاه را از دست بدهیم. به هر حال حالا ژاپن صدرنشین است و ما دوباره می‌توانیم با انجام بازی‌های خوب و کسب برد‌های مهم دوباره به صدر برگردیم. رنکینگ فیفا با دوم شدن وجهه فوتبال ما را خراب نمی‌کند چرا که ما می‌توانیم دوباره اوج بگیریم و در بازی‌های بعدی با کسب برتری مقابل رقبا خودنمایی کنیم. طبیعی بود که با ۲ باخت حساس در بازی‌های رسمی صدر را از دست بدهیم.
مهدی مناجاتی: همش تقصیر ویلموتس است
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص به خبرورزشی گفت: اگر به خودمان نیاییم و دیر بجنیم همین دومی را هم از دست می‌دهیم. به نظرم مقصر اصلی این اتفاق شخص ویلموتس است. او نسبت به تیم ملی جدیتی نشان نمی‌دهد و انگار تیم ما برایش مهم نیست. اگر فدراسیون فوتبال دست به کار نشود و ویلموتس را مجاب به کار درست و حسابی و حرفه‌ای نکند اوضاع از این بدتر هم خواهد شد. به نظرم می‌شود این جایگاه اولی را دوباره به دست آورد به شرطی که تیم را رها نکنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی