نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سانچس، سرمربی تیم امید قطر در پایان بازی تیم ایران را ستود و رسانه‌های قطری هم از تیم امید تعریف و تحسینش کردند. هرچند تعریف و تمجید مربی حریف دردی را دوا نمی‌کند.

تعریف و تمجید مربی حریف دردی را دوا نمی‌کند به گزارش خبرورزشی، تیم امید در آخرین بازی دوستانه خود با نتیجه ۲ بر یک مغلوب قطر شد. به ظاهر تیم امید در این بازی ارائه‌گر بازی خوبی برابر حریف بود و دست‌کم می‌توانست بازی را با نتیجه ۲-۲ به پایان ببرد. به خصوص که گفته شد خطای صورت گرفته روی مهدی قائدی داخل محوطه جریمه بوده و داور باید به سود ایران اعلام پنالتی می‌کرد. سانچس، سرمربی تیم امید قطر در پایان بازی تیم ایران را ستود و رسانه‌های قطری هم از تیم امید تعریف و تحسینش کردند.

همه این‌ها به جای خود، اما خوردن دو گل از تیم قطر آن هم در همان دقایق ابتدایی جای سؤال دارد و باید واکاوی شود چرا خط دفاعی تیم امید در دقایق ابتدایی بازی اینقدر متزلزل ظاهر شد؟ واقعیت این است که تعریف و تمجید مربی حریف و رسانه‌های آن‌ها از تیم امید دردی دوا نمی‌کند. آنچه رأی به صعود تیم امید به المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌دهد نتیجه است و نه چیز دیگری. در بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در تایلند هم ارائه بازی‌های خوب برابر حریفان دردی دوا نمی‌کند و تیم با نتیجه به المپیک صعود می‌کند نه ارائه بازی‌های تحسین‌برانگیز و مصاحبه مربیان حریف. این واقعیتی است که امید‌ها باید با خود زمزمه کنند.

با همه انتقاد‌هایی که به فدراسیون فوتبال وارد است باید گفت این بار فدراسیون فوتبال در تدارک تیم امید بسیار خوب و موفق عمل کرده است. تیم امید نماینده فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود و بعد از این بازی‌ها هم دیدار‌های تدارکاتی متعدد و خوبی را پشت‌سر گذاشته و اکنون باید به پختگی لازم و شرایط صعود رسیده باشد. اگر شکست برابر قطر با ارائه بازی خوب و همچنین ناداوری توجیه شود شکست دو بر یک برابر اندونزی قابل توجیه نیست. این یک واقعیت است که هنوز تیم امید به تیم مقتصد و باسیاستی تبدیل نشده است. در چنین شرایطی صعود سخت خواهد بود به خصوص که وزیر ورزش و جوانان صعود را به امید‌ها تکلیف کرده است.

فرصت باقی‌مانده تا شروع بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو فرصت خوبی است که حمید استیلی با تیمش بیشتر از نظر فرهنگی کار کند که در سایه بازی خوب باید قدر موقعیت‌ها را بداند و متوجه شود نتیجه است که ملاک قضاوت قرار می‌گیرد و بازی زیبا در پله دوم قرار دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی