نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا در حالی امشب شروع می‌شود که شاهد مهم‌ترین دیدار‌ها در مادرید و تورین خواهیم بود.

به گزارش خبرورزشی، کم‌کم تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهد شد. هفته پنجم در حالی امشب شروع می‌شود که شاهد مهم‌ترین دیدار‌ها در مادرید و تورین خواهیم بود؛ یکی نبرد رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن و دیگری جدال یوونتوس و اتلتیکومادرید. بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی که تقریباً صدرنشینی‌شان مسجل شده هم امشب به مصاف رقبا خواهند رفت.
گروه A؛ پاریس در مادرید صدرنشین می‌ماند؟
نبرد رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن را باید نبرد تیم‌های متمول قاره سبز دانست. یکی که از حدود ۲ دهه پیش با خرید‌های بزرگ لقب «کهکشانی‌ها» را یدک می‌کشد و دیگری که گران‌ترین بازیکن‌های جهان را در چند سال اخیر خریده است. در گروه A به نظر می‌رسید جدال صدرنشینی داشته باشند، اما باخت سنگین هفته اول رئال برابر پاریسی‌ها و سپس توقف برابر بروژ باعث شد تقریباً صدر را از دست بدهند. حالا فقط با یک تساوی در سانتیاگو برنابئو، پاری‌سن‌ژرمن صدرنشینی‌اش را مسجل خواهد کرد. با این وجود رئال در پی تلافی است و در ۴ بازی خانگی برابر حریف فرانسوی ۳ مرتبه پیروز شده. اگر رئال امتیاز‌های کامل را نگیرد و بروژ بتواند گالاتاسرای را شکست دهد، آن‌وقت بازی هفته پایانی‌شان برابر بروژ حساس خواهد شد. زیدان نمی‌خواهد کار به جایی برسد که هفته پایانی استرس صعود نکردن داشته باشند. اتفاقی که برای رئالی‌ها به شدت تلخ خواهد بود. بروژ مهمان گالاتاسرای است و تیم ترکیه‌ای می‌تواند با پیروزی خودش را به لیگ اروپا نزدیک کند. یک برد و ۲ تساوی رکورد گالاتاسرای برابر بروژ بوده و هیچ‌وقت برابر این حریف بلژیکی نباخته‌اند.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد‌های بزرگ در مادرید و تورین
گروه B؛ آقای‌خاص آمد
یکی از نتایج دور از انتظاری که در ماه‌های آخر حضور مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام رقم خورد، توقف در یونان برابر المپیاکوس بود. همانجا از بایرن دور شدند و وقتی ۷ گل از باواریایی‌ها دریافت کردند جایگاه پوچ روی نیمکت به خطر افتاد. حالا دیگر مربی محبوب آرژانتینی نیست و آقای‌خاص به لیگ قهرمانان برگشته. مورینیو زمانی با پورتو در لیگ قهرمانان شگفتی‌ساز شد و با اینتر هم قهرمانی در این مسابقات را جشن گرفت. هنوز آخرین روز‌های حضورش در این مسابقات همراه منچستریونایتد را یادمان هست، وقتی یوونتوس را در دقایق پایانی شکست داد و با دست گذاشتن کنار گوش خودش برای هواداران یووه کری خواند. امشب او برای نخستین مرتبه در ورزشگاه خانگی تاتنهام روی نیمکت خواهد نشست. تاتنهام با یک تساوی هم صعودش را قطعی می‌کند، اما مورینیو دوست دارد اولین بازی‌اش در این تورنمنت را هم با برد پشت‌سر بگذارد. بایرن‌مونیخ که برخلاف بوندس‌لیگا در لیگ قهرمانان قاطعانه شروع کرد و ۱۲ امتیازی است هم در بلگراد به مصاف ستاره‌سرخ خواهد رفت. ۳ برد، یک تساوی و ۲ شکست رکوردشان برابر ستاره‌سرخ است. آخرین باخت‌شان مقابل این حریف به سال ۱۹۹۱ برمی‌گردد. برد‌های بایرن با هانسی فلیک هواداران‌شان را به آینده تیم امیدوار کرده و این مربی هم جواز حضور روی نیمکت باواریایی‌ها تا پایان سال ۲۰۱۹ را گرفته است. خط حمله بایرن با ۱۵ گل زده در لیگ قهرمانان تا پایان هفته چهارم بهترین بوده است.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد‌های بزرگ در مادرید و تورین
گروه C؛ مثلث صعود
منچسترسیتی تقریباً خرج خودش را از دیگر تیم‌های این گروه سوا کرده. ۱۰ امتیاز و حاشیه امنیت ۵ امتیازی باعث شده امشب با یک تساوی برابر شاختار هم صعود کنند؛ اگرچه به برد پرگل دیگری مثل سال گذشته برابر این حریف اوکراینی فکر می‌کنند. با شکست چلسی، تیم پپ شرایط بهتری پیدا کرده و فصل قبل هم شاختار را با ۶ گل شکست داد. بازی رفت را هم با ۳ گل برد. با این وجود شاختار نمی‌خواهد فرصت صعود را از دست بدهد. فعلاً یک گل زده بیشتر در خانه حریف نسبت به دینامو باعث شده در رده دوم باشند و شاید همان تساوی ۳-۳ در زاگرب در روز آخر تعیین‌کننده باشد. آتالانتا هم با تساوی برابر سیتی شانس صعود پیدا کرده، اما باید هم دینامو را امشب ببرد و هم شاختار را هفته آینده. البته اگر شاختار امشب ۳ امتیاز نگیرد. دینامو بازی رفت به این حریف ایتالیایی ۴ گل زد و امشب در سن‌سیرو می‌خواهد بردش را تکرار کند. در ۳ بازی قبلی برابر آتالانتا ۲ تساوی و یک برد داشته‌اند. دینامو در حالی شانس صعود دارد که ۱۴ بازی متوالی است خارج‌از‌خانه برنده نشده. در این ۱۴ بازی لیگ قهرمانان یک تساوی و ۱۳ شکست داشته‌اند.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد‌های بزرگ در مادرید و تورین
گروه D؛ گذر چولو به تورین افتاد
فصل قبل دیگو سیمئونه برابر یوونتوس حواشی عجیبی داشت. حرکتش بعد از برد بازی رفت برابر هواداران یووه خبرساز شد. با این حال کریس رونالدو آن کار را جبران کرد تا کمی هواداران بانوی‌پیر آرام شوند. شکست برابر بایرلورکوزن شانس اتلتیکو برای صدرنشینی را کم کرده. باید یووه را ببرند تا بتوانند صدرنشین شوند، در حالی که تیم ساری با یک تساوی هم تقریباً صدرنشینی‌اش را قطعی خواهد کرد. اتلتیکو در زمین یووه هنوز گلی نزده. یک تساوی و یک شکست حاصل کارشان در تورین مقابل این حریف بوده است. بایرلورکوزن و لوکوموتیو مسکو هر دو ۳ امتیاز دارند و ناامید نیستند. شاید یووه پیروز شود و به‌خصوص لوکوموتیو که هفته آخر با اتلتیکو بازی خواهد کرد بتواند این حریف را شکست دهد و صعود کند. در هر صورت لوکوموتیو اگر پیروز شود قطعاً به لیگ اروپا صعود خواهد کرد. آمار بد تیم آلمانی که نگران‌شان می‌کند عدم گلزنی در دیدار‌های خارج‌از‌خانه است.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد‌های بزرگ در مادرید و تورین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی