نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شب دوم از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، برای بزرگان قاره سبز بسیار حساس و کلیدی است.

به گزارش خبرورزشی،  امشب در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا شاهد دو شبهِ‌فینال خواهیم بود؛ لیورپول- ناپولی و بارسلونا- دورتموند. در مجموع چهار گروه دوم لیگ قهرمانان اروپا حساس‌تر شده و خیلی از تیم‌ها همچنان شانس صعود دارند.
گروه E؛ باز هم آنفیلد، باز هم پارتنوپی
«بحران»، «درگیری»، «تنبیه» و «جریمه»؛ واژه‌هایی هستند که این روز‌ها بیشتر پیرامون ناپولی می‌شنویم. تیم کارلو آنچلوتی درگیر حواشی زیادی شده و رئیس با بازیکنان درگیر است. همین جنگ اعصاب‌ها هم قطعاً روی نتایج پارتنوپی تأثیرگذار خواهد بود. امشب در حالی جنگ صدرنشینی و حتی صعود را در آنفیلد برابر یکی از قدرتمندترین تیم‌های فعلی اروپا پیش‌رو خواهند داشت که تیمی همچون ردبول سالزبورگ هم منتظر لغزش آنهاست. ناپولی که در فصول گذشته رقیب بزرگ یوونتوس بود حالا تیم هفتم سری A است. در گروهش هم با وجود برتری برابر لیورپول در دیدار رفت، صدر جدول را از دست داده. فصل پیش هم که شرایط بهتری داشتند در آنفیلد شکست خوردند، اگرچه تیم شایسته‌ای برای صعود بودند. احتمالاً این مرتبه به یک تساوی و صعود هم رضایت خواهند داد، چراکه ردبول ۴ امتیازی حتی اگر ببرد هم هفته بعدی باید به مصاف لیورپول برود. تیم اتریشی هم امشب به مصاف خنک خواهد رفت. بازی رفت در میان ناباوری همه ۶ گل زدند و هالاند به تنهایی ۳ گل به ثمر رساند. هر نتیجه‌ای برای ردبول رقم بخورد، ارلینگ هالاند خودش را چهره کرده و چیزی که می‌خواسته در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به دست آورده است. همین که با ۱۹ سال سن در صدر جدول گلزنان قرار دارد خودش گویای توانایی و شایستگی اوست.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ چند فینال در یک شب!
گروه F؛ در نوکمپ مراقب اینتر باش
بارسلونای ۸ امتیازی و دورتموند ۷ امتیازی. یکی از پرانتقادترین بازی‌های این فصل کاتالان‌ها نبرد رفت با دورتموند بود. دیداری که در آن کمتر فرصت خلق کردند و ضربه در چهارچوب نداشتند. داستان در نوکمپ مثل بازی در زیگنال‌ایدونا‌پارک نیست، اما در هر صورت دورتموند با خط آتش خودش حریف خطرناکی خواهد بود، اما آمار نگران‌کننده برای هواداران دورتموند در اسپانیا به ثبت رسیده. تیم‌شان در ۱۱ بازی اخیر در سرزمین ماتادور‌ها ۴ تساوی و ۷ شکست داشته. با این حال حتی اگر یک مساوی امشب در نوکمپ بگیرند شانس صعودشان از بارسا و اینتر بیشتر خواهد بود، چراکه هفته پایانی باید برابر اسلاویاپراگ بازی کنند. نراتزوری که همچنان در ایتالیا به تعقیب یوونتوس ادامه می‌دهد، در لیگ قهرمانان نتایج خوبی نگرفته. حتی برابر اسلاویا هم در بازی رفت متوقف شدند، به شکلی که هواداران‌شان نمی‌توانند مطمئن باشند در این دو هفته نتایجی بگیرند که صعودشان به مرحله بعد را تضمین کند. نکته جالب درباره اسلاویا این است که برابر ایتالیایی‌ها در خانه نتایج نسبتاً خوبی گرفته. در ۶ بازی ۳ برد داشته، ۲ تساوی و یک شکست هم در پرونده‌اش ثبت شده. اینتر هم سال ۲۰۱۶ در زمین همین حریف ۳ بر یک شکست خورد. اسلاویا در حال حاضر با حاشیه امنیت ۱۱ امتیازی صدرنشین لیگ جمهوری‌چک است.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ چند فینال در یک شب!
گروه G؛ توپخانه لایپزیش
۲۲ گل در ۴ بازی اخیر بوندس‌لیگایی و گلزنی به روش‌های مختلف نشان می‌دهد تیم یولیان ناگلزمن یکی از بهترین‌های فعلی اروپا در فاز تهاجمی است. لایپزیش تیمی جذاب و دوست‌داشتنی شده که در لیگ قهرمانان هم در گروهی که تیم‌هایش قدرتی نزدیک به هم دارند به صدر رسیده. در لیگ قهرمانان نتایج‌شان اقتصادی بوده که برای صدرنشینی کفایت می‌کرد. امشب به مصاف بنفیکا خواهند رفت و عقاب‌ها با ۳ امتیاز می‌خواهند از آخرین شانس‌شان برای صعود استفاده کنند. این تیم پایتخت پرتغال در ۵ بازی آخرش در آلمان شکست خورده است. برای لایپزیش یک تساوی هم حکم صعود را امضا خواهد کرد، اما زنیت که با کسب ۴ امتیاز شروع خوبی در لیگ قهرمانان داشت با ۲ شکست متوالی برابر لایپزیش کار خودش را سخت کرد. با این حال هنوز چیزی از دست نرفته و اگر لیون را در ورزشگاه خانگی‌شان ببرند ورق به سودشان برخواهد گشت. هم‌امتیاز لیون می‌شوند و در بازی رودررو هم برنده خواهند بود. در خانه شکست‌ناپذیر بودند و حتی در لیگ برتر روسیه هم در کرستووسکی مغلوب نشدند، تا اینکه لایپزیش آن‌ها را مغلوب کرد. در ۳ بازی قبلی برابر لیون ۲ برد و یک تساوی داشته‌اند. هیچ تیم فرانسوی موفق نشده زنیت را شکست دهد. ۲ تساوی و ۴ شکست حاصل کار این تیم‌ها برابر تیم قدرتمند روسی بوده است.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ چند فینال در یک شب!
گروه H؛ ۷ امتیازی‌ها
بی‌شک جذاب‌ترین گروه این فصل لیگ قهرمانان اروپا گروه H بوده است. این را می‌توان از نبرد چلسی و آژاکس در استمفوردبریج متوجه شد. تیم‌هایی نترس که پا پس نمی‌کشند و دفاعی هم بازی نمی‌کنند تا صرفاً با کسب امتیاز‌ها صعود کرده باشند. چلسی در لیگ برتر نبرد‌های بزرگی را باخته و این کمی هواداران‌شان را نگران می‌کند. با این حال جوان‌های لمپارد هر کاری می‌توانند انجام می‌دهند. در بازی رفت به والنسیا باختند و کمی هم بدشانس بودند. آن شکست دلیلی بر اینکه بگوییم بازی برگشت را هم نمی‌توانند ببرند، نخواهد بود. با این وجود اگر بازی مساوی هم بشود کمی کار چلسی گره خواهد خورد، چراکه نبرد رودررو برابر والنسیا را باخته‌اند، اما بازی هفته آخر آن‌ها برابر لیل است و این را هم به‌عنوان جنبه مثبت داستان می‌توان در نظر گرفت. نکته مهم اینکه چلسی در مستایا برابر والنسیا شکست نخورده، ۲ برد داشته و یک تساوی. آژاکس اگر کمی باهوش بود می‌توانست ۳ امتیاز استمفوردبریج را حفظ کند. با این وجود آن بازی مساوی شد تا هر سه تیم ۷ امتیازی شوند. آژاکس در ۷ بازی آخرش در فرانسه ۲ تساوی و ۵ شکست داشته که آمار بدی محسوب می‌شود. البته لیل هم نتایج خوبی در اروپا نگرفته و با ۷ تساوی و ۸ شکست نشان داده صرفاً در این مسابقات شرکت می‌کند و موفقیتی در کار نیست. به نظر می‌رسد آژاکس بتواند طلسم پیروز نشدن در فرانسه را بشکند و مسیر صعودش را هموار کند.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ چند فینال در یک شب!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی