نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان به خبرورزشی گفت: حالا که فدراسیون تکواندو آذربایجان توجه‌ای به بچه‌ها ندارد، چشم امید آن‌ها به من است.

خبرورزشی/ فتح‌الله فتحی؛ رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان، بهترین مربی جهان شد. مربی که بعد از المپیک ریو به جمهوری آذربایجان کوچ کرد و نتیجه چهار سال کارش لقب بهترین مربی دنیاست. او جایزه اش با پایان فینال گرندپریکس در هتل لوته پلازا مسکو گرفت. رضا مهماندوست خوشحال است از این اتفاق شیرین، اما برایش مهمتر این است که یک ایرانی است. میلاد بیگی تکواندوکار ایرانی‌الا‌صل از تیم او سهمیه المپیکش را گرفته و تکواندوکار سنگین وزنش هم سرنوشتی مثل سجاد مردانی دارد و باید در گرند‌اسلم سهمیه اش را قطعی کند.
مهماندوست هر چند دو سال اول کارش گل و بلبل بود، اما دو سالی است به خاطر بی‌توجهی فدراسیون آذربایجان در مضیقه است، اما او با چنگ و دندان تیمش را حفظ کرده است.

از مراسم تقدیری که در مسکو برگزار شد، صحبت کنید؟
مراسم انتخاب بهترین‌های جهان هر ساله در پایان سال میلادی با نظر کارشناسان، مسئولان فدراسیون جهانی و کشور‌های شرکت‌کننده برگزار می‌شود. این بار هم این مراسم در پایان فینال گرند‌پریکس در هتل لوته پلازا مسکو برگزار شد و من بهترین مربی شدم.

از لقب بهترین مربی دنیا چه احساسی داری؟
از اینکه یک ایرانی بهترین مربی دنیا شده، خیلی خوشحالم. این افتخار فقط برای من نیست و متعلق به همه مردم ایران است. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم یک ایرانی هستم و تمام انگیزه و هدفم این است تا به عنوان یک ایرانی برای کشورم افتخارآفرین باشم.

عملکرد تکواندوی ایران را در روسیه چطور دیدید؟
تیم ایران تیمی بسیار خوب و منسجمی است و تکواندوکاران با نمایش خوب خود نشان دادند از توانایی بالایی برخوردارند و می‌توانند حرف‌های زیادی در المپیک داشته باشند. بازی‌های تکواندوکاران ایرانی را از نزدیک تماشا کردم، هر چهار تکواندوکار مردانه جنگیدند و ۲ سهمیه گرفتند. سجاد مردانی هم نیز این شانس را دارد تا از طریق گرنداسلم سهمیه بگیرد و با آمادگی که در او دیدم مطمئن هستم که با طلای مسابقات گرنداسلم ووشی چین سهمیه اش را نهایی کند.

مبارزه میرهاشم چطور بود؟
میرهاشم اگر چرخش لحظه آخر را نداشت، حالا مدال طلا گرفته بود و یا آرمین هادی‌پور چند بار برابر حریف روسی جلو افتاد، که به خاطر فشار مسابقات این اشتباهات اجتناب‌ناپذیر بود.

مهماندوست‌: شرایط بدی داریم، فدراسیون آذربایجان ما را فراموش کرده است!

وضعیت تکواندوی آذربایجان برای المپیک چطور است؟
بعد از المپیک ریو، شرایط بدی را تجربه کردیم و فدراسیون تکواندو آذربایجان ما را فراموش کرد. سه سال است که در پرداخت حقوق کادر فنی و تکواندوکاران، پاداش‌ها، تهیه امکانات تمرینی و... مشکل داریم و به ۲۶ تورنمنت و گرندپریکس را به دلیل مشکلات مالی اعزام نشدیم. با این شرایط دوست ندارم رفیق نیمه راه باشم و وسط کارتیم را رها کنم.

جایگاه تکواندوکاران تیم‌تان در رنکینگ کجاست؟
وضعیت بسیارخوبی در رنکینگ داشتیم، اما بی‌توجهی‌ها باعث شد موقعیت‌مان به خطر بیفتد و درشرایط سختی قرار بگیریم. حالا میلاد بیگی با مدال نقره فینال گرندپریکس روسیه نفر دوم رنکینگ است و سهمیه اش را گرفته است، هفته آینده با رادیک عیسی‌اف به گرنداسلم ووشی چین می‌رویم اگر او موفق به کسب مدال طلا شود سهمیه اش نهایی می‌شود، وگرنه باید در مسابقات قاره‌ای به دنبال سهمیه دوم باشیم. دو تکواندوکار دختر هم برای سهمیه از مسابقات قاره‌ای تلاش خواهند کرد که کار بسیار سختی است.

فکر می‌کردی که به عنوان بهترین مربی انتخاب شوید؟
هیچ وقت به این فکر نکرده‌ام که بهترین مربی جهان شوم و همیشه کار خود را با جدیت انجام دادم و بقیه مسائل را به خدا واگذارکردم. انتخاب بهترین مربی سال با نظر رؤسای فدراسیون‌ها، مربیان، داوران، کادر اجرایی فدراسیون جهانی و ورزشکاران تیم‌های سراسر جهان برگزار شد و از میان ۸ مربی کاندیدا با لطف دوستان انتخاب شدم.

خیلی از هواداران موفقیت شما را تبریک گفتند، نظرت درباره این پیام‌ها چیست؟
نمی‌دانم چه بگویم. پیام‌های محبت‌آمیز دوستان را دیدم و خیلی از این بابت خوشحال و ممنون هستم که مرا مورد لطف خود قرار دادند. خدا را شکر می‌کنم که در میان مردم و رسانه‌های ایران جایگاهی دارم و خوشحالم موفقیتم دیده شد.

در آذربایجان ماندنی هستید؟
سه سال است که با مشکلات مالی و امکانات تمرینی روبه‌رو هستیم. با این شرایط دوست ندارم رفیق نیمه راه باشم و کار را ناتمام رها کنم. حالا که فدراسیون تکواندو آذربایجان توجه‌ای به بچه‌ها ندارد، چشم امید آن‌ها به من است، به همین دلیل فعلاً ادامه همکاری می‌دهم و امیدوارم با موفقیت‌هایی که تکواندوی آذربایجان در فینال گرندپریکس به دست آوردیم فدراسیون تکواندو آذربایجان هم ما را فراموش نکند و تا المپیک حمایت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی