نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه آزمون را «سردار ایرانی» خطاب می‌کنند، اما واکنش او به این لقب واکنش جالبی است: خب اسمم سردار است، ولی خودم سرباز ایرانم.

به گزارش خبرورزشی، همه او را به اسم «سردار ایرانی» می‌شناسند، پسری که سال‌هاست پرچم ایران را در اروپا بالا نگه داشته. بعد از علی دایی همه فکر می‌کردند کسی مثل او زاده نخواهد شد ولی یکی مثل «سردار آزمون» برای فوتبال ایران زاده شد. او خواه‌ناخواه به دل موفقیت زده و هر روز گام بلندی برای ثبت رکورد‌ها برمی‌دارد. آمار گلزنی او در تیم ملی فوق العاده است. ماشین گلزنی‌اش در اروپا خاموش نمی‌شود. سردار هر روز انگار تکامل بیشتری پیدا می‌کند و همه باور دارند روزی از راه می‌رسد که سردار را در باشگاهی بزرگ و لیگی مطرح‌تر خواهند دید. سردار در لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی به بزرگان نشان داد پتانسیل بالایی دارد؛ شبیه به یک انرژی بالقوه که باور داریم هنوز به‌طور کامل بالفعل نشده. سال‌هاست همه می‌گویند حق او را در آسیا می‌خورند. انگار در این قاره عناوین برای بازیکنانی نیستند که آبرودار قاره در اروپا هستند. سردار هم یکی از آن بازیکنان.

سایت معتبر فاکس‌نیوز نام ۲۴ نامزد کسب عنوان مرد سال فوتبال آسیا را اعلام کرد که در بین آن‌ها نام آزمون هم به‌چشم می‌خورد. در لیست نام بازیکنان مطرح زیادی دیده می‌شود ولی حتی حضور در این لیست هم برای سردار مهم نیست، چون او به چیز‌های دیگری فکر می‌کند، به اینکه دل مردم را فتح کند نه سکو‌ها و جایزه‌ها را. وقتی از سردار در این باره سؤال می‌کنیم، بدون اینکه مکثی کند جواب می‌دهد: «این را همیشه گفته‌ام، باز هم می‌گویم. من برای عناوین و جایزه‌ها بازی نمی‌کنم. از روز اولی که فوتبال بازی کردم، هدفم کسب عناوین فردی نبود. تیم مهم است و بس. چه در تیم ملی و چه در تیم باشگاهی‌ام، تمام تلاشم را کردم تا بتوانم مثمرثمر باشم. همیشه منافع تیمی برایم بر منافع فردی ارجحیت داشته. الان هم فقط و فقط موفقیت تیم ملی و باشگاهم اهمیت دارد، نه چیز دیگری.»

همه آزمون را «سردار ایرانی» خطاب می‌کنند، اما واکنش او به این لقب واکنش جالبی است: «خب اسمم سردار است ولی خودم سرباز ایرانم. می‌خواهم اینجا از مردم تشکر کنم. آن‌ها همیشه انگیزه فوتبالیست‌ها برای موفقیت هستند. این را جدی می‌گویم، برای من با مردم بودن از هر جایزه‌ای مهمتر است. امیدوارم بتوانم جواب محبت‌های آن‌ها را در زمین بازی بدهم، چون بیش از این کاری از دستم برنمی‌آید. نه تنها من بلکه انگیزه همه در تیم ملی همین است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی