۱
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هانس دیتر فلیک تا پایان فصل سرمربی بایرن خواهد ماند، چرا که به دلایلی نشان داده شایسته نفر اول نیمکت باواریایی‌ها بودن است.

به گزارش خبرورزشی، سرانجام به پایان نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگای آلمان در فصل 2020-2019 رسیدیم. موعدی که باشگاه بایرن‌مونیخ تعیین کرده بود سر رسید و هیچ گزینه‌ای برای سرمربیگری باواریایی‌ها انتخاب نشد. کارل هاینتس رومنیگه رسماً اعلام کرد، هانس دیتر فلیک تا پایان فصل سرمربی تیم باقی خواهد ماند و این حضور موقت او طولانی‌تر خواهد شد. فلیک که سال‌ها دستیاری را در تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ تجربه کرده به دلایلی نشان داده شایسته هدایت باواریایی‌ها هست. دلایلی که سایت رسمی بوندس‌لیگا آن‌ها را برشمرده و مرور خواهیم کرد.

1) رکورد پیروزی
وقتی بایرن‌مونیخ با شکست 5 بر یک برابر اینتراخت‌فرانکفورت تحقیر شد و نیکو کواچ را برکنار کردند، به نظر می‌رسید با هانسی فلیک هم اعتمادبه‌نفس از دست رفته‌شان برنگردد. اما فلیک با برد 2 بر صفر در لیگ قهرمانان برابر المپیاکوس کارش را شروع کرد و سپس تیمش در کلاسیکر موفق شد دورتموند را با 4 گل درهم بکوبد. پیروزی 2 بر صفر برابر ولفسبورگ نظرها را به فلیک جلب کرد. البته در این بین بایرن شکست‌های متوالی برابر بایرلورکوزن و مونشن‌گلادباخ هم داشته، اما 5 برد در 7 بازی با مربی که پسوند «موقتی» را یدک می‌کشد، رضایت‌بخش است. هانسی با تیمش تاتنهامِ مورینیو را هم شکست داد. اگر نتایج ملاک است، چه چیزی بیش از این از فلیک می‌خواهید؟

2) سیل گل‌ها
بایرنی‌ها به طرز شگفت‌انگیزی خیال‌شان بابت خط آتش راحت است. بایرن خیلی راحت تیم‌هایی که مالکیت توپ را ندارند، مجازات می‌کند. تخریب دیوار زردِ دورتموند با 4 گل، مجازات وردربرمن با 6 گل و درهم کوبیدن ستاره‌سرخ در لیگ قهرمانان با 6 گل، نشان از حفظ قدرت خط حمله باواریایی‌ها دارد. در مجموع در 10 بازی که فلیک هدایت بایرن را برعهده داشته این تیم 32 گل زده، یعنی به طور میانگین 3.2 گل در هر بازی. آماری شگفت‌انگیز که بی‌رحمی‌شان در فاز حمله را نشان می‌دهد.

3) ظهور ستاره‌های جدید
با حضور هانسی فلیک برخی جوانان فرصت پیدا کرده‌اند بازی کنند و خودی نشان دهند. از وقتی دیوید آلابا اجباراً به مرکز خط دفاعی رفت، آلفونسو دیویس در سمت چپ دفاع قرار گرفت و شایستگی‌هایش را در پستی که پست تخصصی‌اش نبود، نشان داد. در بازی برابر فرایبورگ و ولفسبورگ که گلزنی برای بایرن‌مونیخ سخت شده بود یاشوا زیرکزی مهاجم 18 ساله هلندی به میدان آمد و گل‌های برتری را زد. او مراحل ترقی را به‌خوبی سپری کرده است. در آینده هم منتظر دیدن بازی بازیکنانی مثل سارپیت سینگ 20 ساله، لئون دایاکو 18 ساله، اولیور باتیستا مِیر 18 ساله و لوکاس مِی 18 ساله در ترکیب بایرن باشید. آن‌ها در دوران فلیک به نیمکت بایرن رسیده‌اند.

چرا هانسی فلیک لیاقت مربیگری بایرن‌مونیخ را دارد؟

4) رکورد لیگ قهرمانان
برتری برابر المپیاکوس در اولین حضور فلیک روی نیمکت بایرن اتفاقی بود که در لیگ قهرمانان در دیدار برابر ستاره‌سرخ و تاتنهام هم رخ داد و رکورد صددرصد پیروزیِ آن‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حفظ شد. بایرنی‌ها نه‌تنها همه بازی‌های‌شان را بردند، بلکه رکورد گلزنی‌شان را به 24 گل در 6 بازی یعنی به طور میانگین 4 گل در هر بازی رساندند. از این بین 11 گل در 3 بازی حضور فلیک به ثمر رسید. بر اساس عملکردی که از بایرنِ فلیک دیده‌ایم هیچ ناامیدی وجود ندارد که این تیم با مربی که قرار بود موقت باشد تا مراحل بالا پیش نرود. چلسی حریف بعدی است که در مرحله یک‌هشتم نهایی با آن روبه‌رو خواهند شد.

5) بازگشت بازیکن‌ها
جای تعجب نیست که وقتی بازیکنان بایرن‌مونیخ لبخند می‌زنند، هانسی فلیک ذوق می‌کند. یاشوا کیمیش می‌گوید دستیار یواخیم لو در جام‌جهانی 2014 ایده‌های روشنی دارد. روبرت لواندوفسکی توضیح می‌دهد فلیک مرد مناسب برای نیمکت باواریایی‌ها به شمار می‌رود و دانش تاکتیکی و درک او از فوتبال در سطح بالایی قرار دارد. همچنین لِوا اعتقاد دارد در مدت کوتاه فلیک توانسته به بازیکنان نشان بدهد چگونه می‌توانند در بازی‌ها برای پیروز شدن، بهتر کار کنند. دیگر نیازی به گفتن نیست که در بایرن این روزها همه بازیکنان خوشحال هستند. اگرچه افتخارات داخلی سال قبل هم به‌دست آمد، اما با شرایطی که اکنون می‌بینیم شاید بایرن مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Hamidreza kiani IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    از نظر من بهترین مربی فوتبال دنیا هانسی دیتر فلیک هست هم بهترین مربی جهان شد و هم تیمش را بهترین تیم جهان کرد . از مطالب شما هم متشکرم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی