نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بعضی‌ها به اشتباه اسم تیم امید را تیم ناامید گذاشتند و این خیانت به فوتبال ملی است. این تیم امید تیم ملی است.

به گزارش خبرورزشی، با تیم امید خوب برخورد نمی‌کنیم. مربیان که در ماه‌های اخیر برای بازیکن دادن به تیم امید حمید استیلی را خون به جگر کردند، کارشناسان هم در مصاحبه‌های خود مدام از ناامیدی حرف می‌زنند. اینکه تیم در ۴ دهه اخیر به المپیک صعود نکرده و این‌بار هم صعود نمی‌کند! به واقع پالس‌هایی که برای تیم امید مخابره می‌کنیم تنها حس ناامیدی است. در حالی که این اشتباه محض است. در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به‌نظر می‌رسد و هیچ بعید نیست تیم امید در تایلند ارائه‌گر بازی خوبی برابر حریفان باشد و در نهایت هم به المپیک صعود کند.
در روز‌های باقی مانده هر کسی باید به نوعی و با کاری که از دستش برمی آید از تیم امید حمایت کند و حس خوبی را به این تیم انتقال دهد. فدراسیون فوتبال باید با کمک گیری از کمیته ملی المپیک پاداش برد و صعود برای بازیکنان در نظر بگیرد. چه بخواهیم و چه نخواهیم قول پاداش در روحیه بازیکن تأثیر مثبت می‌گذارد و انگیزه بازیکن را برای ارائه بازی خوب در زمین بالا می‌برد. باید برای تیم امید یک مراسم بدرقه خوب تدارک ببینیم. به همان اندازه که صعود تیم امید به المپیک برای ما مهم است باید به همان اندازه به تیم امید اهمیت بدهیم. اهمیت به امید در حرف نیست. باید این را در عمل نشان دهیم تا بازیکنان متوجه شوند. در غیر این‌صورت این حس القاء نمی‌شود. یکی از راه‌های انتقال این حس همان‌طور که اشاره شد می‌تواند برگزاری مراسم بدرقه خوب برای تیم امید باشد.
بعضی‌ها به اشتباه اسم تیم امید را تیم ناامید گذاشتند و این خیانت به فوتبال ملی است. این تیم امید تیم ملی است. تیمی که می‌تواند با صعود به المپیک ناکامی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها و در مصاف با بحرین و عراق را پاک کند. کارشناسان می‌توانند با مصاحبه‌های مثبت خود به تیم امید روحیه دهند. همان‌طور که چندی پیش برخی پیشکسوتان با حضور در تمرینات تیم امید به بازیکنان روحیه دادند و آن‌ها را برای صعود امیدوار کردند.
فوتبال یک مسابقه است. مسابقه‌ای که نتیجه اش از پیش تعیین شده نیست. حتی اگر تیمی در بازی قبلی بدترین نتیجه را گرفته باشد در بازی پیش‌رو می‌تواند با ارائه بهترین بازی نگاه‌ها را نسبت به خود تغییر دهد. تیم امید در ماه‌های اخیر به ازبکستان، اندونزی و قطر باخت، اما این باخت‌ها برای گذشته است. بازی‌های آینده می‌تواند نتایج دیگری برای ما به همراه داشته باشد چراکه قرار است تیم امید با تدارک خوبی که داشته ارائه‌گر بازی‌های بهتری برابر حریفان باشد. بنابراین و بدون تعارف و بدون اینکه نیتی برای روحیه دادن به تیم امید داشته باشیم باید اذعان کنیم امکان بهترین نتایج از سوی تیم امید وجود دارد.
هر که کاری از دستش برمی آید باید برای تیم امید انجام دهد. تا دیر نشده. چون وقتی دیر شود حکایت نوشدارو بعد از مرگ سهراب است. بازیکن قدیمی می‌تواند با یک استوری تیم امید را به ارائه بازی‌های خوب در تایلند دلگرم کند. آنی که در کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال نشسته می‌تواند با در نظر گرفتن پاداش زمینه را برای موفقیت تیم امید فراهم کند.
وقتی سوت آغاز بازی به صدا در بیاید تلویزیون گوشه تصویر می‌نویسد ایران. نه تیم امید یا تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران. این تیم ملی است و باید نگاه ملی داشته باشیم.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
صادقانه چند درصد برای تیم امید شانس صعود قائل هستید؟
مرتضی محصص: رقبای سرسختی داریم، ولی ناامید نیستیم
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: ما هم بازیکنان شایسته‌ای داریم و هم از کادر فنی مجربی بهره می‌بریم و من به این تیم و توانایی‌هایش خوشبین هستم. اگرچه باید قبول کرد ما رقبای سرسختی داریم و کره جنوبی، چین و ازبکستان هر کدام مدعی صعود هستند، ولی ما ناامید نیستیم و فکر می‌کنم بتوانیم از پس این تیم‌ها برآییم. صادقانه باید بگویم حوادث فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، ولی ما در این گروه مدعی صعود به مرحله بعد هستیم.
ابراهیم قاسمپور: متأسفانه تدارکات خوبی نداشتیم
سرمربی اسبق تیم امید در این خصوص به خبرورزشی گفت: تیم امید چندین مربی عوض کرد و تدارکاتی مناسبی هم نداشت. باشگاه‌ها و تیم ملی با هم همکاری نمی‌کردند و شرایط بدی در تیم ملی حاکم بود، ولی به نظر می‌رسد کم‌کم آرامش به تیم امید بازگشته و اردوی قطر هم کمک زیادی به استیلی خواهد کرد تا تیمش را هماهنگ کند. در فوتبال نمی‌شود پیش‌بینی کرد چه نتایجی رقم می‌خورد، ولی من معتقدم بازیکنان ما استعداد بالایی دارند و می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم.
محمد پنجعلی: باید به صعود بچه‌ها امیدوار باشیم
سرمربی اسبق تیم امید در این خصوص گفت: ما باید خوشبینانه به تیم امید و شرایطی که دارد، نگاه کنیم. اگرچه در راه آماده‌سازی این تیم مشکلات زیادی وجود داشته و خیلی از تیم‌ها حاضر به همکاری با کادر فنی نبودند، ولی روی هم رفته کسب برتری مقابل چین و ازبکستان در توان بچه‌ها دیده می‌شود و مقابل کره جنوبی هم می‌توانیم فوتبال قدرتی و محکمی ارائه دهیم و با کسب امتیاز راهی مرحله بعدی شویم. باید به این بچه‌ها برای صعود امیدوار باشیم.
بیژن ذوالفقارنسب: شانس بیاوریم صعود می‌کنیم
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: تیم امید برای اینکه آماده بازی‌های مقدماتی المپیک شود، شرایط سختی را تجربه کرد و از برنامه‌ریزی مناسب و تدارکات کافی برخوردار نبود و نباید از این تیم توقع زیادی داشته باشیم و همین که بچه‌ها بتوانند بازی‌های خوبی ارائه دهند و مقابل چین و کره جنوبی عملکرد مثبتی داشته باشند، خوب است. با این وجود من معتقدم اگر شانس بیاوریم، می‌توانیم از این گروه صعود کنیم.
حسن حبیبی: ساختار خوبی در فدراسیون نداریم
سرمربی اسبق تیم‌های امید و بزرگسالان در این خصوص به خبرورزشی گفت: فدراسیون ساختار مناسبی برای تیم‌های ملی اعم از بزرگسالان و امید نداشته است و شما دیدید که چطور تیم ملی با ویلموتس شرایط بدی پیدا کرد و امید‌ها هم مرتباً دستخوش تغییر روی نیمکت کادر فنی شدند. ما اگر بتوانیم صعود کنیم، به خاطر برنامه‌ریزی و تدارکات تیم نبوده است و فقط این پتانسیل بازیکنان و تلاش کادر فنی خواهد بود که کمک‌حال تیم ملی خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی