نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرعتی زن والیبال ایران به خبرورزشی گفت: باید برای سهمیه المپیک تلاش مضاعف کنیم چراکه همه تیم‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و ما هم باید با قدرتمند برویم.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ سیدمحمد موسوی بهترین مدافع پلاس لیگا از امروز به جمع اردونشینان تیم ملی والیبال اضافه شد. هر چند ۷ روز مانده به سفر چین آمده، اما آماده آماده است؛ سرحال و بدون خستگی تا روز‌های آخر تمرین در تهران با بقیه برای انتخابی المپیک هماهنگ شود. آن هم بعد از تجربه جالبش در نیم‌فصل اول پلاس لیگا.

بازی در نیم‌فصل پلاس‌لیگا چطور تجربه‌ای بود؟
من امسال نیم‌فصل متفاوتی داشتم چرا که پلاس لیگا تفاوت زیادی از نظر کیفی، برنامه‌ریزی و حواشی دارد. لیگی به مراتب متفاوت و بهتری است چراکه پلاس لیگا بعد از سری A ایتالیا در ردیف لیگ‌های خوب است. مارکتینگ عالی دارد و باشگاه‌ها از جیب‌شان هزینه نمی‌کنند و وابسته به دولت هم نیستند. باشگاه اولشتین ۷۰ سال قدمت دارد. من وقتی شنیدم تعجب کردم، در حالی که نمی‌دانستم ۷۰ سال پیش والیبال در ایران بوده یا نه؟ اما آن‌ها لیگ والیبال داشته‌اند. ما خیلی چیز‌ها باید از آن‌ها یاد بگیریم که فکر می‌کنم زمان زیادی می‌برد که اگر همت نباشد، شدنی نیست.

پس با این حساب، ادعای اینکه، لیگ ایران جزو لیگ‌های برتر دنیا است، غلط است؟
حالا دیگر نمی‌شود این ادعا را داشت چراکه دیگر بازیکنان خارجی نداریم و ملی‌پوشان زیادی هم بیرون از ایران بازی می‌کنند، اما زمانی این ادعا درست بود و از نظر سرمایه و کیفیت بعداز لیگ‌های لهستان، روسیه و ایتالیا جزو ۴-۵ لیگ برتر دنیا بود. همان‌طور که ما با پیکان در جام باشگاه‌های جهان بازی‌های نزدیکی با تیم‌های بزرگ دنیا انجام دادیم و سوم شدیم. در سال‌های قبل سطح کیفی لیگ و فنی به لیگ‌های بزرگ دنیا نزدیک بود، اما از نظر برنامه‌ریزی و سازماندهی نه. حالا هم که تمرکز روی تیم ملی است. حتی می‌شنویم که بعضی‌ها می‌گویند لیگ می‌خواهیم چه کار؟ اگر این حرف را به خارجی‌ها بگوییم تعجب می‌کنند.

پس تو راضی هستی از اینکه امسال لژیونر شدی؟
من صد درصد راضی‌ام. سال قبل می‌خواستم خارج از ایران بازی کنم، اما نشد چراکه لیگ ما ضعیف شده. خوشبختانه امسال فرصت خوبی پیش آمد.

تو با پایان نیم‌فصل اول پلاس لیگا بهترین مدافع روی تور و مهاجم هستی. این خوشحال‌کننده است؟
با اینکه بهترین مدافع روی تور پلاس لیگا شده‌ام، اما خودم هنوز از شرایطم صد درصد راضی نیستم. فکر می‌کنم می‌توانستم بهتر کار کنم. ولی شرایط جور نبود، چراکه تیم ما تیمی گردن کلفت با بازیکنان سطح بالا نیست، شاید در ایران قهرمان می‌شد، اما در پلاس لیگا تیم متوسطی است که بین تیم‌های چهارم تا هفتم جدول است. پست من هم دفاع وسط است و خیلی مرتبط با پست‌های دیگر. به نظرم هنوز آنچه که باید نشان نداده‌ام.

چرا؟
من اول فصل بعد از ۲۰ روز استراحت کامل و بدون تمرین وارد پلاس لیگا شدم و اصلاً آماده نبودم. زمان برد تا به شرایط خوب برسم. در ۷-۸ بازی تیم خیلی خوب بود و بعضی بازی‌ها هم نه. فکر می‌کنم نیم‌فصل دوم شرایط بهتراز این شود.

با شروع اردو، خستگی بازیکنان، مهمترین دغدغه کولاکوویچ بود، شما هم با خستگی کار را شروع می‌کنید؟
ما اصلاً اینجا خسته نمی‌شویم چراکه برنامه‌ریزی درست است و ما هر ۵ روز یک بازی داریم نه اینکه یک هفته استراحت کنیم و با فاصله سه روز دو تا بازی داشته باشیم. برنامه هر ۵ روز یک بازی بازیکنان را خسته نمی‌کند و فرصت ریکاوری می‌دهد. خستگی بازیکنان ما در لیگ به خاطر هفته‌ای دو بازی است و ۸ روز سه بازی. من اصلاً نمی‌دانم چرا لیگ یک‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود؟ آن هم وقتی پخش مستقیم نمی‌شود. در حالی که همه بازی‌های تیم‌های پلاس لیگا پخش مستقیم می‌شود. هیچ بازی نیست که پخش نشود. هم درآمد بالایی برای باشگاه‌ها دارد و هم بازیکنان خسته نمی‌شوند.

با مصدومیت امیر غفور، شهرام محمودی دوست صمیمی تو دوباره به تیم ملی برگشت، برگشت او برایت خوشحال‌کننده است؟
از یک طرف برای امیر خیلی ناراحتم و تیم ملی چرا که تیم ملی در این چند سال خیلی به امیر غفور وابسته است. امیر بازیکن بزرگی است که متأسفانه در این شرایط قرار گرفت که امیدوارم مصدومیتش خیلی حاد نباشد و برای المپیک برگردد. شهرام هم بازیکن باتجربه‌ای است که با شرایط بدنی مناسب کمک حال خوبی برای تیم است. خوشحالم از برگشتش و امیدوارم موفق باشد.

انتخابی المپیک را چطور می‌بینی؟
ایران با اختلاف شانس اول المپیک است. اگر اتفاق خاصی نیفتد. هر چند نبود امیر و فرهاد به تیم ضربه می‌زند، اما ما بازیکنان جوان باکیفیتی کم نداریم. باید برای سهمیه المپیک تلاش مضاعف کنیم چراکه همه تیم‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و ما هم باید با قدرتمند برویم. این‌طور نیست که بلیت توکیو را از قبل برای ما کنار گذاشته باشند و منتظر تا ما بگیریم، باید برایش زحمت بکشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی