نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از سه سال ریاست به درخواست پزشک قلب خود از سمت خود استعفا داد.

خبرورزشی/ جهانگیر کوثری؛ مهدی تاج از بازیکنان شناخته شده فوتبال اصفهان و سپاهان بود و پست‌های مدیریتی فراوان هم داشت. معاون بنیاد اصفهان، قائم‌مقام اداره کل بازرگانی، معاونت فروش و صادرات ذوب‌آهن و فولاد مبارکه اصفهان، مدیرعامل فولاد غدیر، مدیرعامل فولاد متیل، مدیرعامل باشگاه سپاهان، رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال، دبیر کل اتحادیه مدیران فوتبال کشور، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته تیم‌های ملی، رئیس کمیته داوران، رئیس سازمان لیگ و سرانجام رئیس فدراسیون فوتبال و مرد متمولی که هیچ نیاز مالی نداشت و ندارد و از پول لبریز است و اشباع!
مهدی تاج ۶۰ سال تمام سن دارد و شرایط جسمانی به ویژه قلب ناآرام او اجازه نداد به این مدیریت پرتنش و پرتلاطم ادامه دهد. مرد خونسرد فوتبال طی این سه سال بار و فشار سنگین فوتبال را در جامعه پرتنش ایران تحمل کرد و بار‌ها به دفاع از برنامه‌های خود به مقابله با رسانه‌ها، مجلس و حتی وزیر ورزش پرداخت و ماند تا سرنوشت به گونه‌ای دیگر او را دعوت به استعفا نمود تا التهاب و فضای متشنج فوتبال را به حال خود رها کند.
از سال ۱۳۲۵ تا به امروز فدراسیون فوتبال ۳۵ رئیس داشته است، یعنی طی ۷۳ سال که علی کنی، محسن حداد، حسین سیاسی و حسین مبشر، مصطفی مکری و حسین سرودی، حسین آبشناسان و علی کفاشیان، دو بار در این مدیریت فعالیت نمودند که کامبیز آتابای به مدت ۶ سال در یک دوره طولانی‌ترین مدیریت را داشت. تقریباً هر دو سال یک رئیس! حالا با این آمار چه انتظاری از پیشرفت و استمرار در برنامه‌ریزی و برنامه درازمدت باید داشت. اتفاقاً در دوره کامبیز آتابای ما ریاست کنفدراسیون آسیا را نیز به دست آوردیم و تا سال ۱۳۵۷ قدرتنمایی کردیم. در بین ۳۵ رئیس در فوتبال ۱۳ رئیس فوتبالی و فوتبال‌باز بودند و ۷ رئیس عضو تیم‌های ملی فوتبال ایران. حسین مبشر، حسین سرودی، ناصر نوآموز، هادی طاووسی، حسین راغفر، داریوش مصطفوی و محمد دادکان. در بین این رؤسا همه نوع شخصیت با پست‌های متفاوت سیاسی، اجتماعی، نظامی و ورزشی دیده می‌شود و آن که بر کرسی ریاست آسیا تکیه داد اسب‌سوار بود نه فوتبالیست.
حالا در سال ۱۳۹۸ و در آغاز سال جدید مسیحی، با شرایط موجود تحریم‌ها و برداشت‌های متضاد از فوتبال و خواسته‌های بانوان در این رشته و در پیش بودن بازی‌های مقدماتی جام جهانی و هوای ابری شکست‌ها از بحرین و عراق چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود؟ کدام شخصیت جسارت و شهامت آن را دارد که این مسئولیت بزرگ را بپذیرد؟ آیا رؤسای امتحان پس‌داده می‌توانند دوباره روی این صندلی بنشینند و یا تجربه دیگری و یا جانشینی از طرف مهدی تاج معرفی شود و حمایت‌ها از او صورت بگیرد. مرد اول هیئت رئیسه هم در این شرایط می‌تواند گزینه وی باشد. محمود اسلامیان با همان تواضع و مهربانی در مقابل سیل ناملایمات فوتبال! چه کسی رئیس می‌شود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی