نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راه برون‌رفت از بحران و تعلیق و هرگونه تنش در فوتبال این است که سازمان بازرسی کل کشور یا وزارت ورزش و جوانان مانع حضور حیدر بهاروند روی صندلی مهدی تاج نشوند.

به گزارش   خبرورزشی ، مهدی تاج دیروز از سمت خود استعفا کرد. پیش‌تر خبرورزشی به این خبر مهم اشاره کرد، اما دوستان به جای پذیرش واقعیت‌ها خبر را تکذیب کردند، اما به فاصله ۲۴ ساعت فدراسیون فوتبال به طور رسمی این خبر را تأیید کرد. طبق قانون نایب‌رئیس اول فدراسیون باید اداره فوتبال کشور را تا زمان برگزاری مجمع عمومی بر‌عهده بگیرد که در حال حاضر فدراسیون فوتبال نایب‌رئیس اول هم ندارد! محمود اسلامیان به عنوان سرپرست در این جایگاه قرار دارد و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شده است. نایب‌رئیس دوم حیدر بهاروند است که ریاست سازمان لیگ برتر را برعهده دارد. پیش‌تر قانونگذار به حضور حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر به عنوان رئیس ایراد گرفته بود چرا که بر این باور بود که ریاست سازمان لیگ برتر شغل محسوب می‌شود و او تنها می‌تواند عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال باشد. به هر شکلی بود بهاروند از این ایراد قانونی عبور کرد و در ماه‌های اخیر هم عضو هیئت‌رئیسه بود و هم رئیس سازمان لیگ برتر. در حال حاضر نامه‌نگاری‌هایی با سازمان بازرسی کل کشور انجام شده تا بهاروند به طور موقت اداره فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد و اسفند ماه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را برگزار کند. اگر سازمان بازرسی کل کشور یا وزارت ورزش با این موضوع مخالفت کنند و تصمیم بگیرند برای فدراسیون فوتبال سرپرست تعیین شود آن‌وقت دخالت دولت در فوتبال تعبیر خواهد شد و ممکن است فوتبال ایران بار دیگر طعم تلخ تعلیق را تجربه کند.
گفتنی است نایب‌رئیس سوم فدراسیون فوتبال لیلا صوفی زاده است که انتخاب او هم به عنوان سرپرست موقت فدراسیون فوتبال می‌تواند حواشی‌ای را به دنبال داشته باشد. در تاریخ فوتبال ایران سابقه نداشته یک زن ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد. البته اگر علی کفاشیان به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا نداده بود الان می‌توانست به طور موقت اداره فدراسیون را برعهده بگیرد. او اگرچه به طور کتبی استعفای خود را ارائه نداده، اما ماه هاست از کار در فوتبال انصراف داده و حتی سایت فدراسیون فوتبال هم نام او را از جمع اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال پاک کرده و ماجرای حکم کمیته اخلاق را هم که می‌دانیم.
راه برون‌رفت از بحران و تعلیق و هرگونه تنش در فوتبال این است که سازمان بازرسی کل کشور یا وزارت ورزش و جوانان مانع حضور حیدر بهاروند روی صندلی مهدی تاج نشوند. به خصوص که این حضور به معنی این نیست که بهاروند رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود. او به واقع سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده می‌گیرد تا مجمع عمومی و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را برگزار کند.
مهدی تاج به هر بهانه‌ای استعفا داده تا مسیر انتخاب رئیس جدید قانونی باشد چراکه فوتبال برای مردم است و فوتبال ایران در ماه‌های اخیر این‌قدر ناکامی داشته که تاب تعلیق و تنش جدید را ندارد. اصل هم این است که فوتبال ایران در هر شرایطی راه درست و قانونی را پیش برود چراکه مسیر‌های غیرقانونی برای تحمیل عقاید خویش توان سنگینی را برای فوتبال به‌همراه خواهد داشت.
فوتبال بدون مهدی تاج هم ادامه پیدا می‌کند و تنها باید از مسیر قانونی زمینه حضور مدیران توانمند در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را مهیا کرد.
جالب اینکه استعفای مهدی تاج در فضای مجازی با استقبال تماشاگران فوتبال مواجه شده و فوتبالی‌ها خوشحال شده‌اند، اما هستند کسانی هم که کارنامه تاج را موفق می‌دانند و می‌گویند دل فوتبال خیلی زود برای او تنگ می‌شود.

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
نظرتان درباره استعفای تاج چیست؟
عبدالکاظم طالقانی: اصلاً موافق این استعفا نیستم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: من به هیچ عنوان موافق استعفای تاج نبودم و مخالف آن هستم. کار‌های فدراسیون فوتبال روی روال است و حال تاج هم خوب شده و فردا درخصوص این استعفا تصمیم‌گیری خواهیم کرد که من به شخصه مخالفت خواهم کرد و تا وقتی اعضا مخالف باشند تاج همچنان به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت‌های خودش را ادامه خواهد داد. موضوع استعفای تاج باید در مجمع بررسی شود.
بیژن ذوالفقارنسبت: فدراسیون متکی به فرد نیست
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: شنیدم آقای تاج مشکل قلبی دارند و دکتر گفته دیگر نباید به کارشان ادامه دهند. ما برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و فدراسیون فوتبال هم هرگز متکی به فرد نبوده و چرخ فوتبال همچنان خواهد چرخید و قطعاً تا اطلاع ثانوی نایب‌رئیس اول فدراسیون کار‌ها را پیش خواهد برد و قطعاً زحمات زیادی که تاج کشید فراموش نخواهد شد و فوتبال هم به راه خودش ادامه خواهد داد.
حسین کلانی: زودتر خوب شوند و برگردند بهتر است
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: با رفتن تاج کار فدراسیون به مشکل برمی‌خورد. به هر حال ایشان روابط قوی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا دارند و من امیدوارم هرچه زودتر سلامتی خودشان را به دست آورند و دوباره برگردند. نظر من این است موقتاً کار را به دست یکی از اعضای هیئت رئیسه بسپاریم و تاج هم کمی استراحت کند و دوباره برگردد و کار‌ها را پیش ببرد. در این شرایط رفتن تاج به صلاح فوتبال ما نیست.
حسن حبیبی: ناموفق بوده‌اند و باید بروند
سرمربی اسبق تیم ملی در این خصوص گفت: فوتبال باید دست اهالی فوتبال باشد و فدراسیون فوتبال تبدیل به جایی شده که کمتر فرد فوتبال در آن دیده می‌شود و تا وقتی اهالی فوتبال اکثراً خانه‌نشین هستند و غیرفوتبالی‌ها فوتبال را اداره می‌کنند فوتبال ما رنگ آرامش را به خودش نخواهد دید و موفق نخواهیم بود. شما حال و روز تیم ملی را نگاه کنید این از دلایل حضور غیرفوتبالی‌ها در فدراسیون است و حالا که ناموفق بوده‌اند بهتر است بروند.
هوشنگ نصیرزاده: بهاروند باتجربه و باهوش است
کارشناس حقوقی فوتبال در این خصوص گفت: تاج مردی بود که از قدرت اجرایی بسیار بالایی برخوردار بود و حافظه قوی‌ای هم داشت و انصافاً فدراسیون فوتبال هم با او موفق بود، اما حالا در غیاب ایشان به نظر می‌رسد حیدر بهاروند که او هم مدیری باتجربه و باهوش است بتواند به عنوان سرپرست موقت کار هدایت فدراسیون را برعهده داشته باشد، چون او عضو ارشد هیئت رئیسه هم هست و، چون بهاروند با کار فدراسیون به خوبی آشناست قطعاً شرایط را برای برگزاری مجمع فدراسیون و انتخاب رئیس جدید فراهم خواهد کرد. البته به شرطی که هیئت رئیسه با استعفای تاج موافقت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی