نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به قلم یونس قربانی*

مرثیه‌خوانی، انتقاد و بیان نکات منفی در باب سرمربی تیم ملی در مقطع فعلی معقولانه و منطقی نیست.

پس از تعلل عجیب فدراسیون فوتبال بالاخره پس از چندین ماه بلاتکلیفی سرمربی تیم ملی مشخص و آقای اسکوچیچ به‌عنوان سر مربی تیم ملی کشورمان انتخاب و به‌صورت رسمی اعلام شد.

علی‌رغم انتقاداتی که نسبت به پروسه انتخاب، نوع انتخاب، گزینه انتخابی و مسائل مختلف در خصوص اقدامات و فعالیت‌های فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها هم به‌حق و درست می‌باشد، اما به نظر می‌رسد در این برهه منتقدین، کارشناسان و اهالی فوتبال به‌ویژه رسانه‌ها باید با عزمی جزم، یک‌دل و یک‌صدا از سرمربی تیم ملی برای موفقیت و رسیدن تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی قطر که کار بسیار سخت و دشواری به‌ویژه در دو مصاف مهم با بحرین و عراق خواهد بود، تمامی سعی و تلاش خود را انجام دهند.

الان وقت انتقاد کردن، دادن نظرات پیشنهادی و غیره در باب گزینش مربی تیم ملی و غیره نیست. باید همه به‌ویژه رسانه‌ها با سیاستی واحد و بسیج تمامی امکانات بستر و شرایط لازم را برای پیاده کردن برنامه‌های سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال در راه کسب ۴ پیروزی در مسیر سرنوشت‌ساز مسابقات انتخابی پیش رو فراهم نمایند.

از طرف دیگر وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون، سرمربی تیم ملی و همه مسئولان مربوطه باید با یک برنامه‌ریزی مناسب، منطقی و پیش‌بینی تمامی عوامل موفقیت با همراهی کارشناسان و مربیان داخلی به‌ویژه تعامل سازنده با سرمربیان باشگاه‌های فوتبال کشور، اولا با انتخاب دستیاران داخلی قوی مثل آقای وحید هاشمیان، ثانیا تدارک بازی‌های دوستانه لازم و همچنین هماهنگی کامل با سازمان لیگ در برنامه‌ریزی مسابقات داخلی روند کار را تسهیل نمایند.

به نظر می‌رسد متاسفانه برخی از کارشناسان، اهالی فوتبال و حتی رسانه‌ها، شرایط حساس و مهم تیم ملی برای صعود به جام جهانی را در نظر نمی‌گیرند و با طرح برخی از موضوعات برای بهره‌برداری‌های فردی و باندی به دنبال حاشیه‌سازی و دانسته یا ندانسته ضربه زدن به تیم ملی، منافع و مصالح فوتبال می‌باشند. هم اینک زدن حرف‌هایی به‌جز در راستای تقویت سرمربی، ایجاد باور، امید به صعود تیم ملی و انجام هر کاری به‌جز فراهم کردن بستر و شرایط لازم برای موفقیت تیم ملی و صعود آن به جام جهانی که افکار عمومی و علاقمندان و هواداران عاشق فوتبال را راضی و خوشحال می‌کند، حرفی غیرمنطقی و کاری بسیار نادرست و خلاف منافع و مصالح فوتبال است. بیان ضعف و ایرادات سرمربی، مرثیه‌خوانی و ایجاد ناامیدی در فضای فوتبال باعث بهبود شرایط نخواهد شد. همه انتقادات و پیشنهادات و... باید قبل از انتخاب مربی تیم ملی صورت می‌گرفت.

البته نقد و بررسی و بیان موانع و مشکلات از وظایف ذاتی و مسلم کارشناسان، مفسران، تحلیگران و اهالی رسانه می‌باشد. اما باید این نکته مهم و ظریف را در شرایط زمانی فعلی که تیم ملی و به‌ویژه سرمربی محترم آن به شدت به حمایت، تقویت و کمک برای دستیابی به هدف مهم صعود و حضور در جام جهانی قطر می‌باشد، آیا اثر مثبت و کارکرد مطلوبی در راستای منافع فوتبال خواهد داشت یا خیر؟ قطعا پاسخ منفی است.

لذا باید و باید همه به هر طریق و روشی که می‌توانند به فدراسیون، سرمربی و بازیکنان تیم ملی کمک کنند تا با روحیه عالی و توانمندی بالا بتوانند از گردنه سخت و دشوار صعود به جام جهانی عبور کرده و با حضور در جام جهانی دل میلیون‌ها ایرانی را شاد و خوشحال کنند و انشاالله تیم ملی فوتبال کشورمان با موفقیت و حضور در جام جهانی با نمایش توانمندی‌های جوانان و ملت عزیزمان در بزرگترین نمایشگاه جهانی یعنی «جام جهانی فوتبال» عزت، غرور و اعتبار کشور عزیزمان را با اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان در بین ۳۲ پرچم کشورهای دنیا نمایش دهند؛ انشاالله!

* یونس قربانی؛ عضو هیئت علمی مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی