۰
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اریک آبیدال مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا گفت‌وگوی مفصلی را با روزنامه موندو دپورتیوو انجام داده بود که بخش دوم این مصاحبه امروز منتشر شده است.

آبیدال: از عملکرد ستین واقعا راضی هستم! به گزارش خبرورزشی، حالا و بعد از آرام شدن جنجالی که پس از انتشار مصاحبه آبیدال در هفته گذشته به پا شد و با واکنش تند لیونل مسی همراه بود، حالا و بعد از مشخص شدن اینکه آبیدال در سمتش به فعالیت ادامه خواهد داد و برکنار نخواهد شد، بخش دوم این گفتگو منتشر شده که در نوع خود جالب توجه است:

ترجیح می‌دهید امسال با فتح چه جامی برای بارسا به پایان برسد؟

هدفمان لیگ قهرمانان اروپاست؛ می‌دانیم که سخت است، ولی غیرممکن نیست. البته درنظر داریم که لالیگا هم باید برای ما باشد. گام به گام پیش می‌رویم، ولی جام قهرمانی لیگ قهرمانان باید به خانه اش بازگردد

چه حریفانی دراین مسیر مقابل تیمتان می‌بینید؟

از نظر من تنها رقیب بارسا، خود بارساست. اگر تیم از نظر فیزیکی و روانی خوب باشد، برای همه تیم‌ها ربودن توپ از تیم ما سخت خواهد بود

درمورد لوئیس سوارس بگوئید؛ با درنظر داشتن شرایط مصدومیت‌ها و سن و سالش، ممکن است قراردادش با بارسا تمدید شود؟

در ابتدا باید به تمام بازیکنان تیم به خاطر تلاشهایشان برای تیم احترام گذاشت. او الان در شرایط مصدومیت است. امیدواریم که زود خوب شود و بعد از آن صحبت خواهیم کرد. اگر باشگاه شرایط او را خوب ارزیابی کند، قطعا مذاکرات برای تمدید قرارداد سوارس آغاز خواهد شد. او هم در پایان فصل به ما خواهد گفت که چه حس و حالی دارد.

از احترام گفتید؛ اخیرا راکیتیچ گفته بود که احساس می‌کند که در بارسلونا برایش احترام قائل نیستند و درفکر جدایی است. به نظرتان حق دارد؟

نمی‌دانم منظور او از احترام چیست؟ برای یک بازیکن مهمترین نکته این است که بازی به او برسد. او شرایط سختی را زیرنظر والورده پشت سرمی گذاشت، ولی الان سرمربی تیم تغییر کرده و همه چیز دست سرمربی جدید است. من نمی‌توانم دقایق حضور بازیکنان در زمین را مدیریت کنم. ما احترام در تیممان داریم. او گفته بود که می‌خواهد برود، ولی درنهایت تصمیم گرفت بماند و این نشان از رضایت اوست

تمدید قرارداد مسی که درسال ۲۰۲۱ تمام می‌شود و بندی که او می‌تواند در پایان فصل بارسلونا را ترک کند. نظرتان چیست؟

این سوال را باید از او بپرسید. امیدواریم که مسی بماند. لئو گفته بود که بارسا برای او همه چیز است و می‌خواهد بماند و بعد از آن شرط و شروطی مطرح شد. ما درمورد بهترین بازیکن دنیا صحبت میکنیم و تمدید قرارداد با چنین بازیکنی هرگز کار ساده‌ای نیست.

کوتینیو قرضی در بایرن است و بایرنی‌ها می‌توانند با پرداخت ۱۲۰ میلیون یورو او را بخرند؛ آیا از تصمیمات بایرن برای آینده خبر دارید؟

تا جایی که من می‌دانم، بایرنی‌ها از فیلیپه راضی هستند و او هم در بایرن احساس رضایت دارد. حالا آن‌ها این شانس را دارند که او را در اختیار داشته باشند، ولی ما هم باید برنامه ریزی هایمان را برای بازیکنان فصل بعد و بازیکنان قرضی مان انجام دهیم

ستین اخیرا گفته بود که خوب می‌شود که نیمار به بارسلونا بازگردد. نظر شما هم همین است؟

کاملا موافقم؛ برای ستین افتخار بزرگی خواهد بود که بازیکن بزرگی مثل نیمار را سرمربیگری کند.

آیا بازگشت نیمار مانع از رشد آنسو فاتی نخواهد شد؟

برای همین می‌گویم که برنامه ریزی آسان نیست. ما می‌توانیم آرزوی داشتن بهترین بازیکنان دنیا را داشته باشیم، ولی نباید در رشد و پرورش بازیکنانمان دچار اشتباه شویم. از زمانی که آنسو به تیم اصلی آمد، کار‌های زیادی برای تیم انجام داد و در بازی اخیرمان مهارتهایش را به نمایش گذاشت. او می‌تواند در پست‌های مختلفی بازی کند و باید این را درنظر داشت. ما قرارداد فاتی را برای پروژه ورزشی مان تمدید کردیم. او ۱۰۰% با ما خواهد ماند و در تیم اصلی بازی خواهد کرد و هدف این است که سالیان سال در تیم بماند و به همین خاطر نمی‌توانیم اشتباه کنیم.

سورپرایزتان برای بازار تابستانی کدام بازیکن است؟

این یک سورپرایز است. بگذارید این بازیکن را جذب کنیم و بعد به شما خواهم گفت.

چرا به سراغ جذب ستین رفتید؟ او سرمربی‌ای است که تجربه چندانی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد

من اصلا موافق بحث برسر تجربه نیستم. من سرمربیانی داشتم که تجربه‌ای در لیگ قهرمانان نداشتند و بعد تمام جام‌ها را فتح کردند. قبل از تصمیم گیری، باید فاکتور‌های زیادی را مدنظر داشت؛ ذهنیت سرمربی، کادر فنی اش و... برای من کادر فنی اهمیت زیادی دارد. من ازعملکرد ستین و دستیارانش واقعا راضی هستم.

بارسا می‌تواند ریتم فعلی اش را تا پایان فصل حفظ کند؟

اگر خوب نگاه کنید، فشار‌هایی که بارسا به حریفان می‌آورد در محوطه‌های مشخص است و خیلی نیاز به دوندگی نیست. بازیکنان تمرینات خاص و متفاوتی را انجام می‌دهند و از این حیث خیلی خوب هستند و باگذر زمان قطعا بهتر می‌شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی