نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یحیی باید پرسپولیس دیگری بسازد! حتی قوی‌تر و خوش‌نماتر از تیمی که برانکو ساخته بود! پرسپولیس، دستمایه‌اش را دارد، می‌ماند یحیی که باید حوصله و اراده کافی نشان دهد.

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ سپاهان تیمی است که در بازی اول خود، العین را، به رگبار بست! به رگبار پاس، رگبار شوت، رگبار گل! سپاهان تیمی است که توان گلباران کردن العین را دارد، پس ژاوی و دستیاران کاربلد او در کادر فنی السد، حتی یک ثانیه از بازی سپاهان- العین را، نادیده نخواهند گذاشت و در آنالیز حریف، ریزترین نکات را هم خواهند دید!
سپاهان به همین دلیل امروز تن می‌دهد به یکی از پرفشارترین بازی‌های لیگ آسیا! سپاهان امروز پرسینگی را تجربه می‌کند که اعمال کردنش دستمایه خود سپاهان است! ژاوی، السد را با دستور‌های حرکتی نو به نو و تازه به تازه، به مصاف سپاهان می‌فرستد! رزم مربیان! ژاوی علیه امیر! هر دو به سود فوتبال!
امیر امروز چه‌ها که نخواهد کرد! فرامین حرکتی و دستور‌های تاکتیکی قلعه‌نویی، چگونه فهم خواهد شد و چگونه صورت اجرا به خود می‌پذیرد؟
مهم‌ترین نکته این است که قلب دفاع سپاهان، باید «ریتمیک» بزند! قلب دفاع سپاهان، باید مقاومتی را تجربه کند که تا به حال به نظیرش تن نداده است! سپاهان خود را، در جایگاه بزرگی از بزرگان صاحب «نسق» آسیا قرار داده، امیر، این «بلندجایگاه» را آسان از دست نمی‌دهد، اصلاً از دست نمی‌دهد!
سپاهان، مادامی که تیم امیر است، در فشار آوردن و پرس کردن حریف، کم نمی‌آورد و این شیوه، «خوراک» تیم اوست! ببینیم در مقابله با پرسینگ و فشار حریف، تیم امیر چه‌کاره است! تیمی که برای بردن به این نفرات می‌نازد!
کی‌روش استنلی، محمد محبی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی و مهدی کیانی، سلاح مخفی و اسلحه پنهان سپاهان است! و البته پیام نیازمند هم که به اندازه چند تن، می‌ارزد!
دردسر‌های یحیی شدن
یحیی، با پنبه سر بریدن را، خوب بلد است! یحیی، پیش بردن برنامه‌اش در کمال آرامش را کاملاً بلد است! و یحیی، قادر است، در هر بازی، از «گرزی» استفاده کند که درخورد و درخورند، همان بازی و همان حریف باشد! یحیی از جمله مربیان تک‌بعدی و یک‌کاره که عمری را، با دو، سه، چهار حرکت، گیرم که موفق هم سپری می‌کنند نیست! یحیی، بلد است از هر نفر، به اقتضای ویژگی‌های حریف، بازی مناسب و لازم را درآورد! آری، یحیی گل‌محمدی، از هنر بازی درآوردن بی‌بهره و نابرخوردار نیست!
آقای گل‌محمدی، از آن تیپ مربیان است که در هر بازی و هر مسابقه، هم به نفرات خودش کار دارد و هم حواسش جمع حرکات و مهارت‌های فردی و گروهی، حریفان است، ولی در جریان مسابقه با الدحیل، یحیی باورش محکم‌تر شد که اینک و فعلاً، باید بپردازد به رفع غلط‌های عادت شده در تیم پرسپولیس!
یحیی می‌داند که باید زوج‌های جور و هماهنگی بسازد! زوج‌های «دفاع‌بلد» از شجاع و سیدجلال و کنعانی‌زادگان! نفراتی که قادرند از بهترین‌های تمام بازی‌های تیم‌شان در هر بازی باشند!
پرسپولیس باید زوج‌های پا به توپ و فانتزی‌باز دونده‌ای درست کند با حضور عالیشاه، وحید امیری، بشار رسن، مهدی ترابی و حتی با حضور علیپور و تونی استوکس!
با آمدن استوکس، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ خواهد داد! پرسپولیس به ترکیب‌های همه‌کاره‌ای آن هم در نیمه زمین حریفان و بلکه در یک‌سوم آخر زمین حریفان و در محوطه پنالتی و در پشت ۱۸ قدم باید دست یابد!
خیال یحیی راحت است که احمد نوراللهی را دارد! بازیکن تیم و کلید قفل‌های بسته! در پرسپولیس و برای یحیی تا دل‌تان بخواهد، کار آن‌هم کار‌های مهم و خیلی مهم وجود دارد! مثلاً از نو ساختن دروازه‌بانی به نام بیرانوند که ۱۸، ۱۹ ماه است که در هوای بازی قرار ندارد و انگار که با پیشرفت بیشتر میانه‌ای نمی‌خواهد داشته باشد! یا وادار کردن انصاری و نادری به رقابتی که به حرکت درآورنده و ترقی‌خواهانه است! در یک کلمه: یحیی باید پرسپولیس دیگری بسازد! حتی قوی‌تر و خوش‌نماتر از تیمی که برانکو ساخته بود! پرسپولیس، دستمایه‌اش را دارد، می‌ماند یحیی که باید حوصله و اراده کافی نشان دهد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی