۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمیته بین‌المللی المپیک کاملاً متعهد است که رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را در توکیو و طبق برنامه از قبل مشخص شده برگزار کند.

به گزارش خبرورزشی، با وجود گسترش ویروس کرونا در جهان و به‌ویژه در شرق آسیا نگرانی‌های زیادی را در این زمینه ایجاد کرده است. این وعده‌ای است که رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرده است.

طبق نوشته سایت کیودو نیوز، توماس باخ، در یک مصاحبه ویدئویی که با رسانه‌های ژاپنی داشت این حرف‌ها را زد. او این صحبت‌ها را در حالی بیان کرد که شیوع ویروس کرونا در چین، ژاپن و بسیاری از کشور‌های دیگر، نگرانی‌های زیادی را در مورد برگزاری رقابت‌های المپیک در تابستان ایجاد کرده است. ضمن اینکه بسیاری از رشته‌های ورزشی نیز رقابت‌های خود را لغو کرده‌اند.

دستور نخست وزیر
شینرو آبه، نخست وزیر ژاپن اقداماتی ملی را برای مهار ویروس و مقابله با آن مشخص کرده است و به برگزارکنندگان رویداد‌های مهم دستور داده که تا جایی که ممکن است رویداد‌های خود را در هر زمینه‌ای، نظیر کنسرت‌ها، گردهمایی‌ها و تورنمنت‌های ورزشی یا تعطیل کنند یا به تأخیر بیندازند.

همه رقابت‌ها از مسابقات فوتبال گرفته تا کنسرت‌های موسیقی و مسابقات سنتی مثل رقابت‌های سومو در ژاپن تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا و بیماری ناشی از آنکه «کووید ۱۹» نام دارد، قرار گرفته است. روز پنج‌شنبه شینزو آبه درخواست تعطیلی یک ماهه مدارس را برای پیشگیری از گسترش ویروس داد، ویروسی که تاکنون در ژاپن جان چهار نفر را گرفته و بیش از ۲۰۰ مورد تأیید شده مبتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز در این کشور اعلام شده‌اند.

حدود ۷۰۰ مورد مشکوک به ویروس نیز در میان ۳۷۰۰ مسافر یک کشتی کروز که از ژاپن خارج شده اعلام شده است. این کشتی فعلاً به‌طور کامل قرنطینه شده است چراکه نتیجه آزمایش یکی از مسافران این کشتی در مورد ویروس کرونا مثبت اعلام شده است و به همین دلیل سایر مسافران نیز در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

احتمال لغو
چند روز پیش دیک پاوند، یکی از اعضای ارشد کمیته بین‌المللی المپیک گفته بود اگر سفر به ژاپن و دیگر کشور‌ها از سوی مقامات جهانی بهداشت ممنوع اعلام شود، ممکن است رقابت‌های المپیک توکیو نیز لغو شود. باخ، رئیس IOC سعی کرد در صحبت‌های خود اشاره مستقیمی به صحبت‌های پاوند نداشته باشد. پاوند البته گفته بود تاکنون هیچ بحث رسمی‌ای در مورد احتمال لغو شدن بازی‌های المپیک تابستانی در ژاپن مطرح نشده است.

پاوند در مصاحبه با خبرگزاری AFP گفته بود رقابت‌های المپیک توکیو طبق برنامه انجام خواهد شد: «مگر اینکه تذکرات و قانون‌های جدیدی از سوی سازمان بهداشت جهان یا مقامات مسئول در این زمینه وضع شود که مانع برگزاری رقابت‌ها باشد. تا زمانی که جامعه جهانی به اجماع در مورد تعطیلی مسابقات یا منع سفر به کشور‌های دیگر تصمیم نگیرد، ما به کارمان ادامه می‌دهیم، اما غیرممکن است بتوانیم کارهای‌مان را در شرایط عادی و بدون اینکه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است فکر کنیم، پیش ببریم.»

سر موقع
باخ رئیس IOC هم در این زمینه گفت که اولویت در حال حاضر این است که رقابت‌های انتخابی رشته‌های مختلف المپیک سر موقع خود انجام شود و البته حمایت‌های لازم در مورد حفظ سلامت ورزشکاران نیز صورت گیرد: «این کاری است که ما با همکای مقامات ژاپن، سازمان بهداشت و سلامت جهانی، کمیته ملی المپیک چین و همچنین کمیته‌های ملی المپیک بسیاری از کشور‌های دیگر، در حال انجام دادن آن هستیم.»

تعویق و تغییر زمان بازی‌ها در اثر ویروس کرونا روی رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته‌های مختلف تأثیر گذاشته است از جمله فوتبال، بوکس، بدمینتون، هندبال، کشتی و قایقرانی. برگزارکنندگان رقابت‌های المپیک توکیو بار‌ها اعلام کرده‌اند که تمرکز خود را بر برگزاری ایمن و بدون مشکل رقابت‌های المپیک و پارالمپیک تابستانی با حمایت کامل IOC گذاشته‌اند و اطمینان دارند که هیچ مشکلی بابت برگزاری رقابت‌های المپیک در کشور ژاپن در خرداد سال آینده وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی