نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه بعضی‌ها که می‌دانند فوتبالی حریف پرسپولیس نمی‌شوند به این تدابیر بی‌نتیجه رو می‌آورند.

به گزارش خبرورزشی، مرتضی فنونی‌زاده در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، درباره شرایط این روز‌های سرخپوشان، پیش‌بینی‌اش از ادامه فصل و اتهام‌زنی برخی افراد به پرسپولیس صحبت کرد. ماحصل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.
 
مالک باشگاه تراکتور بعد از به کار بردن واژه نامأنوس پیروزی برای پرسپولیس این‌بار اصالت ایرانی این نام را هدف قرار داده است.
یادتان باشد یک ماه پیش گفتم بهتر است آن‌ها که این حرف‌ها را می‌زنند اطلاعات تاریخی خودشان را بالا ببرند. پرسپولیس ریشه در تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران دارد. در تخت‌جمشید می‌توان آثار آن را مشاهده کرد. اولین ناو جنگی ارتش ایران در زمان قاجار به نام پرسپولیس نام‌گذاری شد. حالا چطور برخی نام پرسپولیس را اصالت ایرانی نمی‌دانند، باید از خودشان بپرسید.
 
شما علت طرح چنین موضوعاتی را در چه مواردی می‌بینید؟
من تراکتور را یک تیم خوب و پرمهره می‌بینم. اما وقتی این تیم به یک تیم پایین جدولی می‌بازد دیگر باید مشکلاتش را در جای دیگر جستجو کرد. به قول افشین پیروانی فرار رو به جلو نکنند. در کل فدراسیون باید با ادعا‌های بی اساس قاطع و جدی برخورد کند.
 
در روز‌های اخیر برخی افراد هم بازهم اتهام مهندسی شدن نتایج قهرمان ۳ فصل اخیر ایران را مطرح می‌کنند.
برانکو با ۱۳ بازیکن پرسپولیس را تا فینال لیگ‌قهرمانان آسیا برد و در ایران هم این همه جام با آن شرایط سخت کسب کرد. آیا در آسیا هم پرسپولیس با نتایج مهندسی شده به موفقیت رسید؟ تیم یحیی بازی بدون تماشاگر را مقتدرانه با ۳ گل به پیروزی ختم کرد و چهار تیم مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیا را برد و با یک مدعی قهرمانی مساوی کرد. ما اگر تماشاگر داشتیم ۵ گل به شهرخودرو می‌زدیم. شما هم شرایط ما را داشتید، اما برابر حریفان غیرمدعی خود ناکام بودید. این به مهندسی شدن نتایج پرسپولیس ارتباط دارد؟ ما با صلابت بازی کردیم و پیروز شدیم. شما هم از ما یاد بگیرید.
 
کمیته انضباطی طبق پیش‌بینی‌ها رای بازی مقابل سپاهان را به سود پرسپولیس اعلام کرد.
همه به خوبی ماجرا را متوجه شدند. حتی ویدئوی شایان مصلح به این موضوع اشاره داشت که حق با پرسپولیس است. دیگر دهه ۶۰ نیست که دوتا عکاس وارد رختکن تیم‌ها بشوند و کسی از چیزی باخبر نشود. من معتقدم فوتبالی حریف پرسپولیس نمی‌شوند و به همین دلیل به این تدابیر بی‌نتیجه روی می‌آورند.
 
امسال تیمی حریف پرسپولیس می‌شود؟
تیمی را حریف فوتبال زیبای پرسپولیس نمی‌بینم. در سه فصل اخیر گفتم که پرسپولیس ۳ هفته مانده به پایان لیگ کار قهرمانی را تمام می‌کند. امسال می‌گویم با ادامه این روند خوب ۷ هفته مانده به پایان رقابت‌ها یحیی و تیمش پرونده قهرمانی را خواهند بست. بعد هم که سرنوشت قهرمانی مسجل شد، یحیی مربی است که جرأت بازی دادن به جوانان را دارد.
 
نکته دیگری در خصوص حال و روز خوب پرسپولیس دارید که بیان کنید؟
از محمدحسن انصاری‌فرد که هم‌بازی بودیم و خاک پرسپولیس را خورده تشکر می‌کنم که در همه شرایط کنار تیم است و برای برطرف کردن مشکلات همه تلاشی می‌کند. چون مدیر فوتبالی است و فکر فوتبالی دارد. منتهی شنیده‌ام که تیم‌های پایه پرسپولیس شرایط تدارکات مالی خوبی ندارند. از آقای انصاری‌فرد درخواست می‌کنم به آینده سازان پرسپولیس هم نیم‌نگاهی داشته باشند.
 
ممنون که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید.
خواهش می‌کنم. امیدوارم این ایام عیدی آجیل و سکه و ماشین ارزان شود. این میهمان ناخوانده (کرونا) هم فروکش کند تا ملت ایران مانند همیشه بتوانند در آرامش رسم و رسوم نوروز باستانی راه به جای بیاورند. همگی دست به دست هم بدهیم تا آرامش مجددا بر جامعه حاکم شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی