نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لغو بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی ژاپن را ۱.۴ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرورزشی، برخی خبر‌ها حاکی از آن است که ممکن است بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا لغو شود یا به تعویق بیفتد. اما گزارش جدیدی ادعا کرده است که لغو بازی‌های المپیک توکیو باعث کاهش رشد تولید ناخالص داخلی سالانه ژاپن به میزان ۱.۴ درصد می‌شود و بیش از ۷۴ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می‌کند.
 
براساس گزارش خبرگزاری کیودو، شرکت امنیتی SMBC Nikko پیش بینی می‌کند که توکیو ۲۰۲۰ ازطریق هزینه‌های مصرفی تماشاگران و برگزاری مسابقات ورزشی در مجموع ۶۷۰ میلیارد ین (۶.۴ میلیارد دلار) تقاضا ایجاد می‌کند و لغو المپیک تولید ناخالص داخلی ژاپن را در حدود ۷.۸ تریلیون ین (۷۴.۱ میلیارد دلار) کاهش می‌دهد.

این خبرگزاری معتقد است که اگر گسترش ویروس کرونا، که توسط سازمان بهداشت جهانی رسماً COVID-۱۹ نامگذاری شده است، تا ماه ژوئیه، ماهی که قرار است بازی‌ها آغاز شود، ادامه یابد، این رقابت‌ها لغو خواهد شد. تحت این شرایط، درآمد شرکت‌ها در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۲۴.۴ درصد کاهش می‌یابد.
 
همچنین بر اساس این گزارش اگر گسترش ویروس ماه آینده به پایان برسد و بازی‌های المپیک طبق برنامه ریزی از ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست برگزار شود و ضرر و زیان تولید ناخالص داخلی ژاپن در اثر شیوع کرونا به ۰.۹ درصد محدود خواهد شد. درآمد‌های شرکت احتمالاً تحت این سناریو ۱۴.۹ درصد کاهش می‌یابد.
 
با وجود این که گفته می‌شود المپیک توکیو ۲۰۲۰ ممکن است به دلیل ترس از ویروس کرونا، که در بیش از ۱۰۰ کشور جهان گسترش یافته است، به تعویق بیفتد، کمیته بین المللی المپیک (IOC) بار‌ها تأکید کرده است که المپیک توکیو طبق برنامه برگزار خواهد شد. توماس باخ رئیس IOC ادعا کرد که لغو یا به تعویق المپیک توکیو ۲۰۲۰ حتی در جلسه دو روزه هیئت اجرائی IOC که روز چهارشنبه (۱۴ اسفند) در لوزان برگزار شده بود، مطرح نشده است. اما این حقوقدان آلمانی تصدیق کرد که ویروس کرونا یکی از موضوعات اصلی بحث در این جلسه بود.
 
اقتصاد ژاپن در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ به شدت بد شده، در حالی که این کشور وارد مرحله نهایی آماده سازی برای برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ شده است. گفته می‌شود تولید ناخالص داخلی این کشور برای سه ماهه چهارم ۶.۳ درصد کاهش یافته است. این کاهش ناشی از افزایش مالیات بر مصرف است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی