نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مینامینو، هولاند و آرشاوین بازیکنانی هستند که با دو تیم از لیگ قهرمانان کنار رفتند و نحسی‌شان دامن تیم دوم را هم گرفته است.

بازیکنانی که با ۲ تیم از لیگ قهرمانان حذف شدند؛ منحوس‌های بداقبال خبرورزشی/ علیرضا روش؛ اتحادیه فوتبال اروپا همیشه یک قانون خاص داشت که اگر بازیکنی در لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا بازی کند و سپس در نقل و انتقالات زمستانی ژانویه به تیمی دیگر برود، قادر نخواهد بود در تورنمنت‌های اروپایی آن تیم را همراهی کند. قانونی که به‌خودی خود دست بازیکنان را برای انتقال در زمستان می‌بست. از فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹، اما یوفا تصمیم گرفت این قانون را لغو کند تا تیم‌ها بتوانند از خرید‌های زمستانی‌شان مجدداً در بازی‌های اروپایی استفاده کنند. با این حال در همین زمان بودند بازیکنانی که با هر دو تیم از لیگ قهرمانان کنار رفتند و نحسی‌شان دامن تیم دوم را هم گرفت. 

تاکومی مینامینو
با قراردادی به ارزش 7/25 میلیون پوند در زمستان از سالزبورگ اتریش به لیورپول انگلیس آمد. او اولین بازیکن ژاپنی تاریخ لیورپول شد و نامش را در کتاب این باشگاه ثبت کرد. مینامینو همراه با زالتسبورگ در مرحله گروهی دو بار با لیورپول بازی کرد. تیم اتریشی سوم شد و به لیگ اروپا رفت تا رؤیای لیگ قهرمانان خیلی زود برایش به اتمام برسد. او، اما به لیورپول رفت تا این رؤیا را زنده نگه دارد. هرچند حذف مقابل اتلتیکو دومین فرصت را هم از تاکومی گرفت.

ارلینگ هولاند
۱۹ سال سن بیشتر ندارد و آینده درخشانی برایش پیش‌بینی می‌شود. این بازیکن نروژی با درخشش در لباس زالتسبورگ توانست همچون مینامینو راهی برای انتقال به دروازه‌های بزرگ اروپا پیدا کند. ارلینگ هولاند در زمستان به دورتموند رفت. تیمی که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و فرصت مجدد خوبی برای ارلینگ در این تورنمنت بود. او اگرچه نمایش خوبی در مرحله حذفی مقابل پاری‌سن‌ژرمن داشت، اما در نهایت خروج از لیگ قهرمانان سهم دورتموند و هالاند بود.

آندری آرشاوین
این یکی به فصل 2009-2008 برمی‌گردد. جایی که هنوز این قانون به تصویب نرسیده بود. آندری آرشاوین روس که با زنیت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود، زمستان با پیشنهاد خوب آرسنال مواجه شد. آرسنالی‌ها اگرچه می‌دانستند حق استفاده از آرشاوین را در لیگ قهرمانان ندارند، اما او را برای لیگ برتر و جام‌حذفی به خدمت گرفتند. با این حال پاقدم آندره هم برای آرسنال خوب نبود چراکه این تیم در مرحله نیمه‌نهایی به دست منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت. آرشاوین چند سال بعد در سال ۲۰۱۳ دوباره به زنیت برگشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی