نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر انگلیس چند فرضیه وجود دارد که سایت نشریه FourFourTwo آن‌ها را بررسی کرده است.

به گزارش خبرورزشی، یکی‌یکی لیگ‌های اروپایی تعطیل شدند و ویروس کرونا مقاومت لیگ برتری‌ها را هم شکست. اتحادیه فوتبال انگلیس رسماً اعلام کرد بازی‌های لیگ برتر و دیگر لیگ‌های وابسته به این اتحادیه به تعلیق افتاده و از چهارم آوریل (۱۶ فروردین ۱۳۹۹) از سر گرفته خواهد شد که البته این شروع مجدد و برگزاری ۹ هفته باقی مانده هم به شرایط آن زمان بستگی دارد. در هر صورت این نگرانی وجود دارد که شیوع ویروس کرونا در انگلیس طی هفته‌های آینده بیشتر شود و هنوز مشخص نیست دولت بریتانیا چه تدبیری برای جلوگیری از این اپیدمی خواهد داشت، اما برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر انگلیس چند فرضیه وجود دارد که سایت نشریه FourFourTwo آن‌ها را بررسی کرده است.

آیا لیگ برتر با رده‌بندی فعلی به پایان می‌رسد؟
حالا وقت آن رسیده که هواداران لیورپول با لحنی خاص بگویند: «این هم شانس ماست!»، اما به نظر نمی‌رسد سرخ‌های مرسی‌ساید نگرانی خاصی بابت شکستن طلسم ۳۰ ساله‌شان داشته باشند. ۲۹ هفته از لیگ برتر انگلیس گذشته و لیورپول با ۸۲ امتیاز و فاصله ۲۵ امتیازی با تیم دوم یعنی منچسترسیتی که ۵۷ امتیاز دارد، صدرنشین مقتدر این فصل هستند. این یک فرضیه است که اگر امکان از سر گیری دوباره لیگ برتر نباشد، جام قهرمانی به لیورپولی‌ها برسد و بعید است باشگاه دیگری به آن اعتراض کند، چراکه همه می‌دانند جام قهرمانی این فصل را از مدت‌ها قبل برای شاگردان کلوپ روبان قرمز زده‌اند. با توجه به محرومیت اروپایی منچسترسیتی، تیم‌های لسترسیتی، چلسی و منچستریونایتد که به ترتیب ۵۳، ۴۸ و ۴۵ امتیاز کسب کرده‌اند و سوم تا پنجم هستند راهی لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد. رده‌های ششم و هفتم هم در اختیار ولورهمپتون و شفیلدیونایتد است که هر دو ۴۳ امتیازی هستند و اتوماتیک‌وار راهی لیگ اروپا خواهند شد. تاتنهام و آرسنال هم با ۴۱ و ۴۰ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. اگر بالای جدول بحث‌برانگیز نباشد و کسی مشکلی با اهدای جام به لیورپول نداشته باشد، شرایط در پایین جدول فرق می‌کند و در این شرایط نبرد سقوط مشکل خواهد بود. در حال حاضر استون‌ویلا و نوریچ‌سیتی با ۲۵ و ۲۱ امتیاز در دو رده انتهایی جدول قرار گرفته‌اند و بالاتر از آن‌ها سه تیم وستهم‌یونایتد، واتفورد و بورنموث همگی با ۲۷ امتیاز جای گرفته‌اند. برایتون هم یک رده بالاتر است با ۲۹ امتیاز. با لغو لیگ، بورنموث از بین تیم‌های ۲۷ امتیاز با تفاضل گل کمتر سقوط خواهد کرد که این احتمالاً یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

آیا تا ریشه‌کن شدن کرونا لیگ برتر معلق می‌ماند؟
با توجه به اینکه نشانه‌هایی از کنده شدن شرِ ویروس کرونا یا همان «کووید-۱۹» در چین به چشم می‌خورد، این امید وجود دارد که در انگلیس که جمعیتش حدود یک‌بیست‌وپنجمِ کشور آسیایی است زودتر اوضاع آرام شود. اگر تا چند هفته دیگر ویروس کرونا از انگلیس برود، می‌توان این فصل را طبق روال گذشته و با برنامه‌ای فشرده‌تر به پایان رساند. احتمالاً هفته آینده یوفا تشکیل جلسه خواهد داد تا رسماً مشخص شود یورو ۲۰۲۰ طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت یا به تعویق خواهد افتاد. گفته می‌شود احتمال اینکه جام ملت‌های اروپا یک سال عقب بیفتد هم هست. به این ترتیب در صورتی که اتحادیه فوتبال اروپا از برگزاری یورو ۲۰۲۰ در تاریخ از پیش تعیین‌شده کوتاه بیاید، لیگ‌های اروپایی مدت زمان بیشتری برای به پایان رساندن مسابقات‌شان خواهند داشت. فعلاً لیگ برتر فقط برای ۳ هفته تعلیق شده که پایان این مدت زمان بستگی به شرایط انگلیس در آن زمان دارد.

چه بر سر لیگ کرونایی خواهد آمد؟

آیا مسابقات پشت در‌های بسته برگزار می‌شود؟
از لیگ‌های معتبر اروپایی، سری A تجربه برگزاری چند بازی پشت در‌های بسته را داشت و حتی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هم این اتفاق رخ داد، چراکه باید از تجمع مردم جلوگیری می‌شد. این هم یک ایده است که فصل جاری لیگ برتر را از ۴ آوریل طبق برنامه‌ای که ریخته خواهد شد پیش ببرند و اگر ویروس کرونا از بین نرفته بود، بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار شود. این اتفاق قطعاً باب میل هیچ‌کس نیست، اگرچه در چنین شرایطی ممکن است رقابت‌ها رایگان پخش شوند. به نظر می‌رسد برگزاری بازی‌ها پشت در‌های بسته بهترین گزینه باشد، اما با توجه به اینکه در حال حاضر چند بازیکن و کارمند در باشگاه‌های لیگ برتری درگیر ویروس کرونا شده‌اند، شاید انجام این کار هم دشوار باشد. این احتمال وجود دارد که لیگ برتر دیگر به تعویق نیفتد و بازی‌ها تحت تدابیر خاصی فقط با حضور عوامل تیم‌ها برگزار شود.

آیا پلی‌آف یا مینی‌لیگ برگزار خواهد شد؟
مشخصاً برخی تیم‌های لیگ برتری بازی‌های مهم و سرنوشت‌سازی در ادامه فصل دارند. یک ایده دیگر برگزاری مسابقات پلی‌آف یا مینی‌لیگ است. شاید تکلیف قهرمان مشخص شده باشد، اما برای تعیین جایگاه تیم‌های راه‌یافته به رقابت‌های اروپایی و تیم‌هایی که قرار است سقوط کنند بهتر است مسابقاتی برگزار شود. اتفاقی که می‌توان تردید و شبهه درباره مسابقات لیگ برتر را به کمترین حد خودش برساند. البته این مسئله از یک دید دیگر هم بررسی می‌شود و این است که فقط باعث می‌شود برای رفع تکلیف مسابقات را به پایان برسانند. این فرضیه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده و احتمال اینکه رخ بدهد، بسیار کم است.

آیا فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس پوچ خواهد شد؟
لیگ وقتی برابر و منصفانه می‌شود که همه تیم‌ها به صورت برابر بازی‌های‌شان را برگزار کنند و این بازی‌ها هم رفت و برگشتی باشد. با این حال اگر لیگ برتر انگلیس پایانی زودهنگام داشته باشد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا باید فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ کاملاً لغو شود و از بین برود؟ چنین فاصله‌ای میان بازی‌ها پیامد‌های زیادی برای باشگاه‌ها خواهد داشت. ویروس کرونا بر بازیکنان تأثیر می‌گذارد و ابهاماتی درباره آمادگی بدنی بازیکنان وجود دارد، اما با لغو مسابقات از آسیب دیگری جلوگیری خواهد شد؟ در حالی که بسیاری خواهان باطل شدن فصل جاری لیگ برتر انگلیس شده‌اند و می‌گویند همه‌چیز باید ماه آگوست از نو شروع شود، به نظر می‌رسد این خواسته ناعادلانه باشد. آیا واقعاً انصاف است به لیگ برتر پایان دهند و قهرمانی که شایسته لیورپول است را از آن‌ها بگیرند؟ قطعاً خیر!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی