نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی تکواندو به خبرورزشی گفت: همین حالا اگر تکواندوکاران ما بتوانند مدال المپیک را به دست بیاورند با امتیازی که در رنکینگ ذخیره می‌کنند برای دور بعد کار راحت‌تری خواهند داشت.

خبرورزشی/ فتح الله فتحی؛ تکواندو سال ۹۸ را با موفقیت تمام کرد آن هم با عبور از رقابت‌های مختلف قاره‌ای، جهانی و انتخابی المپیک. تکواندوکاران علاوه بر مدال‌های رنگارنگ از میادین مختلف با دو سهمیه المپیک کار را یکسره کردند. نتایجی که فریبرز عسکری سرمربی از آن رضایت دارد و برای تکمیل پازل موفقیت‌هایش تلاش می‌کند. هر چند این روز‌ها او و شاگردانش هم به خاطر کرونا در قرنطینه خانگی هستند. سرمربی تیم ملی در گفتگو با خبرورزشی درباره عملکرد تیمش در سال ۹۸ و برنامه آینده شاگردانش حرف می‌زند.

سال ۹۸ برای سرمربی تیم ملی چطور بود؟
سال ۹۸ برای من دو بخش داشت؛ یکی شخصی و دیگری ورزشی. در بخش ورزشی اتفاقات تلخ و شیرینی در کنار هم رخ داد که در نهایت به کسب دو سهمیه المپیک ختم شد. کسب مدال‌های خوش‌رنگ در گرند‌پریکس‌ها، انتخابی المپیک و مسابقات مختلف جزو اتفاقات خوبی بود که برای تکواندوی ایران رقم خورد، اما در کنار این موفقیت‌ها، عدم کسب سهمیه سجاد مردانی کاپیتان با اخلاق تیم ملی نقطه تلخی برای ما به یادگار گذاشت. در بخش شخصی هم متأسفانه سال ۹۸ برای من سال خوبی نبود و سالی پر از تجربه‌های تلخ بود. امیدوارم تجربه‌های تلخ دیگر تکرار نشود و شرایط خیلی خوبی برای من و تکواندو در سال جدید رقم بخورد.

ظاهراً کرونا تمرینات تیم ملی را تحت‌الشعاع قرار داد؟
متأسفانه شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داد. برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا لبنان و تورنمنت‌هایی که قرار بود به میزبانی کیش برگزار شود، برنامه‌های مختلفی را برای آماده‌سازی تیم ملی داشتیم که با تعویق مسابقات همه آن‌ها به هم ریخت و این در شرایطی بود که حریفان اروپایی ما مسابقات پیش روی خود را پشت سر گذاشتند و امتیازات خوبی به دست آوردند.

سهمیه از رنکینگ سیستم سخت بود؟
رنکینگ سیستم سختی‌های خاص خود را دارد، یک لحظه غفلت می‌تواند ورزشکار را از مسیر المپیک حذف کند. همین حالا اگر تکواندوکاران ما بتوانند مدال المپیک را به دست بیاورند با امتیازی که در رنکینگ ذخیره می‌کنند برای دور بعد کار راحت‌تری خواهند داشت و با امتیاز بالا در مسیر قرار می‌گیرند، اما آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی با توجه به اینکه امتیاز بالایی نداشتند کار سختی باید انجام می‌دادند و خدا را شکر توانستند با همت و تلاش به سهمیه دست پیدا کنند.

کرونا همه را خانه‌نشین کرد شما هم خانه‌نشین شدید؟
با شرایط ویژه‌ای که به خاطر شیوع کرونا در کشور حاکم است سعی می‌کنم در خانه بمانم تا اوضاع بدتر نشود. با توجه به خانه‌نشینی اجباری برای من و هموطنانم به وجود آمده در خانه می‌مانیم تا کرونا را شکست دهیم و با تماشای فیلم مسابقات و کتاب خواندن خودم را سرگرم کنم تا اردو‌ها شروع شود. امیدوارم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و نکات ایمنی توسط مردم به زودی ویروس کرونا ریشه‌کن شود تا سلامتی به خانه‌های هموطنانم برگردد و همگی بتوانند با شادی در کنار همدیگر باشند.

تمرینات تیم ملی از چه زمانی شروع می‌شود؟
قرار بود طبق برنامه بعد از تعطیلات نوروز از ۱۵ فروردین ماه دور جدید تمرینات خود را آغاز می‌کنیم، اما بر اساس اعلام وزارت ورزش و ستاد بحران مبنی بر تعطیلی سالن‌های ورزشی، برای رعایت مسائل ایمنی و حفظ سلامت تکواندوکاران اردو‌ها تا آخر فروردین تعطیل است و در جلسه ویدئو کنفرانس با پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، هادی ساعی مدیر فنی و کادر فنی تیم‌های ملی، درباره زمان شروع اردو‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

تعویق المپیک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تعویق بازی‌های المپیک را از قبل پیش‌بینی کرده بودیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی داشته‌ایم. امیدواریم معضل کرونا هر چه زودتر از بین برود، اول به امید سلامتی مردم و دوم برای روشن شدن تکلیف برنامه‌های ورزشی و مسابقات تا بتوانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی