۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن و سرمربی اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: هر زمان باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود، آن وقت برای هر یک ریال پولی که به داخل باشگاه می‌آید برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، عبدالصمد مرفاوی، مدیر فنی باشگاه نساجی مازندران و پیشکسوت تیم استقلال، با گلایه از بلاتکلیفی این روز‌های فوتبال، ابراز امیدواری کرد باشگاه استقلال با حضور مدیرعامل جدید ش روز‌های بهتری را پیش‌رو داشته باشد.

استقلال بار دیگر در رأس مدیریت شاهد تغییرات بود. این وضعیت را چطور توصیف می‌کنید؟
متأسفانه آنچه اصل اول در موضوع باشگاه‌داری است در کشور ما رعایت نمی‌شود. در همه کشور‌های پیشرفته و صاحب فوتبال پیش از هر چیز به موضوع ثبات در باشگاه‌ها توجه می‌شود.

منظور از ثبات در چه بحثی است؟ مدیریت یا کادر فنی؟
وقتی ثبات در مدیریت وجود داشته باشد قطعاً موضوع ثبات در کادر فنی هم خواه‎ناخواه پیش می‌آید. مدیری که هنوز سر کار نیامده یا حکم اخراجش را به دستش می‌دهند یا اینقدر مشکلات مالی برسرش می‌ریزند که خودش فراری می‌شود نمی‌تواند ظرف ۶ ماه یا یک سال وضعیت باشگاه را به درستی پیش ببرد. مادامی که هیئت‌مدیره باشگاه‌ها ثبات لازم را نداشته باشند طبیعی است که مثل حالا که ظرف ۶، ۷ ماه ۴، ۵ مدیر و مدیرعامل در باشگاه استقلال داشتیم باز هم شاهد ادامه همین روند خواهیم بود.

چاره اصلی کار چیست؟
این روز‌ها موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بر سر زبان‌ها افتاده است که به اعتقاد من این مهم‌ترین و یا شاید اصلی‌ترین اتفاق برای رهایی از هر دو باشگاه سرخابی پایتخت از چنین شرایطی خواهد بود. به نظر من هر زمان باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود و آن وقت برای هر یک ریال پولی که به داخل باشگاه می‌آید برنامه‌ریزی می‌شود نه اینکه هر سال میلیار‌ها تومان پول از اسپانسر‌ها گرفته شده به بدهکاران ۱۰، ۱۵ سال پیش بدهند و بازیکنان و مربیان فعلی به جمع طلبکاران قبلی اضافه شود. با این رویه تا ابد هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهکار عالم و آدم باقی می‌مانند.

از اوضاع باشگاه نساجی چه خبر؟
اینجا هم تمرینات به صورت آنلاین تحت نظر مربیان تیم اجرا می‌شود که البته این نمی‌تواند خیلی شباهتی به تمرین روی چمن داشته باشد با این حال در تلاشیم وضعیت جسمانی بازیکنان نساجی در حد مطلوب باقی بماند.

فکر می‌کنید لیگ چه زمانی شروع شود؟
اگر شما می‌دانید ما هم می‌دانیم. اوضاع به نوعی پیش می‌رود که هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی قرار است بیفتد. به همین خاطر در بلاتکلیفی کامل هستیم. به نظر من سازمان لیگ و یا فدراسیون باید تصمیم قطعی را بگیرند و بگویند که یا لیگ برگزار می‌شود یا نمی‌شود.

شما پیشنهادی ندارید؟
به نظر من اگر قرار است این بیماری به همین شکل باقی بماند باید این لیگ را نیمه کاره رها کنیم.

بدون معرفی قهرمان؟
صد در صد! هیچ جای دنیا بدون مسابقه کسی را قهرمان نمی‌کنند، چرا ما باید این کار را انجام دهیم؟ در لیگ انگلیس لیورپول که همه آن را قهرمان می‌دانند به عنوان قهرمان معرفی نشده ضمن اینکه در لیگ ما هنوز ۹ هفته تا پایان مسابقات زمان باقی است. فاصله امتیازی تیم‌های بالای جدول آنقدر نیست که با وجود ۲۷ امتیاز باقی‌مانده نتوان تغییری را در صدر دید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی