۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است دور جدید تمرینات پرسپولیس به زودی شروع شود و آن‌ها فقط ۲۱ روز فرصت آماده‌سازی دارند. تمریناتی که گفته می‌شود با تعداد نفرات کم آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس تا پایان فصل لیگ برتر ۹ بازی دارد و باید در جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان برود و اگر تا فینال جام‌حذفی صعود کند ۱۵ بازی پیش روی آنهاست. ۱۵ بازی باقی مانده یعنی یک نیم‌فصل کامل لیگ برتر که بازی‌هایش هم هر ۴ روز یک بار انجام می‌شود و بدنسازی این دوران پرسپولیسی‌ها باید در حد و اندازه تمرینات نیم‌فصل لیگ برتر باشد و می‌شود گفت نیم‌فصل سوم لیگ برتر از راه رسیده است.

پرسپولیسی‌ها در شرایطی باید خود را آماده کنند که اجازه برگزاری اردو در شهر‌های خوش آب هوا را ندارند و باید با گرمای تهران کنار بیایند. در این مرحله از تمرینات نقش اصلی بر‌عهده بدنساز تیم است. کاری که مارکو، مربی بدنساز پرسپولیس ۳ سال به خوبی انجام داد و یکی از دلایل مهم موفقیت‌های پی‌درپی پرسپولیس بود. در زمان حضور او پرسپولیس در سه جام بازی می‌کرد و با وجود کمبود بازیکن در مقاطعی از فصل باز هم شاهد دوندگی بی‌امان سرخپوشان تهرانی بودیم. مارکو که در بین بازیکنان به آدم‌آهنی معروف بود با تمرینات سخت و طاقت‌فرسا بدن بازیکنان را برای بازی‌های دشوار آماده می‌کرد. تمرینات مارکو گاهی آن‌قدر سخت می‌شد که بازیکنان از انجام تمرینات فرار می‌کردند، اما این جا بود که فریاد‌ها و سختگیری‌های برانکو به داد مارکو می‌رسید و بازیکنان را مجبور به اجرای صحیح تمرینات می‌کردند. از خود پرسپولیسی‌ها هم که به پرسید تمرینات مارکو را بهترین سبک برای آماده‌سازی می‌دانستند و تنها دلیلی که باعث می‌شود فشار تمرینات را تحمل کنند، اعتماد آن‌ها به مارکو بود. یکی دیگر از ویژگی‌های مارکو استیلینوویچ تخصص او در فیزیوتراپی بود. مربی بدنساز پرسپولیس در دوران ریکاوری بعد از مصدومیت هم به کمک بازیکنان می‌آمد و با تمرینات ویژه تحت نظر قرار دادن بازیکنان آن‌ها به ترکیب اصلی بازمی‌گرداند. محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه و حسین ماهینی بازیکنانی بودند که در حضور مارکو رباط صلیبی آن‌ها پاره شد و با تمرینات برنامه‌ریزی شده مارکو به فوتبال برگشتند و از ابتدای فصل تا به حال بدون مشکل فوتبال‌شان را دنبال می‌کنند و بعد از آن اتفاق هنوز مصدوم نشدند. در شرایط فعلی پرسپولیس یک آدم آهنی می‌خواهد تا بازیکنان را برای ادامه رقابت‌ها در کمترین زمان ممکن آماده کند. مظاهر رحیم‌پور بدنساز فعلی پرسپولیس است و در نیم‌فصل زمان زیادی برای آماده‌سازی بازیکنان نداشت و به دلیل شیوع کرونا فرصت نشد تا ثمره کار او را ببینیم، اما حالا مأموریت مهمی بر دوش او قرار دارد و باید در زمان کم پرسپولیس را برای ادامه راه قهرمانی آماده کند و علاوه بر آن تیمی بسازد که تا لیگ قهرمانان آسیا مصدوم ندهد و در این بازی‌ها توانایی جبران نتایج ضعیف دو هفته اول را داشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی